Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Inga Ābele: Ir palikuši konkrēti cilvēki, kuriem Latvija ir vajadzīga, viņiem arī izdod tās grāmatas

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
asvacyvhewa7
a
http://buy-trazodone.science/ - trazodone price http://serpina.cricket/ - serpina without prescription http://cleocingel-online.top/ - cleocin gel online http://tretinoincream01.in.net/ - tretinoin cream http://atenolol25mg.in.net/ - atenolol 25 mg http://buy-stromectol.ru/ - buy stromectol
Valdis Felsbergs
V
Protestējot pret iebrukumu Ukrainā, Alvis Hermanis atsaucis visu savu radošo sadarbību ar krieviem. Piedāvāju arī latvju rakstnieku saimei ieviest sankcijas pret Krieviju un atsaukt no tās tirgus visus savus šedevrus, lai krievi izmisumā raud.
Meli!
M
tas, kurš jūtas labi, nedemonstrē visai pasaulei savu krunkaino pakaļu! Tas tikai liecina, ka viena cita vieta pēc krunkām šausmīgi izbadējusies....atradies bērnudārza audzinātājs!! a no sākuma teicās esam baigais rakstnieks!
  • 1
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Es tak tur jau esmu! Un tur patiešām par mani visnotaļ priecājas, un arī man tur patīk: es tur jūtos starp līdzvērtīgiem cilvēkiem, nevis kā Gulivers bērnudārzā. Bet no šejienes arī nevākšos, nepriecēšu ar savu pazušanu: gan pats jūtos labi arī kā Gulivers bērnudārzā, gan arī bērnudārzam palīdzēt augt ir svēta misija.
  • 1
  • 2
Tad
T
ko tu vēl te kavējies! Vācies uz lieliskajiem krievu portāliem! Viņi priecāsies par tavu ierašanos, mēs par tavu pazušanu. Nekavējies!
  • 3
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Bet kas gan ir bēdīgi: krievu portālos šitādu muļķu nav vispār. Neviena. Tur pilnīgi visi ir spējīgi uz jelkādu domu, nerunājot nemaz par to, ka prot arī rakstīt.
  • 0
  • 4
cik ?
c
Cik tev var teikt, ka s--ds esi tu pats. Un tikai pēc tevis varbūt vēl kaut kas. varbūt.
  • 3
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Portāli ir sūds. Publikācijas - cita lieta: tiešām nezinu nevienu citu pēcpadomju latviešu rakstnieku, kura daildarbu kāds Krievijā būtu publicējis saviem lasītājiem (ja tādi tomēr ir - priecātos uzzināt). Bet par pieprasītību un lasītību runāt ir vismaz nenopietni (kā, protams, arī bija domāts no Jūsu puses).
  • 0
  • 4
lasītāja
l
Tev, Valdi, jāķeras pirmajam pie darba un jādzēš savi gara darbi laukā no krievu portāliem! jo tu, starp latviešiem, cik zinu, cik pats esi sacījis, esi vispieprasītākais un lasītākais dzīvais LV autors
  • 6
  • 0
Svilpe
S
Lai gan Felsberga komentāri ļoti daudzus, šķiet, automātiski sarīda ķerties pie ad hominem, neliekoties ne zinis par to, KO viņš īsti ir pateicis es tomēr vēlētos mazliet paturpināt to viņa domu par romāna un tulkojuma atšķirību. Man arī nešķiet īsti korekti piedāvāt divus dažādus variantus vietējiem un ārzemniekiem. Mazliet banalizējot, tas līdzinās tai brīnišķajai nosliecei Latvijas tirgū un Vācijas tirgū pārdot pārtikas produktus un šampūnus ar vienādu nosaukumu, bet ar krietni atšķirīgu sastāvu, protams, Latvijai piedāvājot ne to labāko. Vai tulkotājs šoreiz būtu krietni pastrādājis redaktora vietā (pieņemot, ka šāds redaktors vispār ir bijis)?
Valdis Felsbergs
V
"... būt izbanotam no latviešu literatūras... Ēēē... Jūs to par Satori? Nopietni?" Pilnīgi nopietni: vēži ir visur tie paši, cik nu mums viņus vispār ir. Tie paši satoros, tie paši prozas lasījumos, šajā Lasītavā, Latvju Tekstos, visā LLC, KKF u.c.. Pilnīgi vieni un tie paši. Vienīgais mazliet svaigais šajā vienotajā piesmakušajā virtuvē būs tūlīt gaidāmais "Tīrraksts". Vladis Spāre ir arī gudrs cilvēks, kas ne mazsvarīgi, bet ks vēl jo svarīgāk - veiksmīgs, materiāli nodrošināts, neatkarīgs cilvēks, kam no šitiem lūzeriem neko nevajag. Manuprāt, tāda līmeņa cilvēks vēl nekad līdz latviešu literatūrai nav nolaidies - un tas vieš cerības! "Varbūt kāds zinātājs tomēr atbildēs." Zinātājs atbildēs: visi latvju daiļdarbi top barā, neviens latvju autors nav pats radījis savu tekstu, un esmu pārliecināts, ka ne viens vien pēc tam pat nepārlasa, ko redaktors no viņa teksta ir pēc sava prāta iztaisījis.
  • 2
  • 3
Svilpe
S
... būt izbanotam no latviešu literatūras... Ēēē... Jūs to par Satori? Nopietni? Labs ir, lai nu būtu. Lai veicas. Mans sākotnējais jautājums par to, vai Ābeles grāmatai pirms tulkotāja ir bijis arī redaktors, vēl aizvien ir spēkā un joprojām ir neatbildēts. Mani tas patiešām interesē. Varbūt kāds zinātājs tomēr atbildēs.
  • 1
  • 0
Valdis Felsbergs
V
"Vai esat lasījis nesen Mansarda izdoto "Es esmu grāmata"?" Nē, literatūra par grāmatām un rakstniekiem mani neinteresē. Jau 1994.gadā formulēju, ka: "(latviešu) literāts ir cilvēks, kas raksta citiem, kuri raksta, par to, kā viņš raksta." Es tajā sviestā nepiedalos. "Jūs gan vēl aizvien ar tām vējdzirnavām cenšaties cīnīties" Galīgi ne. Vējdzirnavas man ir pilnīgi vienaldzīgas - uzspļauju tām. Cīnos tikai pats par sevi-mīļoto. Ne bez panākumiem.:) "kā redzu, kamēr savējie noslēdz rindas vēl ciešāk." Tā pat nevar teikt. Viņu rindas patiesībā nevienu neinteresē, viņi vārās savā sulā un vispār neviens pie viņiem nelaužas, neko slēgt nav jēgas. "No Satori, cik var manīt, esat godam izbanots." Nu, es vienkārši esmu izņēmums. Es viņu rindās ne tikai nelaužos, mani tur pat ar varu neievilktu, bet spļaut mērķī, kas tam tikai derīgs, ir mana promocijas metode. Impoteneti cīnās, kā var, un, tā kā nekā jau nevar, tad izbano. Nudien neskumstu: būt izbanotam no latvju literatūras ir augstākais vērtējums, kas vispār ir tās varā!
