Operdziedātāji Vīnē jūtas kā popzvaigznes – fani viņus stundām gaida pie teātra durvīm, atpazīst un uzrunā uz ielas. Kad tiekamies pie Vīnes Valsts operas ar Kristīni Opolais, mums uzlido aktīvi sarkanās mantijās tērpti biļešu spekulanti, kuri piedāvā iegādāties biļeti uz Bohēmu – ar Kristīni Opolais galvenajā lomā. Viņi gan ātri attopas, ka viņu priekšā ir neviena cita kā šīs izrādes Mimī. Kasēs biļešu nav – pārdotas jau pirms gada. Šī ir ierasta situācija Vīnes Valsts operā.
Visu aprīli Kristīne Opolais pavadīja Austrijas galvaspilsētā, un ne tikai Bohēmas dēļ. Vīnes Koncertzālē divus vakarus koncertversijā skanēja Džuzepes Verdi opera Simons Bokanegra, kuru izpildīja Vīnes simfoniskais orķestris Masimo Dzaneti vadībā un spožs solistu ansamblis. Kristīnei Opolais tā bija debija Simona Bokanegras meitas Amēlijas Grimaldi lomā. Operā ir astoņi personāži, visi ir vienlīdz svarīgi, jo ir savstarpēji vienoti dramaturģiskā pavedienā. Titullomu atveidoja amerikānis Tomass Hempsons, viens no labākajiem baritoniem pasaulē un arī viens no iecienītākajiem operdīvas Renē Flemingas partneriem.
Pēc debijas Simonā Bokanegrā Kristīne Opolais atgriezās sev zināmā repertuārā – Mimī lomā. Vīnes Valsts operā notika četras Džakomo Pučīni Bohēmas izrādes, kuras diriģēja dziedātājas dzīvesbiedrs Andris Nelsons. Dzejnieka Rūdolfa lomu atveidoja poļu tenors Pjotrs Bečala. Šis Bohēmas iestudējums, kura autors ir lielā stila režijas vecmeistars Franko Dzefirelli, šogad svin 50 gadu jubileju. Nekāda sterila minimālisma – viss ir dārgs, masīvs, pamatīgs, bohēmiski "nosūnojis", ar vēsturisku naftalīna piegaršu. Ziniet, tas iedarbojas! Man blakus sēdēja Vācijas klasiskās mūzikas žurnāla redaktors, kurš raudāja no sākuma līdz beigām. "Andris Nelsons ir ģēnijs!" viņš man teica. Šis bija piesātināts, juteklisks, smaržīgs un ļoti dzīvs Pučīni – tas ir ne tikai diriģenta, bet arī solistu nopelns. Ar savu talantu viņi ātri noslaucīja visus Dzefirelli putekļus.
Jegora Jerohomoviča interviju ar dziedātāju Kristīni Opolais lasi 9. maija KDi!