Latvijas filmu maratons. Kinoteātrī Splendid Palace 4. maijā
Tradīcijas turpinās – 4. maijā notiks Nacionālā kino centra rīkotais Latvijas filmu maratons. Pirmo reizi veseli trīs seansi bērniem – arī divas pilnmetrāžas animācijas filmas Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi un animācijas klasiķes Rozes Stiebras veidotā Saule brauca debesīs, kas būs skatāma divreiz (no rīta kinoteātrī un vakarā brīvdabā uz brandmūra kinoteātra pagalmā). Notiks vairākas pirmizrādes, īpaša intriga – filma 2018, kurā poētiskā dokumentālā kino tradīcijā ir summēti aizvadītā simtgades gada kulminācijas mirkļi. Ieeja brīva.
Prāta trauslā robeža
@@@
Režisors Farhads Safinija. Lomās Mels Gibsons, Šons Penns u. c.
Filmas, kuru pamatā ir mazzināmi vēsturiski fakti, ir redzēšanas vērtas. Tāda noteikti ir šī Mela Gibsona iniciētā filma par Oksfordas angļu valodas vārdnīcas sastādītāju seru Džeimsu Mariju un viņa attiecībām ar Viljamu Česteru Mainoru, ārstu, slepkavu, kurš bija ieslodzīts psihiatriskajā klīnikā un tieši tur līdzdarbojās šīs unikālās vārdnīcas sastādīšanā. Projekta tapšanas gaita bija ilga, neiztika bez skandāliem un tiesvedības. Galu galā Mels Gibsons, kurš sākotnēji grasījās būt arī filmas režisors, tomēr palika tikai aktiera statusā.
Parīzes imperators
@@@
Režisors Žans Fransuā Rišē. Lomās Vensāns Kasels, Olga Kuriļenko u. c.
Šī nav pirmā un, domājams, arī ne pēdējā franču filma par Fransuā Vidoku (1775–1857) – noziedznieku, kurš pēcāk kļuva par varas pārstāvi un noziedznieku biedu. Eiropas kino mērogiem dārgā (22 miljoni eiro), smagnējā dēku filma ar oriģinalitāti nepārsteidz – populārie aktieri, drūmā, ar datorefektu palīdzību konstruētā Napoleona laika Parīze un tikpat drūmā Vidoka (lomā Vensāns Kasels) darbošanās franču kritiķus nav pārliecinājusi. Filma tomēr bijusi nominēta Francijas balvai Cēzars divās kategorijās – par kostīmiem un mākslinieka darbu.
Raudošās sievietes lāsts
@@
Režisors Maikls Čeivss. Lomās Linda Kardellīni, Raimonds Kruss u. c.
Repertuāra vienība, kas diez vai spēs izpelnīties īpašu uzmanību. Visas cerības tikai uz šausmu filmu cienītājiem, kuri ir gatavi ļauties jebkuram šī žanra produkta valdzinājumam. Par spīti atsaucēm uz Latīņamerikas kultūru, ko vismaz var uzskatīt par oriģinālu piedāvājumu, filmu nosmacē banalitāšu, naivisma un šausmu filmu žanra klišeju savirknējums. Dažas efektīgas spriedzes epizodes nespēj atsvērt filmas autoru vēlmi pārāk daudz paskaidrot ar vārdiem, turklāt biedēt ar bērnišķīgu entuziasmu. Režisors Maikls Čeivss ir debitants kino.