Režisore un scenārija autore Anna Viduleja stāsta, ka filmas veidošanu varētu iedalīt vairākos posmos. Viss sākas ar dramaturģijas darba pielāgošana divu stundu filmai. To turpina vizuālie risinājumi noskaņas pārnešanai no grāmatas uz kino ekrānu un fantastiskais aktieru darbs, atdzīvinot tēlus. Tālāk seko virtuozā filmas montāža, un tad – fascinējošā filmas skaņas pasaule. Tās radīšanā iesaistījies Raimonds Pauls.
Maestro sarunā atklāj, ka šī filma ļāvusi atkal pievērsties koru un simfonisko orķestru varenībai, ierakstot mūziku dzīvā izpildījumā un nepaļaujoties vien uz fonogrammām. Pauls cer, ka jaunajā filmu pasaulē beidzot atkal atgriezīsies šī vecā kino dzīvais, krāšņais mūzikas skanējums.
Mūzikas ierakstu producēšanu uzņēmies komponists Juris Vaivods. Viņa izaicinājums bija atrast plašajā Paula skaņdarbu klāstā visiedarbīgākos gabalus, jo filmai atbilstošu motīvu maestro mūzikā bija ļoti daudz. Vaivodam pat izdevās pārsteigt Raimondu Paulu ar darbiem, par kuru komponēšanu viņš bija piemirsis.
Neatsveramu ieguldījumu Homo Novus muzikālajā burvībā sniedzis arī skaņu režisors Aleksandrs Vaicahovskis, kurš, pēc Vaivoda domām, ļoti trausli piegājis skaņu ierakstiem, izcili pielāgojot ierakstītos skaņdarbus filmas notikumiem.
Homo Novus ir romantiska intrigu un pārpratumu komēdija par pagājušā gadsimta 30. gadu mākslinieku bohēmas dzīvi Rīgā, kuras pamatā ir Anšlava Eglīša romāns ar tādu pašu nosaukumu. Tas vēstī par jaunu un nabadzīgu, bet ambiciozu provinces mākslinieku Juri Upenāju, kurš no laukiem ierodas Rīgā, lai iekarotu vietu mākslas pasaulē. Jau pirmajā vakarā viņš nokļūst mākslinieku bohēmā un iemīlas.
Homo Novus ir daļa no Nacionālā Kino centra programmas Latvijas filmas Latvijas simtgadei.