Aijas Bley Mīlestības stāstos ir trīsdesmit divas fotogrāfijas, kas tapušas Japānā, un viens video. Izstāde atgādina par slavenu kinovēsturi: Godārs sapņoja, kā uzņemt home movie, kas izskatītos pēc mākslas filmas un kā veidot mākslas filmu, kas būtu līdzīga privātai hronikai. Viņš to īstenoja, nejauši ienākot kadrā, ierakstot aizkadrā savu balsi vai liekot aktieriem spēlēt kādu situāciju no viņa dzīves. Līdzīgi dara Aija Bley savā videodarbā Baseins 2 - parādās kadrā, pārpeldot baseinu, bet stāsts nav par viņu. Mīlestības stāstu fotogrāfijās ir gan precīzi inscenējumi, gan attēlu sabiezējumi, kur kāda epizode, mainot skatupunktus, iemūžināta neskaitāmas reizes kā kaislīgās ceļojuma piezīmēs. Mīlestība šajos stāstos kļūst redzama, ja saprotam, ka mākslinieks mīl mākslu. Pārfrāzējot Godāra Alfa 60, var jautāt: kas pārvērš parastu izlietni stāstā par mīlestību? Lemija Koušena atbilde der bez izmaiņām: Dzeja.
Aija Bley ir filmu režisore un fotogrāfe. Rīga 2014 programmas ietvaros šogad īstenojusi fotoakciju Portretu darbnīca un brīvdabas ekspozīciju Zolitūdes pastaigas. Par savu personālizstādi Vēlāk Latvijas Fotogrāfijas muzejā nominēta Purvīša balvas pusfinālam (2013), kopš 1995. gada veidojusi vairāk nekā 25 video. Beigusi Latvijas Mūzikas akadēmiju svētku režijas specialitātē, Latvijas Kultūras akadēmiju kino režijas specialitātē, studējusi Latvijas Mākslas akadēmijā mākslas zinātni, piedalījusies starptautiski atzītās fotogrāfijas meistarklasēs un ISSP fotoskolā.
Izstādes kuratore - Inga Šteimane. Izstāde Rīgas mākslas telpā skatāma līdz 14. janvārim.