"Es pārkāpu sev pāri un izmainīju savu rokrakstu," par jaunāko personālizstādi Queen before your eyes galerijā Māksla XO saka mākslinieks Klāvs Loris, kurš īpaši šai ekspozīcijai radījis septiņas gleznas. Strādājot pie jaunajiem darbiem, viņš guvis iedvesmu no pasaules vizuālā un rakstiskā mantojuma, kā arī no savas personiskās pieredzes. "Tie ir nelieli domu graudi, kas galu galā ir izauguši par gatavām gleznām," stāsta mākslinieks, kuram par vienu no impulsiem kalpojis franču mākslinieka Gistava Kurbē savulaik skandalozais darbs Pasaules sākums/L’Origine du monde (1866), kuram pozējusi pazīstamā modele Džoana Hifernena, toreizējā amerikāņu mākslinieka Džeimsa Vistlera mīļākā, un pēc kura tapšanas abi draugi sagājuši pamatīgos ragos.
Vienam no saviem darbiem Klāvs Loris devis nosaukumu Awumbuk. Šādā vārdā Papua-Jaungvinejā cilvēki dēvējuši sajūtu, kāda rodas, kad tevi pamet tuvs cilvēks vai radinieks. Lai atbrīvotos no tās, vajadzējis piepildīt kokosrieksta čaulu ar ūdeni, kas uzsūcis skumjas un pēc tam ticis izliets ārā, – zina stāstīt mākslinieks, kurš kādas citas gleznas nosaukumā ir ietvēris skaitļu kombināciju 54145. "Tas bija mūsu telefona numurs, kad bērnībā dzīvoju Lielvārdē. Tas bija laiks, kad visa ģimene vēl bija kopā. Šis ir ļoti personisks darbs," norāda Klāvs Loris un piebilst, ka ikvienai no gleznām apakšā ir kāds stāsts, kas viņu iedvesmojis, taču tas nav svarīgi, skatoties uz tām, jo pēc pabeigšanas brīža ikviens no darbiem ir pašpietiekams. "Radīšanas cēlonim ir nebūtiska loma uz skatītāja emocijām un tālākai interpretācijai par to," viņš paskaidro.
Visu interviju/rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas, 7. augusta, numurā! Ja ir vēlme laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!