Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 20. novembris
Anda, Andīna

Vāgners tevi neatlaiž

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
aradhana
a
Latvijai ir vajadzīgi režosori, kuri jūt savas tautas Dvēseli. Kairišs taisa ar intelektu oriģinālus gabalus, grib, lai visi apbrīno, bet cilvēkiem vajag kaut ko pavisam citu - autentisku, nesamākslotu un vienlaikus cildenu, romantisku, sirsnīgu, heroisku, teiksmainu - pilnīgi noteikti ne piezemējošu vai sarkastisku. Šis nu būtu tas gadījums, kad nudien nebūtu žēl, ja vēl viens talantīgs cilvēks atstātu Latviju, lai strādātu, teiksim, Ņujorkā. Ieguvējs būtu gan pats režisors, gan latvieši, kuriem atkal būtu iespēja baudīt Operu tādu, kāda tā mums asociējas ar bērnības svētdienas rītiem, kad māte cepa pankūkas ar brūkleņu ievārījumu, bet tēvs tikmēr izvēlējās kādu vinila plati ar Verdi, Pučīni vai Vāgneru.
lama
l
Un kurš būs tik drosmīgs pateikt..... režisoram, lai viņš beidz šo daiļradi? Kāpēc bija jāsačakarē tas cēlais, kas bija mūzikā? Nepareizi ir autentisku mūzikas materiālu mākslīgi ietērpt svešās drānās. Ja jau avangards, tad lai skan Skyforger !
Kx
K
Lielisks iestudējums - variācija par tēmu "dievu bojāeja" - varonis Zigfrīds, kas "mucā audzis pa spundi barots" nesaprot varu un tās instrumentus, kas viņam nākuši rokā, Brinhilde, kam apnicis rūpēties par pasauli (sabiedrību kopumā), kura izvēlas ķēķi,tādā līmenī arī risina sarežģījumus un beigās faktiski arī nodrošina gan dievu, gan Zigfrīda bojāeju, dievi un varoņi, kas risina savas sīkās attiecību problēmas, un beigās - "gadījuma karakalps" no tautas (kora), kam nu tas zobens nācis rokā, un kurš pats par to ir pārsteigts. Bet atsauces uz Kārli Skrastiņu (precīzāk atvadīšanos no viņa) pārāk lokāla - ārpus Latvijas (un pat daļai Latvijā) neatpazīstamas. bet - noteikti iesaku. ir vērts redzēt un dzirdēt (jo dziedātāji un orķestris bija ļoti labi) - un rādīs jau tikai 5 reizes. Par modernajiem klasiskajiem iestudējumiem var strīdēties, bet šajā gadījumā modernisms nebija pašmērķīgs kā dažos Žagara iestudējumos. Katrā ziņā, tie, kas domā, ka viņiem patīk klasiskais, var aiziet uz translāciju no metropolitēna (laikam nākamā gada februārī) un salīdzināt. Zigfrīda iestudējums, ko raidīja novembra sākumā bija vienkārši nekāds.
to žēl
t
Taisnības labad jāpiebilst,ka Kairišam labi izdevās parādīt sīku ,izvirtušu un alkatīgu sabiedrību,kuras dzīvesveida dabisks iznākums ir pasaules gals,zemīti ,kuru pametuši dievi....
lauķe
l
Vāgnera mūzika bija dievīga, taču libreta interpretācija atbaidoša.....klausījos tikai mūziku, izslēdzot to, kas notiek uz skatuves.....
to žēl
t
Vāgneru gan izdevās saklausīt(vnk lielisks izpildījums),bet saredzēt jau grūtāk,vēl grūtāk saprast,jo Vāgnera idejas tika piezemētas itkā zālē sēdētu tikai ar 4 klašu izglītību.Tas liek domāt ,ka mūsdienās opera ir māksla tikai izredzētajiem,jo saprast ,uztvert un mācīties klasisko mūziku var atļauties tikai retais.
Visas domas
V
un atziņas par kultūru Latvijā rakstā ir kā aksioma! Revīzija nepieciešama visās kultūras jomās, sākot ar izglītību mūzikas skolās, kur jorojām māca pēc padomju izgl. sistēmas, sāk ar krievu dziesmiņām no krievu Klavierspēles skolām, tā jau no agras bērnības pārkrievojot bērnu smadzenes ar slāviskām intonācijām... Bet tie ir tikai ziediņi. Kad runās un informācijas laukos ir runa par mūziku, tad klasiskā mūzika tur aizņem 1/100 daļu, bet par mūziku sauc visus visprimitīvākos pašmāju balagānus, ārzemju varietē, t.s. "vieglo mūziku", šlāgeraptaujas, eirovīzijas u.t.t., kam ar klasisko mūziku nav nekāda sakara. Šie, tā saucamie mūzikas žanri dvēseli piezemē, primitivizē, padara pliekanu. viegli uztveramu, pateicoties vārdiem, kurus saprot visi. Bet cik ir publikas, kas saprot operu vai simfonijas? 3/4 tur iet, jo tas ir prestiži, var izrādīties sabiedribā, var pēc tam parunāt, kas kur ir bijis, kas bija mugurā, u.t.t., neskarot jautājumus par dzirdēto. Pašreizējā kultūras politika ir piesaistīta varas izraudzīto kabatām, tā dodot iespēju šiem varoņiem eksistēt augstās mākslas jomās ar ļoti zemu atdevi, bet citiem atņemot eksistences līdzekļus vispār. Diemžēl šis process notiek visur, tikai uz Latvijas fona tas ir kliedzošs, jo kad te krīze, tad te tā ir tāda, ka "krīt VISA TAUTA neaprakstāmā nabadzībā", ja krievu balagāni Jūrmalā, tad visa Latvija tur piedalās, ja TV daudzskaitlīgie šovi, tad atkal visa valsts...Bet, interesanti, CIK cilvēku būs šovakar LMA Lielajā zālē, kur angļu pianists spēlēs pēdējās 3 Ludviga van Bēthovena sonātes?