  • 1
  • 2
Svilpe
S
Vai esat lasījis nesen Mansarda izdoto "Es esmu grāmata"? Vīvi Luikas un Hedi Rosmas sarunas? Un pirmo no tām - par SVIESTU? Tieši par to jau arī ir runa - nepiedalīties SVIESTĀ. Jūs gan vēl aizvien ar tām vējdzirnavām cenšaties cīnīties, kā redzu, kamēr savējie noslēdz rindas vēl ciešāk. No Satori, cik var manīt, esat godam izbanots.
  • 0
  • 0
Valdis Felsbergs
V
"tāds laikmets, kad priekšā izvirzās ne tie labākie" - tas raksturo literatūru lielajās valodās, kurās kaut ko nosaka lasītāja viedoklis: bez šaubām, izvirzās pūļa širpotrebs, tomēr arī labai literatūrai lielās valodās savācas zināma auditorija, gluži nāve tai nedraud. Latviešu valodā, kurā par lasītāja atgriezenisko saikni būtībā vispār nevar runāt, šis formulējums skan daudz bēdīgāk: "tāds laikmets, kad priekšā izvirzA ne tOS labākOS". Proti, mēslu izvirzīšanās ir nevis spontāna parādība, ko objektīvi nosaka pūļa viduvējība, bet gan mērķtiecīga darbība, ko nosaka to zemais līmenis, kuri ir no valsts un tautas deleģēti šo nozari attīstīt, un šai bēdīgajai tendencei ir pilnīgi konkrēti vārdi un uzvārdi.
  • 4
  • 3
Svilpe
S
Es bieži domāju par to, kurā brīdī Latvijā ir nojukusi laba un konkurētspējīga rakstniecība, un atbildes man tā īsti arī nav. Reiz kādā intervijā Rīgā slavenais jogas speciālists Aleksandrs a.k.a. Šiva apgalvoja, ka šobrīd vienkārši esot tāds laikmets, kad priekšā izvirzās ne tie labākie, un dažbrīd bezmaz nākas viņam piekrist, jo reāla izskaidrojuma man patiešām nav. Wannabe laikmets - realitātes šovā drusku paauro taktī, un topi dižens dziedātājs. Uzraksti da jebko - un esi dižens rakstnieks. Uzvelc dažus ķekšus - un Rembrants tev ne tēju nav cienīgs pienest. Un tie, kuri nesaprot, loģiski, ir stulbi. Gan pāries. Tāpat kā deviņdesmito gadu mode staigāt aveņkrāsas žaketēs.
  • 4
  • 0
Valdis Felsbergs
V
"Ar problēmu risināšanu rakstniecībā drīzāk varētu saprast kaut kādas vispārcilvēciskas lietas, kas ir aprakstītas tā, ka būtībā nav nekādas nozīmes, vai to ir rakstījis latvietis, arābs, amerikānis vai ņencs" Bez šaubām, tas ir tieši tas, kas latvju literatūrā tiek pilnīgi nīcināts: konvertējama literatūra, kas galīgi nav piesaistīta autora tautībai. Vienlaikus, protams, atbalstu arī nacionālspecifiskas literatūras nepieciešamību. Tomēr jāatzīst, ka nacionālspeficiskā literatūrā virsotnes spēj sasniegt ikviena tauta - jo nav nekādas konkurences. Savukārt vispārcilvēciskās literatūras konkurencē ir jāspēj radīt absolūtas vērtības, un te nu letiņi diemžēl ir pilnīgi impotenti: ārzemniekiem spēj piedāvāt tikai etnogrāfiskus paraugus no sērijas "tā raksta bauri".
  • 4
  • 2
Valdis Felsbergs
V
"akstīt tā, lai teksts iegāztu pakrūtē jebkurā pasaules malā dzīvojošam, un tad uz rosināto problēmu risināšanu pavilktos paši lasītāji." Nē, nu, te atkal sanāk, ka Jūs tomēr sagaidāt no rakstnieka ROSINĀTAS PROBLĒMAS un to RISINĀŠANU. Un, jā, protams, tā jau ir tā rakstnieka meistarība: nevis klārēt lasītājam atklātā tekstā savu viedokli, bet izraisīt lasītāja reakciju ķēdi, kas noved viņu līdz risinājumam jau no paša lasītāja iekšām. Atkal tas pats - tas, ar ko literatūra atšķiras no dienas slejas avīzē.
  • 2
  • 2
Svilpe
S
Man atkal šķiet, ka rakstniecība un publicistika ir divas dažādas lietas, bet Skaislei vairāk gribētos to publicistisko piesitienu (starp citu, vai ar publicistiku Latvijā šobrīd kāds vispār noņemas?). Ar problēmu risināšanu rakstniecībā drīzāk varētu saprast kaut kādas vispārcilvēciskas lietas, kas ir aprakstītas tā, ka būtībā nav nekādas nozīmes, vai to ir rakstījis latvietis, arābs, amerikānis vai ņencs. Ieviešot aktualitātes rakstniecībā, drīzāk var dabūt kaut ko tādu kā Annas Sakses "Pasakas par ziediem" un Annas Sakses "Pret kalnu", un par vienu no šiem darbiem būtu ilgi jādomā, kā to pieklājīgi, pareizi un korekti nosaukt. Par aktuālo oriģinālo vēstījumu es piekrītu, bet šī problēma jau nenomoka tikai latviešus vien.
  • 1
  • 0
Valdis Felsbergs
V
"Man nav īstas pārliecības, ka rakstniekiem vajadzētu risināt nopietnas mūsu sabiedrības problēmas, vismaz ne savos darbos." Man savukārt ir ciešākā pārliecība, ka vislabākie rakstnieki, t.i., vislabākā literatūra ir tieši tā, kas tādas risina. Un tāpat uzskatu, ka rakstniekam viss, ko viņš risina, ir jārisina tieši savos darbos: visādi citādi visu var risināt ikviens, rakstnieks tieši un tikai tas, kura problēmu risināšanas metode ir rakstniecība. Vienlaikus es absolūti nenoliedzu tiesības pastāvēt arī literatūrai, kas nekādas īpašas problēmas nerisina - katram savs, kāpēc ne! - bet pats kā rakstnieks un lasītājs augstu vērtēju tieši saturīgu literatūru ar aktuālu oriģinālu vēstījumu, nevis izklaidējošu pačabēšanu. (Protams, arī problēmliteratūrai ir jābūt ar formu un saturu izklaidējošai - ar to jau literatūra atšķiras no dienas slejas avīzē.)
  • 2
  • 2
Svilpe
S
Man nav īstas pārliecības, ka rakstniekiem vajadzētu risināt nopietnas mūsu sabiedrības problēmas, vismaz ne savos darbos. Izteikt savu viedokli intervijās, tviterā un visur kur - protams, cik uziet, un tas būtu pat vēlami. Tāpat kā Pēteris I savulaik lika bajāriem publiski uzstāties, дабы дурь всем была видна. Viņiem vienkārši vajadzētu darīt to, uz ko viņi pretendē, un rakstīt tā, lai teksts iegāztu pakrūtē jebkurā pasaules malā dzīvojošam, un tad uz rosināto problēmu risināšanu pavilktos paši lasītāji.
