"Pa šiem gadiem pasaule ir metusi neprātīgus kūleņus. Mēs esam nonākuši nebeidzamā krīzē. Taču tā ir apliecinājusi mākslas statusu, vērtību un nepieciešamību. Kā saka mākslinieks, viens no Purvīša balvas kandidātiem Kaspars Groševs: būtu spekulatīvi teikt, ka māksla izglābs pasauli, bet tā padara dzīvi ciešamu, ko apstiprina arī šī izstāde," tās atklāšanā akcentēja izstādes kuratore Daiga Rudzāte.
To veido sešas atsevišķas ekspozīcijas, ko radījuši un kopīgās izstādes norises vietai pielāgojuši Purvīša balvai par izcilāko sasniegumu vizuālajā mākslā 2021. un 2022. gadā izvirzītie mākslinieki un autoru kolektīvi – Evelīna Deičmane, Ance Eikena, Kristaps Epners, Daiga Grantiņa, Darja Meļņikova, Evita Vasiļjeva un Kaspars Groševs. Izstādes arhitekts ir Martins Vizbulis.
Sākotnēji visas šīs ekspozīcijas bija izvērstas, konkrētai vietai piesaistītas telpiskas koncepcijas, kurās savienojas visdažādākie mediji. Tas kļuva par īstu izaicinājumu to rekonstruēšanā Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenās ēkas Lielajā zālē. "Purvīša balvas izstāde savā uzstādījumā ir mēģinājums iekāpt tajā pašā upē otrreiz. Pat ja mēs visi apzināmies, ka tas nav iespējams, mēs katru reizi mēģinām to darīt, bet šķiet, ka brīnums notiek tajā brīdī, kad mēs saprotam, ka tas mums neizdosies un mēs atveramies kaut kam jaunam," piebilst izstādes kuratore un salīdzina šo ekspozīciju ar citātu kolekciju, mozaīku, raudzīšanos atpakaļskata spogulī uz aizvadītajiem diviem gadiem.
Graudu smarža
Purvīša balvas izstāde iesākas ar mākslinieka Kristapa Epnera darbu Maslova, kas bija apskatāms bijušajā Rīgas biržas bankas ēkā festivālā Survival Kit 13.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 1. aprīļa, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!