Žūrija toreiz akcentēja autores prasmi radīt atvērtu telpu, kurā nekā nav par daudz, nedz arī kā trūkst, tā sniedz zināmu brīvības izjūtu visiem un visam. Arī tagad telpa ir zīmīga viņas daiļrades sastāvdaļa. "Saskaroties ar telpu, kas ir kultūrvēsturisks mantojums un ko veido siju konstrukcijas, man bija svarīgi "izkāpelēt" pa visiem bēniņu līmeņiem un sākt domāt par darbu sadarbību ar telpu, to sarunu ar skatītāju un galu galā par visu šo triju elementu pārklāšanos," sarunā ar laikrakstu Diena stāsta māksliniece.
Ar figūrzāģi
Savā daiļradē Amanda Ziemele neaprobežojas ar ierasto divdimensionālo taisnstūra plakni, bet tiecas paplašināt izteiksmes telpu ārpus konvencionālā glezniecības rāmja. Māksliniece izkārto darbus savdabīgā puzlē, kuras veselumā būtisks ir katrs krāsas gabaliņš, savstarpējais ritms un arī attālums citam no cita. "Šie darbi veido kopēju instalāciju telpā, vienlaikus tie ir it kā katrs par sevi, tomēr starp tiem veidojas attiecības dažādos līmeņos, daži no šiem darbiem ir vairāk patstāvīgi, bet citiem ir nepieciešamība pēc pārējiem," raksturo autore, kuras darbi ir ieguvuši dažādas formas bez iepriekšējas formulas, bet katrs ar savu iemeslu. Viņa to uzzīmē, tad tandēmā ar asistenti mākslinieci Haneli Zani Putniņu izzāģē formu ar figūrzāģi no finiera, apvelk un glezno.
"Man tikko uzdeva jautājumu, kāpēc tik rotaļīgai izstādei ir tāds nosaukums. Ar zobiem," atklāj Amanda Ziemele. Ar zobiem var iekost. Ar zobiem var arī smaidīt – piebilst izstādes kurators Kaspars Groševs, kurš īpaši šai ekspozīcijai ir radījis pavadošo tekstu, ko pati māksliniece nodēvē par vēl vienu izstādes slāni. "Tikko šeit iespīdēja saules stars, un drīz vien tas pazudīs," norāda kurators. Iespīdēja, un viss uz brīdi atklājās nedaudz citā gaismā. Tas ir stāsts par mainīgumu.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 17. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!