lPA
l
LABS Bija :)) kaut gan TRIPTIHS vinam izdevās labaaks;)
Žēl,
Ž
bet vakar LNO tomēr neizdevās sastapt Vāgneru.
zīle
z
Paldies par vakardienas Vāgneru LNO! Ne visu sapratu,par daudz ko domāju vēl šodien,bet viennozīmīgi -mums tik ļoti pietrūkst šādu kultūras notikumu! Bieži ar nostalģiju atceros Kairiša izrādes JRT,tieši pēc viņa IDIOTA atklāju sev Dostojevski.Patiesi žēl ,ka šādam režisoram neatrodas vieta stagnējošajos Dailes un Nacionālajā teātros.
Aivars
A
Ko nu rejieties.Kairisam ir pilniga taisniba. Un sito kulturas pagrimumu aizsaka Pauls(TP) ar saviem nemuzikaliem muziklisiem,visos teatros,visos pasakumos,svetkos utt. Cik tiem ir zems limenis un cik tie ir apnikusi. Paldies,ka ir vel Z.Liepins,J.Lusens. Naudas trukuma del nedrikst degradet operas izrades,ka to izdarija Zagars un pasniegt tas ka loti augstu makslu un vel publikai iestastit ka tas ta ari ir.
r
Taisnība viņam ir. Var nepatikt Kairiša teiktais (bez subjektivitātes neiztiek arī viņš), bet nožēlojamo situāciju viņš raksturo drosmīgi. Vēl arī Hermanis šad un tad pīļu dīķi paduļķo ar saviem izteikumiem. Ir labi apjaust, ka visi kultūras darbinieki (darboņi) vēl nav aizmiguši un/vai projektos/shēmās nosmakuši.
diemžēl
d
..diemžēl rū, šis interviju varonis rātni apklust pie pirmās personīgās sviestmaizes ar desu.. viņa ideāli ir bailes par savu šķēli un šķēle viņam vienmēr bij'arguments visuspēcīgs hm, šķēle.
  • 4
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Esmu režisors, kurš tādu lielu materiālu var taisīt. Man ir jātaisa Rainis un Vāgners, Hamlets un Boriss Godunovs. Mūsdienu kultūrpolitiskā situācija Latvijā ir tāda, ka tādiem režisoriem kā man te nav iespēju strādāt teātrī Noteikti esmu viens no labākajiem režisora kandidātiem... Manas zināšanas te nevienam nav vajadzīgas. Izņemot tad, kad vajag paspīdēt pasaulē un uztaisīt Dievu mijkrēsli. Es nepiedalīšos viduvējību tirdziņā. Es neesmu sācis skraidīt pa kultūras namiem, esmu daudzus piedāvājumus atteicis un jūtos kā uzvarētājs. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - VĀU! VĀU! vau-vau-VĀU! Negribas jau mēģīnāt sacensties (pār)gudrībā ar vāgnerisko Kairišu, bet - bija tāds zviedru režisors, kuram kļuva par šaru Stokholmā, un tad viņš ar saviem domubiedriem pārcēlās uz Helsinborgu un uzlika šo mazpilsētu uz pasaules kartes, pats kļūdams par ... Ingmāru Bergmanu. Bet nu tā tikai tāda, pārfrazējot RAINI, - tāla noskaņa/pārdoma zilā vakarā.
moffy
m
viestur tava agresivitāte - nemotivēta izplūdusi bērnišķīga un pret visiem netaisnīga, jo pats biji "piezīdies", ka prieks. talants nemožas? agresija ir plikas ambīcijas par ego apliecināšanu.
  • 7
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
atvainojos - "kuram kļuva par ŠAURU Stokholmā" nevis "šaru."
  • 2
  • 0
asra
a
Šī būs tava sestā sūdīgā izrāde. Kapēc tev vispār ļauj tev apķēpāt operas? Ar tik zemu IQ vajag droši pieteikties nevis Muromieti iestudēt, bet Maximas kasē sēdēt.
feinschmecker
f
Lai aŗī esmu no menedžeru "kliķes", 100% piekrītu katram Kairiša vārdam. Žēl, un mazliet kauns arī par sevi, ka nespēju tik stingri turēties pie savas vērtību sistēmas, jo - a) jā, tas nevienam nav vajadzīgs; b) arī es gribu ēst . Un šī laipošana "projekta" ietvaros starp mākslu un to, ko skatītājs "apēdīs" (lasīt - nopirks) dzen izmisumā.
fak(ts)
f
sūdīgs darbs, mīļā, sūdīgs. jo nezin kāpēc tikai Latvijā tā "ēšana" neizdodas, bet daudzās citās zemēs izdodas labi - kāpēc? viss dotēts? muļķības. viss ir komerciāls kā normālā rietumu tirgū. te arī atbilde - jūs nevis tirgu redzat, bet masu. visa jūsu menedžerēšana ir kultūras akadēmijas postsociālistisko masu pasākumu domāšanas līmenī. jums visām var atļaut piestrādāt zagsos par asistentēm, bet nevis producēt mākslas.
  • 6
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja