Koncerta otrajā daļā – Riharda Štrausa simfoniskā poēma “Varoņa dzīve”. Te nu ir interesanti. Vēl pirms opuss tika atskaņots, sākās runas – vai Štrauss ar varoni domājis pats sevi. No vienas puses, mums ir komponista apliecinājums, ka viņš neuzskata sevi par varoni, jo neesot radīts cīņām. No otras puses, mēs zinām, ka Štrauss pats sev licies ne mazāk interesants kā Napoleons vai Aleksandrs Lielais. Kur nu vēl lieliskais žests – veltīt šo simfonisko poēmu Vilemam Mengelbergam un viņa vadītajam Amsterdamas Concertgebouw orķestrim, bet pēc tam ņemt un pirmatskaņojumu Frankfurtē nodiriģēt pašam ar pavisam citu orķestri. Lai vai kā – mūzika ir visai patētiska, tomēr skaista un saviļņojoša. Pat Štrausa nemīlētājiem liksies ausij tīkami baudīt viņa fenomenālo instrumentācijas māku. Savukārt tiem, kas labi pārzina Štrausa daiļradi, būs interesanti mēģināt atpazīt komponista pašcitātus no, kā stāsta, apmēram 30 citiem viņa darbiem.Piedalās: Kristīne Gailīte (soprāns), Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, diriģents Andris Poga. Programmā: Moriss Ravels, Rihards Štrauss. Biļetes Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās un www.bilesuparadize.lv
Cēsis 2014. Koncerts Ravela Šeherezade un Štrausa varonis
Koncerta pirmajā daļā – Morisa Ravela krāsainā mūzika. Visupirms būs “Jokdara rītadziesma”, tās laikā klausītājs aicināts iztēloties spāņu ākstu (raksturīgu spāņu komēdiju varoni), kurš rīta gaismā liriskajai varonei lūdz mīlestību, taču viņam atsaka. Aiz neveiksmīgā mīlētāja nāks Šeherezade. Ravela ciklā, kam dzeju rakstījis vāgneriski noskaņotais franču multimākslinieks Tristans Klingzors (kas par pseidonīma izvēli!), izcilā stāstniece ļaujas sapņiem par Āzijas apceļošanu, burvju flautām un anonīmiem svešiniekiem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.