  • 0
  • 0
Svilpe
S
Teikt, ka es skandēju, laikam būtu nedaudz par stipru. Mans lasāmvielas loks ir krietni vien plašāks par, laikam gan jāsaka, oficiālo piedāvājumu, un tāpēc es šajā ziņā gluži badā nemirstu, un arī tajās citvalodas ganībās, kur Jūs piedāvājat savu sniegumu, intereses pēc ir nācies ieskatīties un ar lielu, patīkamu pārsteigumu secināt, ka vēl nav mirusi ne saprātīga rakstniecība, ne literatūrkritika. Par laimi, šādu vietu netrūkst, un tāpēc manam mūžam lasāmvielas visādās valodās pietiks ar atliektiem galiem. Vai varētu būt, ka Jūs tomēr to cerību uz labāku latviešu literatūru neesat atmetis, ja tomēr te laiku pa laikam sperat zemes gaisā? Es laikam tomēr atkāpšos, kamēr putas noplaks. Man tuvāks ir prinča Čārlza viedoklis par to, ka šobrīd ir wannabe laikmets, un tam vienkārši nevajag pievērst uzmanību. Arī tas paies, un gan jau kaut kas atkal parādīsies, bet ne jau koptajā savējo dārziņā.
  • 1
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Latvju Teksti, nevis Raksti. Šeit pat literatūras sadaļā ir rakstiņš par to, un zem tā esmu izrecenzējis divus tur publicētos latvju stāstus. Nemaz ne tik sliktus.
  • 2
  • 2
Skaisle
S
Tur jau tā lieta,ka Felsbergs absolūti nefiltrē cik daudz dzer un ko dzērumā atļaujas. Tas nonivēlē ne tikai viņa paša teikto, bet visus ierakstus. Tas ir kā iespļaut akā. Bet - par to viņa piebildi. Jau satori savulaik tā pati Ābele uz manu niknu kritiku par Ulbergas romāniņu atbildēja, ka to taču iztulkos un ārzemēs labi pārdos.Lai jau nepatīkot Latvijā. Un vēl Ābele tur rakstīja, ka mani zinot, ka es rakstot anonīmi , bet neanonīmi esot centusies ar viņu sadraudzēties. Tas nu gan bija fifīgi. Tad es nospriedu,ka to mēs nemaz pat iedomāties nespējam cik katrā no tādiem rakstnieciņiem sēž iedomība par savu personību. Un atkal - tā vietā , lai risinātu nopietnas mūsu sabiedrības problēmas - ko mums tie šodienas rakstnieki piedāvā? Ko ? Palasīju D.Rukšānes darbu tulkojumus vāciski. Nožēlojami. Un tad mēs brīnamies,ka pret austrumeiropiešiem izturas,kā pret otrās šķiras ļaudīm. Tāpēc,ka tā uzvedamies - kā otrā šķira. Mums ir literārais žurnāls Latvju Raksti. Paanalizē šī žurnāla saturu. Un tad uzraksti, man būs interesanti.
  • 7
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Cien. Svilpe, runa ir par vienkāršu acīmredzamu lietu: ubagu dāvanu subsidētā pīļu dīķa literātūrele sekmē siles rakstnieķeļu absolūtu bezatbildību pret savu tekstu, pret lasītāju. Lasītāja jau vispār nav un nevajag: drauģeļi budžeta grašus tak piešķir vēl pirms teksta sarakstīšanas, pēc deguna vien, un ir pilnīgi vienalga, ko uzraksta. Vienkārši nabaga Ābelei, kā ne reizi vien mūsu nespodri gudrajiem "vārda māksliniekiem", pasprucis atklāts vārds - ka par mūsu naudu mierīgi izdots nenoslīpēts romāns, ko, protams, drauģeļi tobrīd tak cildināja vien (kaut gan turpinājuma samocītība un gaudenums pēc itin smalkā sākuma par trīs paaudžu sievietēm bija redzams katram prasīgam lasītājam). "Man mūsdienu rakstniecībā nežēlīgi pietrūkst kaut kā tāda, kam būtu kārtīgs sižets, sakarīgi dialogi, raita lietu gaita." Protams, Jums pietrūkst. Jo tāds ir, turklāt brīvi pieejams, ik brīdi gaida lasītāju, bet - nesagaidīs: arī Jūs par to vienkārši neuzzināsiet un tik turpināsiet skandēt, ka "pietrūkst".
  • 1
  • 1
zahars
z
Jā, ir taču harizmāti, nevis arizmāti. Es jau jums piekrītu. Centos tikai atrast iemeslu šai dīvainībai. Iespējams, vecticībnieku/senslāvu kultūras pētnieku, krievvalodīgu pareiztic.priesteru vidē radies šis misēklis. Mācīsimies latviešu valodas likumības cītīgāk.
Nu,
N
paldies! Noteikti papētīšu.
  • 0
  • 0
zahars
z
Par saturu.Nesen atradu lielisku ievadu hagiogrāfijas disciplīnā, galveno jēdzienu analīzi. To veidojis izcilais filologs/slāvists Viktors Živovs Святость. Краткий словарь агиографических терминов. — М.: Гнозис, 1994. — 112 с Tiešsaistē -http://www.wco.ru/biblio/books/zhivov1/Main.htm Varbūt Jums noder.
  • 0
  • 0
Nu,
N
protams. Mēs jau te tikai par formu vien pagaidām runājam. Taču saturs jau ir būtiskākais. Tomēr vienota forma atvieglo satura uztveri. Ja nu, piemēram, šādu tekstu gadās lasīt kādam, kuram nav krievu, vecticībnieku, senslāvu fona, tad var maldīgi rasties priekšstats, ka ir runa par divām dažādām lietām, lai gan runa ir par vienu, tikai atšķirīgi jēdziena latviskošanas veidi.
  • 0
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Un tas ir pilnīgi vienādi visiem siles rakstībnieķeļiem. Gundars Ignats (manis kā īsprozists gan ļoti cienītais) arī: romānu rakstījis, lai pārbaudītu, vai spēs! Bļin, tu vispirms pārbaudi un pēc tam dod lasītājam produktu, kad tas ir jau gatavs, nevis par nodokļu maksātāju naudu pārbaudi sevi un izdod cietos vākos, un pēc tam nākamajās intervijās muldēsi - nu, tas pirmais, tas man vēl tāds mēģinājums, neņemiet galvā, tagad man koreši atkal ubaga grašus piešķīruši, lai turpinu sevi pābaudīt, gaidiet manu nākamo nelasāmo slīcināmo glancētos vākos!
Nu,
N
ja. Lai nu kā, latviešu valodā vārdus, kuri aizgūti no grieķu valodas un kuri sākas ar "h" vienmēr raksta un izrunā arī ar "h". Neatkarīgi no tā, vai tiem vispār ir kādas teoloģiskas saknes, vai arī nav. Man tiešām nenāk prātā neviens tāds no grieķu valodas aizgūts vārds, kurš grieķiski sāktos ar "h", bet latviski šis "h" būtu pazudis un vārdu rakstītu un izrunātu ar tam uzreiz sekojošo patskani.
  • 0
  • 0
zahars
z
Protams, hipostāze ( ипостась)Tas droši saistīts ar to, ka šo terminu visbiežāk lieto Trīsvienības dogmāta sakarā, kas ir aktuāli arī protestantiem- vācu protestantisma trad. ietekme Latvijas kristietība ir neapstrīdama. Agiogrāfija/hagiogrāfija ( svēto godināšanas prakse) aktuāla tikai senajām tradīcijām. Latīņi- hagiogrāfija. Bizantijas entuziasti nereti pārņem term.- agiogrāfija.
  • 0
  • 0
Nu,
N
un kā Jūs tādā gadījumā saucat hipostāzi? Jo pieļauju, ka krievu autoru tekstos arī šis vārds figurē kā "ipostāze", lai gan pārliecības man par to nav. Šeit, manuprāt, tieši vadīšanās pēc autoritatīviem tekstiem varētu ienest vēl lielāku jucekli, nekā pēc elementāriem latviešu valodas gramatikas likumiem.
  • 0
  • 0
zahars
z
Piekrītu, ka ideālā variantā saistošiem jābūt tieši latviešu valodas likumiem par svešvārdu un svešvalodu īpašvārdu latviskošanu, tomēr parasti pielāgojas kādam autoritatīvam tekstam. Indologi sekos prof. Ivbuļa lietotajiem terminiem, Ulda Korāna tulkojums ietekmēs Islāma terminoloģiju, Latvijas katoļu vidē iedzīvosies A. Priedes lekcijās lietotie termini, pareizticīgo vidē latviski pārceltā G. Florovska „ Austrumu Baznīcas tēvi”, kā arī lūgšanu grāmatu redakcijas. Agiogrāfija man automātiski pielipa no Ļihačova, Toporova rakstiem. Terminu juceklis uzrāda, ka jau pasen dzīvojam kultūru krustcelēs.
  • 0
  • 0
Nu,
N
es jau arī nesaku, ka google meklētājs ir arguments. Es to uztveru tikai rādītāju, cik izplatīts ir kāds vārds. Par tiem citiem Jūsu nosauktajiem teoloģijas jēdzieniem un personvārdiem neko neteikšu, bet, lai arī teoloģijā nav pieņemta saistoša terminoloģija, tad kaut vai daļēji šajā gadījumā var palīdzēt latviešu valodas likumi par svešvārdu un svešvalodu īpašvārdu latviskošanu, vadoties pēc to izrunas (nevis rakstības) oriģinālvalodā. Ja 'hagios' grieķiski izrunā ar "h" priekšā, tad it kā pareizāk būtu "hagiogrāfija" (kā citos no grieķu valodas aizgūtos vārdos, kuri sākas ar "h" - harmonija, hipostāze, hēlijs, hermeneitika, heksametrs utt. Tas pats sakāms par īpašvārdiem, lai gan tur, protams, atkal jau daudzos gadījumos, kuri neiekļaujas vienā standartā, vienalga rodas problēmas, jo ir ne tikai viens personvārds, kuram var būt kādi divi izrunas varianti (Bazils vai Vasīlijs), bet arī pievārdi kā Jūsu jau minētais Zeltamute (vai to tulkot, vai atstāt, kā ir - Hrizostoms?). Un tur nav cita ceļa, kā tikai vienoties par kādu visiem vienu un kopīgu formu, jo latviešu valodas īpašvārdu latviskošanas likumi te nesniedz vienu atbildi. P.S. Letonikā arī ir "hagiogrāfija".
  • 0
  • 0
zahars
z
un kāpēc agiogrāfija gooogle nedod? Dod. Krievu filologu un senslāvu kultūras pētnieku vidē Latvijā šo terminu lieto, arī Latvijas Kristīgajā Akadēmijā esot kurss "Agiogrāfija", Teoloģijas fakultātē atkal- hagiogrāfija. Tas vēlreiz apliecina, ka nav vienotas terminu vārdnīcas.
  • 0
  • 0
zahars
z
Google meklētājs vispār nav arguments, pareizticīgajiem un luterāņiem pat katoļu semināra lietotie termini nav no svara. Latvijas teoloģiskajā vidē vienkārši vēl joprojām nav vienots teoloģisko disciplīnu un terminu standarts. Kā lai izskaidro, ka pat tādi kristīgās pasaule gaismekļi kā Jānis Zeltamute vai Gregorijs no Nazianzes dažādos avotos Joans Hrizostoms/ Jānis Zeltabalss/Gregors Nazianzietis/ Greogrius Teologos utt, arī nav Svētnoslēpumi vai Sakramenti, tāpat daudzi termini nav jēgpilni pārceli- sinerģija, filokalija, teozis..
  • 0
  • 0
Tā ir
T
Google neko nedod, ja ieraksta "agiogrāfija", bet "hagiogrāfija" ved uz rakstiņu vesture.eu, kur teikts šādi: "Hagiogrāfija (an. hagiography, vc. Hagiographie, kr. агиография; no gr. hagios - svēts; graphō - rakstu) - svēto dzīves apraksti un godināšana dažādās kristīgajās tradīcijās, to pētniecība. Literatūra par šo tēmu: Trūps H. Katoļu Baznīcas vēsture. - Rīga: Avots, 1992., 332. lpp."
  • 0
  • 0
Bet
B
Rīgas Katoļu garīgajā seminārā vēl padomju laikos bija tāds mācību priekšmets - hagiogrāfija.
  • 0
  • 0
zahars
z
Latviski diemžēl šim teoloģiskam terminam nav standarta. Raksta agioß, izrunā - hag'-ee-os. Teol. disiciplīnu varam saukt hagiogrāfija/ agiogrāfija. Pēc izvēles. Ja seko vāciešiem- hagiographie, krieviem- aгиогра́фия. Krievi, protams,tagad nav modē.
  • 0
  • 0
Vai tad
V
latviski nav pareizi rakstīt "hagiogrāfija"? "Agiogrāfija varētu būt krieviski, kur ir problēma ar "h" burta izrunāšanu.
  • 1
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Es pateicu tikai vienu: ja cilvēks savam priekam uzrakstījis sūdu un kāds nopircis, nav problēmu, bet ja cilvēks uzrakstījis sūdu par nodokļu maksātāju naudu, tad tā nauda ir jāatdod un pircējiem prece jāapmaina pret izlaboto. Savukārt manus stāstus nav lasījis neviens, arī par to ir gādāts no nodokļu maksātāju naudas. Latviešu literatūras cienītājiem arī noteikti neiesaku: tie ir kaut kas tieši pretējs latviešu literatūrai.
  • 4
  • 2
zahars
z
Valdi,par ko tu konkrēti cepies? Daudziem romāniem ir vēlākas autora pašredakcijas, mūzikā pēc pirmatskaņojuma pat tiek izmainīti fināli, operas uvertīras. Tavus stāstus neesmu lasījis, bet Ingas „Akas māja” bija pirmais mūsdienu latviešu literatūras stāstu krājums, kuru izlasīju. Varbūt viņas teksti ir skumīgi, bet ne depresīvāki par jauno laiku Latvijas avīžu virsrakstiem. Jaunais darbs „Klūgu mūks” interesē arī tāpēc, ka augsti vērtēju Ļudmilas Uļickas romānu «Даниэль Штайн, переводчик» ,kura kodolu arī veido reāls stāsts par ebreju izcelsmes katoļu mūku Osvaldu Rufauzenu. Tā ir tāda mūsdienu literātu taustīšanās ļoti grūtajā agiogrāfjas žanrā.
  • 3
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Un šis vispār ir šedevrs: "Paisums ir diezgan pasmags, un neizdevās to savākt, kā es gribētu. Kad Juris Kronbergs tulkoja uz zviedru valodu, viņš dikti man palīdzēja. Mēs daudz ko atmetām. Sanāca labāks tulkojums, nekā ir grāmata. " Tātad tu, pakaļa, melnrakstu par manu naudu cietos vākos izdevi un vēlreiz par manu naudu man pārdevi?! Tagad redzi, ka mēsls jāpārstrādā? Tad ķeries par velti pie darba, atsauc izdevumu, izdod par savu naudu pareizo! Kā autoražotāji dara, kad brāķi tirgū palaiduši. Nē, viņa tikai intervijā pamuldēs, ziniet, es tur pavingrinājos, drauģeļi uzreiz nelasījuši izdeva, aiz kam ne, piķis tak ne no savas kabatas un lasītājs tak arī mums pofig, pēc tam pārlasīju, redzu - sūds, bet nekas, priekš zviedriem Kronbergs pārrakstīja, a priekš bauriem - nu, trīs muļķi nopirkuši, gan pārdzīvos.
Rodrigo
R
Kad Tu mani sauc par mīļo, es jau uzreiz labojos. Visu cieņu, vēsturniec...
  • 4
  • 0
Skaisle
S
Mīļais Rodrigo, es jau tā domāju - pa gaisiem vien, pa gaisiem vien. Bet - man ir maģistra grāds vēsturē. Savulaik pēc diplmdarba aizstāvēšanas man ieteica "doties" akadēmiskā karjerā, ka Vita Zelča es būtu, varbūt, bet es negribēju akadēmiski. Man patika pa lauku, pa saulainiem gaisiem un tā. Un te nu es esmu, varu vien Zelčai gaisa bučas sūtīt. Toties Ābelei - pirkstu pakratīt, un ieteikt - padomāt vai varēs nest, pirms celt.
  • 8
  • 0
Rodrigo
R
Mīļā, man nav laika skatīties TV, es pa mežiem, siliem, birzēm un ciedrainēm. Reizēm kaimiņš mani uzvelk ar striķeli augstāk par galotnēm un tad redzu i Tevi, i Heini. Man patīk, ka Tu dusmo. Veco melu vietā radīt jaunus, nu, nu, Tu atkal šauj ar koka lielgabalu. Kur tie meli? Kur tā patiesība? Tu te saukājies - Tev tā vēsture zināma, klāt biji, skatījies, piemorzēji... šaubīsies... ko Tu ar to gribēji sacīt? Manas dzīves dēkas... Tev Tavējās. Ābelei atkal savs. Raksti romānu.
  • 5
  • 0
Skaisle
S
Tu bezkaunīgais, Rodrigo!!! Cik reizes tev jāsaka, ka mani iebildumi ir pret Ābeles attieksmi pret vēsturi. Tev kauna nav un tagad maļ savas dzirnavas vienā meldiņā. Man no latviešu literatūras patīk klasika, patīk Aivara Kļavja Piesmietais karavīrs,bet nepatika visu atzītais un slavinātais Lejiņa Camera Obscura. Man labi patika Ingunas Baueres grāmata par Lizeti, bet īsta haltūra šķiet Līdz septītai paaudzei. No Noras Ikstenas man patīk Nenoteiktā bija, bet Amour fu man šķiet neētisma kalngals. Zebra Koka nama ļaudis , pat negribu lasīt, jo jau viņa stāstu grāmata bija maldu mildas maldīšanās , un ja par Koka namu cilvēki runā,ka neko saprast nevar - nu tad nemaz negribas laiku tērēt. Vienlaicīgi - manai mammai Baueres Līdz septītai paaudzei ļoti patika. Un lasīju,ka kādam patika Koka nama ļaudis. Un tev kā lauku vecim velk uz nacionālismu - ja latviski uzrakstīts, tad īpašs. Es uzskatu ,ka literatūrājai videi šodienas Latvijā pirmkārt, būtu jāsakārto savas idejiskās un ētiskās lietas. Vai Tu Rodrigo noskatījies 100gr kultūras raidījumu par padomju literātiem? Noskaties, tas tev nav nekāds šovs izklaidei, bet kaut kas dziļš un būtisks par ko būtu vērts diskutēt un spriest. Bet elle un indija, tas ir tik vien neseksīgi, kurš gan par to šaubīsies. Seksīgāk ir izmantot svētas lietas un veco melu vietā radīt jaunus melus un baroties no privilēģiju pārpilnības raga. Tā es domāju.
  • 8
  • 0
Rodrigo
R
Nav korekti runāt par jauno Ābeles romānu, ja grāmata nav lasīta. Tad tā ir tukša muldēšana par neko. Par pārējo esmu vienisprātis, sižetiski vajag, saturiski vajag, visādi citādi vajag labu. Labāku. Aizvien dinamiskāku arvien spēcīgāku un patiesāku lasāmvielu līmenī.
  • 2
  • 2
Svilpe
S
Rodrigo, vai būtu korekti iebildumus Ābeles grāmatai uzskatīt par iebildumiem visai latviešu literatūrai? Un patiesībā diskusija laikam ir par to, vai mums ir jāpriecājas, ka vismaz KAUT KAS vēl tiek rakstīts, un jāpriecājas par to pašu, vai arī tomēr jāvēlas, lai mēs tiktu pie kaut kā labāka? Man mūsdienu rakstniecībā nežēlīgi pietrūkst kaut kā tāda, kam būtu kārtīgs sižets, sakarīgi dialogi, raita lietu gaita. Man ir ļoti grūti lasīt nebeidzamas tēlainas apceres, pārdomas, iekšējas dilemmas, bēdas un mokas. Piemēram, savulaik Dagnija Zigmonte uzrakstīja tādu romānu Raganas māju remontēs par koka māju Āgenskalnā un tās iedzīvotājiem. Zebris lika pretī savu Koka nama ļaudis. Ideja būtībā viena un tā pati, bet izpildījums nesalīdzināms, par spīti visai tālaika ideoloģijas pieskaņai Zigmontes darbos. Kur mums tagad ir tādi kā Ezera, Zigmonte, Skujiņš, Elsbergs, Ziedonis un vēl daudzi citi? Kurā brīdī kaut kas nobruka un latviešu literatūra noplaka kā pārdurts balons?
  • 4
  • 0
Rodrigo
R
Ja uzmanīgi lasa Tavas pārdomas, tad tā ir tikai vēsa antireklāma Ābeles grāmatai. Un tā ir antireklāma latviešu literatūrai. Ja tā, tad Tu dari ļoti nelāgas lietas. Tad nerunā par latviešiem, bet sēdi kaktā un rādi visiem ar pirkstu. Ne kā lumpene, par ko dižojies, bet kā rakstītāja, kas nekontrolē neko no pašas rakstītā.
  • 3
  • 2
Skaisle Jātaļniece
S
Es spriežu par Ābeles attieksmi pret vēsturi - kā pret apmaksātu priekameitu. Nevis par jauno romānu. Tas pats Heine skaisti ir pateicis par ticīgajiem un par katoļiem. Ärgert dich dein Auge, so reiß es aus, ärgert dich deine Hand, so hau sie ab, ärgert dich deine Zunge, so schneide sie ab, und ärgert dich deine Vernunft, so werde katholisch." - HSA Bd. 20, Brief Nr. 235: Heinrich Heine an Karl August Varnhagen von Ense, 19. Oktober 1827, Seite 302 Tā ir arī mana pieredze ar katoļiem, negaidu,ka Ābele ir spējīga pateikt kaut ko jaunu. Bet tik un tā izlasīšu. Bet nekādā gadījumā nepirkšu. Savulaik noticēju jūsmai par Paisumu, nopirku, pēc tam pirkstos kodu,ka par kaut ko tādu naudu izdevu.
  • 5
  • 0
Rodrigo
R
Kad Tu sāc normāli runāt, Tu man pat patīc. Par valodu piekrītu. Valodu ir jāprot savaldīt. Bet Tu arī reizēm to nespēj. Kā pa bruģi. Nu, kā vari zināt par Ābeles romānu, ja neesi izlasījusi? Es nefanoju, bet lasu. Normāli. Kur Tu rāvi, ka no gaismas un tīrības latvietis baidās? Cilvēks ir bailīga būtne, daži izņēmumi, protams, ir. Jo Tu skaļāk bļauj, jo vairāk baidies. Jāā, par mīlu nemīlu, raksti gan. Rokasgrāmatu, piemēram.
  • 4
  • 0
Skaisle
S
Man tantei šo grāmatu uzdāvināja, viņa solīja iedot izlasīt, bet es pavisam noteikti ar lielāku interesi gaidu to brīdi,kad atvēršu no jauna iesieto, Brencena zīmējumiem pilno Zaļo zemi, nekā Ābeles romānu. Visu cieņu citādi domājošajiem un Ābeles pielūdzējiem, bet Ābele nav mana rakstniece. Man nepatīk nīdētāji, nevīžas, sliņķi, muldētāji. Man nepatīk tas no , kā es pati baidos, ka tāda nekļūstu. Par to romānu rakstīšanu - tikko pārskrēju pāri, izskrēju cauri dažiem - jāsaka tā - starptautiskiem ziņu medijiem, par notikumiem Ukrainā. Un tas mans kopsavilkums ir - kamēr mēs netiksim skaidrībā ar pagātni - nebūs miera nākotnē. Un tas tik ļoti ļoti attiecās arī uz Latviju. Lūk, Latvju tekstos bija kāds Ābeles darba fragments publicēts. Par seniem laikiem, kā pusaudži paņem zirgus un aizjāj papaļāpāt par dzīvi, lai viņus neviens netraucē. Un tā valoda pilna senvārdiem un vietvārdiem un tādā kā sarežģītā rakstā tamborēta, bet man tas tikai traucēja, jo tā pati ideja bija kā viltotais zaķis, kā holivudisks lētums un krāšņums, jo nebija tā,ka pusaudžiem ļāva zirgus tramdīt pa pusdienas karstumu, nu nebija tā, pat ja tie bija augstas kārtas ļaužu. Par to,lai es rakstītu romānu.Es nedomāju,ka tāpēc,ka man ir savs kritisks viedoklis par daudzām lietām, man vajadzētu visu darīt pašai. Katrā ziņā tas nebūtu vēsturisks romāns,tā ir milzīga atbildība. Kad strādāju skolā - man pēc tam vēl kādus pāris gadus bija tādi murgi - ka es izeju klases pirekšā un nezinu ko teikt, viss - stāvu un klusēju, jo izjūtu atbildību, milzīgu atbildību,par to, ko es mācu. Ja es rakstītu, tad tikai par mīlēšanu un mīlēšanos. Nu lū, Rodrigo. Skatos par Heines un Rotšilda tikšanos. Tas Heine tiek rādīts ar milzu asu mēli un kā viņu par to nicina un neciena. Lasu M.Reiha-Ranicka grāmatu par Heini un tas MRR vismaz pusgrāmatu atkaujās no antisemītiem,laikam taču , ka tā bija - ka asās mēles dēļ sev daudzus un mūžīgus ienaidniekus ieguva.
  • 8
  • 2
Rodrigo
R
Skaisle, vai jauno romānu paspēji izlasīt?
  • 0
  • 0
Valdis Felsbergs
V
Redzi, Skaisle, man ir bijuši labi skolotāji. Šo saskarsmes kultūru man ir mācījušas tikai un vienīgi latvju apliterārās aprindas, un lietoju es to tikai un vienīgi saskarsmē ar latvju apliterārajām aprindām, nekad ne pret citiem cilvēkiem. Vienīgā atšķirība no maniem zemiskajiem skolotājiem - ka parakstos ar savu vārdu: šamie pārsvarā slēpjas zem anonīmiem nikiņiem. Sexīgu arī Tev!
  • 2
  • 5
Skaisle
S
Felsberg, lai cik ļoti tev patīk vai nepatīk kāda darbi, bet otru apsaukāt par pakaļu .... Cūka tu esi, Felsberg,nevis cilvēks. Vienkārši netīrs zemisks cūka un es tādu nodotu gaļas kombinātā. Lai kāds labums ir. Ābeles darbi atbilst latviešu tautas prasībām, lai ir skumji, žēlīgi, visi slikti, viss slikti, bezcerīgi, visi dara pāri. Lai nav jādomā,ka var kaut ko mainīt, ka paši var lietas mainīt. Tādi darbi patīk latviešu vairākumam. Patiesība, tas ir kā gaisma un tīrība Sūnu ciemā. Baidās no tās. Bet apsaukāt tāpēc otru zemiskos vārdos, tas ir zemiski.
  • 10
  • 0
O!
O
Paldies tev milzīgs, ka esi pasargājis latviešu lasītājus no saviem ražojumiem! Dodies bradāties pa dzilākiem ūdeņiem!
  • 5
  • 0
Valdis Felsbergs
V
"bez kuriem latvliteratūra noteikti neko nezaudē" Latvliteratūrai tie arī nespīd. Šajā dīķelī tiem daudz par seklu.
  • 3
  • 4
Nē,
N
vecīt, tev sanāk gan slikti, turklāt pilnīgi viss! Sākot ar bezspēcīgi nikniem ēzelīša komentāriem, beidzot ar vārgiem stāsteļiem, kuri nav vajadzīgi nevienam, bez kuriem latvliteratūra noteikti neko nezaudē. Un tava pakaļsūdvārguļleksika ir tam visdzīvākais apliecinājums!
  • 6
  • 4
Valdis Felsbergs
V
Man vienmēr izdodas viss, bet ne par to te ir runa: es visu daru pats, un tas, ka man viss iznāk virtuozs, ir tikai mana darīšana, ja gribētu - varētu rakstīt arī mēslus, vienkārši neprotu es slikti rakstīt. Toties tiem, kas zīž no tautas pupa, vispār nav tiesību kaut kam neizdoties. Kā vispār var piešķirt tautas naudu kaut kā tāda izdošanai, ko "neizdevās savākt, kā gribētu"! Par tautas var izdot tikai to, kas ir VĒRTĪBA, nevis kaut kādus sūda melnrakstus, ko pēc tam (atkal, protams, par tautas naudu) pārstrādāt "daudz labākos tulkojumos".
  • 6
  • 6
Bet
B
viņa nav "pakaļa", bet tu gan! Tev vispār nekas normāls nav izdevies!
  • 5
  • 7
Valdis Felsbergs
V
Virsraksts ir ģeniāls! "Konkrēti cilvēki"! Vai tiešām bija grūti visus piecus uzskaitīt? Citādi man sanāca tikai trīs: Anna Ābele, Inga Rancāne un Juris Kronbergs. Bet kur tad manas naudas viņai piešķīrēji?!
Juhans
J
"Tur, kur tas lielais ceļš, – tas ir ceļš uz Krieviju." /citāts, izrauts no kon-tektsta/
zahars
z
Tas ir labi,ka tiek aktualizēta Trasūna piemiņa. Ar lielu prieku vēlējos grāmatu iegādāties un izlasīt. Tomēr pilnīgi satrieca rakstnieces neapdomīgi teiktais, ka, "protams, latvieši nošāva caru" Nesaprotu, vai Inga īsti apzinās šī nepierādītā apgalvojuma spēku. Vai latviešu inteliģence pilnīgi vairs "nejūt laukumu" un kolektīvas atmiņas veidošanas svarīgumu.Tieši sarkano strēlnieku darbības izvērtējums joprojām ir nepabeigts, kā arī tieši 1905. gada notikumu, revolūcijas,latviešu piesliešanās kreiso idejām, strēlnieku likteņa pareiza sapratne var dot sapratnes atslēgu ļoti daudziem notikumiem pēc tam. Šādi neapdomīgi tiražēti mīti vēl vairāk uzkrauj traģiskajai 20.gs vēsturei nastas, kuras latvieši jau sen kā tauta nespēj sevī atrisināt un nest. Ļoti neapdomīgi, ļoti.
Skaisle
S
zahar, tagad tu esi mana karstā virtuālā simpātija. šausmīgi patīk man tādi , kā tu!
  • 9
  • 0
zahars
z
Streļķi cīnījās pret Kaļedina Donas kazakiem ( īpaši pieminot piektā gada soda ekspedīcijas), pret ģenerāļi Vrangeļu, sakāva Deņikinu, Judeņiču (atceroties krievu cara oficieru bezdarbību un nodevību Nāves salā un Tīreļpurvā). Nav dokumentēts, ka viņi būtu pārkāpuši kara laika apstākļu noteiktās rīcības robežas. Atkārtoju, tāpat NAV vēsturisku pierādījumu latviešu strēlnieku dalībai pēdēja Krievijas imperatora ģimenes slepkavībā ( pat pastāv vērsija, ka viņi ir atteikušies) Tā arī nebija atvaļinātā pulkveža Romanova nogalināšana, bet Dieva Svaidītā/impērijas simbola slepkavība. Tas joprojām ir svarīgs ideoloģisks arguments noteiktās krievu nacionālistu un imperiālistu aprindās, kuru uzskati aizvien vairāk ietekmē mūsdienu Krievijas ideoloģiju, proti, tā ir bumba ar laika degli. Dīvaina tauta, kurai nav svarīgs vecvectēvu mundiera gods un vēsturiskais taisnīgums. Tāpēc jau to Latvijas vēsturi no ārpuses visi mīca kā plastilīnu.
  • 9
  • 0
Bet
B
jau klasiķis Otto Ozols teica, ka latvieši ir visur!
  • 2
  • 4
Vārds
V
beidz jokot ar tādām lietām. Ka liktens nepārbauda un nepatiesi nenotiesā tevi vai kādu tavu tuvinieku, pēc principa - gan jau,ka nokāva. Redzēs kā tad tu vērtēsi tādus vārdus -gan jau ka. Kā tad tu vērtēsi, ka acis nepamirkšķinot tevi vainos slepkavībā.
  • 6
  • 0
Nepiekrītu
N
Gan jau ka nošāva arī caru! Krievi bez mūsu streļkiem revolūciju nebūtu dabūjuši gatavu. Manas tēva mātes brālis bija Kronštates jūrnieks, saindējās ar sarkano idejām, pēc tam būvēja padomju varu Latgalē. Savukārt mātes brālēns tika iesaukts leģionā, kontuzēts. Ko man tagad darīt? ... Būs jāraksta vēsturisks romāns!!!
  • 2
  • 8
lasītājs
l
Dzīvība , dzīvība ! Tas ir kā elpu ievilkt ...
lira
l
Bet grāmata lieliska! Lai ko tā Skaisle nelasījusi pātarotu!
mince
m
lai šādu grāmatu lasītu -tai jābūt pieejamai bibliotēkās.diemžēl latvieši patreiz nevar atļauties grāmatas pirkt.Manuprāt jaunā paaudze nesapratīs/ja vispār izlasīs/.
Nu
N
Nabaga Gabriela! Pa īstam labu literatūru tev nav pa spēkam lasīt!
  • 0
  • 0
Gabriela
G
man 24 gadi,izlasīju vienu Ābeles stāstu un sapratu,ka nekad neko no viņas rakstītā vairs nelasīšu.
  • 1
  • 1
es arī
e
man 24 gadi, lasu Ābeles darbus kopš vidusskolas laikiem - labākais, kas latviešiem no mūsdienu literatūras ir...un arī viena no labākajām latviešu autorēm kopumā
  • 3
  • 1
Nē,
N
jaunā paaudze Ābeli jau nu lasa gan!
  • 3
  • 0
Vārds
V
Jaunā paaudze, diezgan droši, visus šos bābu sacerējumus nelasa. Bet tas jau nevienam arī nav vajadzīgs. Iztulkos vēl 30 valodās un tik dzīvos no valsts budžeta. Man patika atbilde par "Kā tevi uztver ārzemēs". Tāds mulsums... izskatās, pagaidām neviens vēl nav lasījis :)
  • 2
  • 3
Edge
E
Ultramoderna romāna galvenais varonis - pirmās kopsaimniecības"Nākotne" priekšsēdētājs 1946.g. Staņislavs Leitāns - " (..) cilvēks, kas nepazina kompromisu, skarbs un principiāls, personīgi godīgs un pieticīgs, neatzina un neievēroja birokrātiskos un ortodoksālos noteikumus, atzina tikai lietas būtību un lietas intereses." (Ņikonovs A. Sveiciens Nākotnei. Lauku Dzīve, nr.12, 1986.g.)
Skaisle
S
Lai man piedod visu svētā Debess,ka es atkal kritiska, bet sakiet, kādu sēklu sēj šie rakstnieki, kas vēsturi skaidro un griež katrs pēc sava izglītības un inteliģences, gluži kā kad tai nebūtu nekāda nozīme. Ko tad mēs varam pārmest Krievijai kā PSRS mantiniecei Latvijas valsts okupācijas 1940.g. fakta neatzīšanu, ja mēs paši savā kultūras telpā izrīkojamies ar vēsturi kā ar priekameitu. Ja samaksāts, tad darīs kā liks. Tas ir vairāk kā ļauni. Tāpēc es ceru ,ka šis diletantisms neies plašumā un ka Repšes sasolītie vēsturiskie romāni nebūs kā peļu sūdi putraimos, kur vienīgais glābiņš ir izbarot vistām un miers.
nu nu
n
nevajg jaukt mākslu ar vēsturi lūdzu. vēsturei jābūt vēstures grāmatās un doktoru disertācijās.
  • 4
  • 6
Rodrigo
R
Tu tāda kašķīga, Skaisle. Nevari un nevari to romānu uzrakstīt...
  • 12
  • 2
Skaisle
S
lūdzu uzraksti tā vēlreiz - mīļā labā dārgā, man kā otra elpa. Jo zini - es biju gatava,ka mani jau atkal nosauks kaut kādā - nu labi ..... lai jau nu paliek Bet- lūk, tā pati Gundega Repše - goda vārds, tam gan es ticu,ka viņas nodomi par to vēsturisko romānu rakstīšanu bija cēli, jā lūk - tā pati GR kaut kur solīja,ka rīkos diskusijas, konferences, kas vispār ir vēsturiskais romāns. Kur tad solītais ir? Tāpat mana svēta pārliecība ir,ka neba nu Ābele speciāli un ļaunu domādama latviešu vēsturi pielāgo sev, savam izpratnes līmenim. Bet - ne velti ir tas teiciens - ar labiem nodomiem ceļš uz elli bruģēts. Un ne velti 100 gr kultūrā izskanēja tā doma, ka jo dumjāka un "saraustītāka" tauta, jo vieglāk tādu apmuļķot un izmantot. Piedod, es atkal steigā, visu gribu paspēt. Par to vēstures zinātni - nu tā jau ir, gan jau būs kādi , kas pa sētas durvīm iedos naudiņu,lai pierādītu cik Ulmaņ Kārlis bija izcils, bet visādi citādi ... nu nezinu gan. Nevajag padoties, vienkārši nevajag. Ja man būtu talants, es uzrakstītu tādu romānu,kā tautas eposu , kur ir nevis Lāčplēsis, bet vienkārša sieviete. Visus uzveic. Cīnās ar Melno bruņieku , iekrīt dzelmē, bet nevis tur paliek ar viņu mūžam kasoties, bet iesper viņam un izpeld no dzelmes un visus atbrīvo, bāreņus pažēlo, visus vagarus un čekistus nosoda, sliņķus pieliek pie darba, un inteliģentiem noņem visas tās privilēģijas, liek darboties kā melnstrādniekiem. Visur ir tīrs kārtīgs, visi ir tīri kārtīgi, darbojas likumi un ir lieli pārmācības nami korumpantiem. Labi, man tagad jāpasteidzās, bet - tā ir - Vēstures zinātnes iznīcināšana Latvijā ir vēl viens solis pretī nācijas nāvei.
  • 12
  • 1
Edge
E
Bet mīļā, labā dārgā! Latvijā pagājušā gada laikā vēstures zinātne ir veiksmīgi likvidēta. - - Vēl jau tā Tautas dzejnieka piesauktā "tautas sirdsapziņa" arī prihvatizācijas, denacionalizācijas un konsolidācijas procesus izgājušajiem rakstniekiem ir palikusi. Ko citu I.Ābele par 50.gadu kolektivizāciju ultra-modernu uzrakstīt, ja sirdsapziņa vēl dzīva: "Sākām vārda vistiešākajā nozīmē klajā laukā un tukšā vietā.(..) Tagadējā Druvas ciematā , kas savu nosaukumu aizguva no kopsaimniecības, viss - dzīvojamās ēkas, vidusskola, sporta nams, asfalta rūpnīca un ražotnes - tika uzceltas kopsaimniecības laikā. Celtniecības brigādē vien patstāvīgi strādāja 300 vīru. Bija ap 100 traktoru un tikpat automašīnu. " Jānis Rubulis, diplomēts agronoms (1927), bij. Saldus rajona kopsaimniecības Druva priekšsēdētājs (Mēs tikai nopietnāk strādājām. Latvijas Avīze, 17.09.2011.)
  • 4
  • 0
Skaislei
S
Bet mīļā, labā dārgā! Latvijā pagājušā gada laikā vēstures zinātne ir veiksmīgi likvidēta. Tādas profesijas vairs nav. Palikuši mācību iestāžu ''skolotāji'' un muzeju darbinieki, kuru amats pētniecību paredz tikai homeopātiskos apmēros. Tā kā - sveiki, esmu jūsu tante! Tagad katrs rakstīs to ''vēsturi'', kā viņam patīk un kurš saimnieks maksā, pie tam, rakstītāji būs ar profesionālo vēsturi pilnīgi nesaistīti ļauži.
  • 10
  • 0
Skaisle
S
Ir tik ļoti būtiski mākslas vārdā negrēkot pret vēsturi. Tur jau tā lieta, ka katram ir tiesības sludināt savu viedokli. Rīgas sargi manā izpratnē ir ļoti slikta filma, jo vēsturiskā patiesība tika upurēta nepieciešamībai radīt varoņstāstus tādus kādus mēs būtu gribējuši, kādus mēs gribam. Bet kādi nebija. Ulmaņa diktatūras laikā jau arī senlatviešu vēsture tika izskaistināta, bet sabiedrības spēja domāt, analizēt , secināt - iznīdēta. Trula masa, kas aizskries pakaļ skaistāk un skaļāk dziedošiem. Bīstami, nenormāli bīstami tas ir. Bet kā saka - klibo tikai kaps iztaisnos. Es tāpat viena nejūtos spējīga pret jūsmiņkori.
  • 14
  • 3
Nepiekrītu
N
Nevajadzētu putrot vēsturi ar kultūru un mākslu! Ja mēs lasīm (visdrīzāk jau nelasīsim) tikai arhīvu dokumentus, tad tautai būtiski salīdzinoši neseni notikumi ātri vien pazudīs no atmiņām. Izcili piemēri filmas Rīgas sargi un Sapņu komanda. Paldies visiem vēstures liecību iemūžinātājiem mūsdienu Latvijā!
  • 8
  • 7
Aldis
A
Paldies par brīnišķīgo romānu! Inga, ļoti ceru, ka 2017.gadā kāds no Latvijas labākajiem teātriem visas sezonas garumā izrādīs Tavu lugu veltītu 100 gadus veciem notikumiem Latgalē. Tā varētu uzspodrināt Trešo zvaigzni un ieskandināt Latvijas simtgadi. Nepiemirsti bīskapu Jāzepu Rancānu, kurš bija viena no spilgtākajā latgaliešu personībām... Lai viss veicas un izdodas!!!
Aldi, uzmanies
A
Tūlīt te parādīsies Valdis Felsbergs, kuram nekas neizdodas.
  • 1
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja