Uz #iamintrovert alus pudeļu etiķetēm lasāmi citāti no piecu Latvijas autoru – Māras Zālītes, Jāņa Joņeva, Osvalda Zebra, Ingas Ābeles un Kārļa Vērdiņa – literārajiem darbiem. Savukārt uz sestās etiķetes attēlota “introvertu skala”, kas mēra, cik lielā mērā ekstravertāks kļūst alus baudītājs pēc katra izdzertā malka. “Līksmākais ir tas, ka, pērkot alu, tu vēl nezini, kura literāta citātu dabūsi. To izšķir liktenis, nejaušība vai bārmenis,” norāda kampaņas idejas autore Una Rozenbaum
Jaunā alus līnija radīta Latvijas literatūras atpazīstamības kampaņas #iamintrovert ietvaros, kas ir daļa no gatavošanās procesa Londonas grāmatu tirgum 2018. gadā, kad Baltijas valstis būs īpašo goda viesu statusā. Ideja par īpašu Latvijas literatūrai veltītu alus līniju radās kā nejaušs joks, ko par izaicinājuma pieņēma dzejnieks un aldaris Krišjānis Zeļģis, kas ir alus darītavas Malduguns saimnieks.
Jauno alu unikālu padara ne tikai latviešu autoru citāti, bet arī īpašā recepte, kuras sastāvā iekļauts viens no latviešu iemīļotākajiem pārtikas produktiem – kartupelis. “Kartupelis ir Latvijas pelēkais kardināls, tāpēc gribējās šo neuzkrītošo tēlu iestrādāt dzērienā tā, lai ietekme ir neuzkrītoša, bet klātbūtne nojaušama,” stāsta Krišjānis Zeļģis.
Jau vēstīts, ka laikā no 2018. gada 10. līdz 12. aprīlim Latvija, Igaunija un Lietuva būs Londonas grāmatu tirgus īpašie viesi, kas latviešu literatūrai paver plašas iespējas tikt pamanītai, tulkotai un izdotai angļu valodā. Pagājušajā gadā par godu šim notikumam tika aizsākta atpazīstamības kampaņa #iamintrovert, prezentējot Latviju kā introvertu rakstnieku nāciju.
žans