"Mums ir pavisam cita specifika. Mūsu Bērnu dienas notiek ļoti ciešā sasaistē ar mūsu aktuālajām izstādēm," viņa uzsver.
Tā, piemēram, pēdējās Bērnu dienās bērni izglītības gida pavadībā izstaigāja četru mākslinieču personālizstādes (bija skatāmas līdz 15. janvārim), kur katra, izmantojot dažādus portretējuma un attēlošanas veidus, stāsta par saviem tuviniekiem, elkiem, vēsturi un arī par dažādām vietām – reālām un iedomātām. Par palīgu kalpoja darba burtnīcas. Tajās ir gan gatavi jautājumi, gan stimuls bērniem uzdot savus jautājumus. "Piemēram, kā es šeit jūtos? Kāpēc tas mani smīdina, nomāc vai varbūt rada bailes?" Renāte Prancāne min piemēru.
Pēc tam meistardarbnīcās bērni zīmēja portretus, par modeļiem izmantojot savus vecākus vai citus pieaugušos. Savukārt Plenērā koferī bērni pētīja, kādus stāstus sevī glabā Rocky Landscape/Klinšaina ainava ceļojošais koferis, kurš uz kim? atceļojis no Roņu salas. Savus iespaidus bērni mēģināja attēlot, veidojot plenēru koferī.
No 4 līdz 12 gadiem – kim? Bērnu dienu piemērotāko mērķauditoriju iezīmē izpilddirektore. Parasti tās notiek sestdienās, kad vecākiem ir vairāk laika kvalitatīvi būt kopā ar saviem bērniem (www.kim.lv.).
Līdz ar jauno telpu atklāšanu Sporta ielā 2 par vienu no saviem organizācijas darbības mērķiem kim? ir izvirzījis tieši darbu ar bērnu un jauniešu auditoriju, sniedzot šai sabiedrības daļai iespēju padziļinātā veidā iepazīties ar aktuālajām izstādēm un piedalīties dažādās izglītības aktivitātēs. Labā iniciatīva ir sadzirdēta – pēdējo divu gadu laikā kim? savās telpās uzņēmis gandrīz 5000 jauno apmeklētāju.
Šobrīd kim? savā Facebook uzsācis ziedojuma kampaņu Runā bērni, kas paredzēta izglītības programmas atbalstam. "Tas pilnīgi noteikti nav izmisuma solis. Drīzāk ziedojumu kampaņa piesaista uzmanību." Šobrīd jau ir saziedoti 2135 eiro. Izpilddirektore ziedojuma kampaņas lielāko vērtību saskata ne tik daudz iegūtajos līdzekļos, kā aktualizētajā jautājumā par izglītības programmas nepieciešamību. Tas ir arī gandarījošs vecāku uzticības balsojums, kuri jau atraduši ceļu uz kim?.
"Lai realizētu ieplānoto programmu, kim? nepieciešami 30 000 eiro, no kuriem 20 000 eiro iecerēts piesaistīt no korporatīvajiem atbalstītājiem. kim? Laikmetīgās mākslas centrs būs pateicīgs par jebkura apmēra ziedojumu, kas ļaus pietuvoties izvirzītajam mērķim. Ziedojumi dos iespēju attīstīt stratēģiski pārdomātu un daudzpusīgu izglītības programmu dažādām auditorijām, kā arī nodrošinās bezmaksas ieeju visos pasākumos," teikts ziedojuma pamatojumā.
Pēc britu, konkrēti South London Gallery, pieredzes kim? ir iecerējis izveidot interneta platformu jauniešiem, kuri vēlas rakstīt, filmēt un apmainīties viedokļiem par laikmetīgo mākslu.