Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +5 °C
Skaidrs
Piektdiena, 15. novembris
Undīne, Leopolds, Unda

Elmārs Seņkovs: Gribu tagad un visu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Kaut kā stipri apnikusi šī ēdienkar
K
Un katru dienu visur lasāmas viendienītes - kāds cenšas izspiest no sevis īpašu domu - wow! Taču tas vien ir kā tikai kornfleiks - kornfleiks Latvijas sabiedrībai, kultūrai (?!): Seņkovs: Gribu tagad un visu. (kurš tad negrib?) Arturs Krūzkops: Visvairāk man nepatīk viduvējas izrādes. (kam patīk mazāk?) Elmo Niganens: Runāt par karu, nelejot eļļu ugunī. Skaidrīte Lasmane: Tikums ir gudra brīvība. (brīvība ir gudrs tikums; gudrs ir tikums brīvībā; gudra tikums brīvība... IR!) Juris Baratinskis: Būt kā klintij satrakota okeāna vidū. (gan jau pats reiz arī bijis okeāns) Orests Silabriedis: Pjērs Bulēzs. Pazemīgums mūžīguma priekšā. (mūžīgs pazemīgums priekšā) SARUNA: Attiecības ar laiku. (?) DZĪVESSTĀSTS: Saskaņā ar sevi. (?) KULTŪRA: Kad esi iesācis, atkāpties nav iespējams. (?) PERSONĪBA: Katram sava pasaules mala. (jaunatklājums) APRITĒ: Gumiju stiept vairs nevaru. (stiep somu) Ilze Ķuzule-Skrastiņa: Šobrīd es mazliet lidoju. (zems lidojums laikam) SARUNA: Labais nospodrinās, negatīvais aprētojas. utt. Kas šis ir? Izklaide, cikliski atkārtojas - tādas atziņas var atrast arī iepriekšējo gadu laikrakstos. Bet kur ir īsta manta?
Kārlis Lapa
K
Visu kultūras jomu pārzinis Jānis Siliņš tagad šeftē pa radio, VKKF, Smiļģa teātra māju, Aspazijas un Raiņa aktivitātēm... Apbrīnojams "talants"...
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Jā. Tas bija tāds smeldzīgs moments, kad Kubilis zināja nosaukt jauno aktrisi Pušpuri kā, viņaprāt, spilgtu un daudzsološu, bet jaunā aktrise Pušpure nepazina vecmeistaru Kubili... Vai KA teātra fakultāte Latvijas teātru vēsturi nemaz vairs nemāca?
  • 2
  • 0
Kocebū< Nerrim
K
SATIKŠANOS ar Jāni Kubili TV padarīja jauku jaunie aktieri, viņu neatpazīdami. Bravo, kas par veiksmi!
  • 1
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
DIENAS KULTŪRAS NELIETĪBAS komentāram: par Obrazcovu nebija ne pušplēsta vārda, PAT ne no Lūsiņas, kura, kā smejies, uzņēmusies personīgu cīņu par Krievijas operas likteni Pūķina režīma un Krievijas Pareizticīgās baznīcas jūgā - (žēl, ka šī cīņa zināma tikai kādam nieka procentiņam no tiem 2 miljoniem latviski lasošajiem, kuriem vispār interesē opera un/vai Lūsiņas blogi KDienā!) "Vai par Kubili kāds uzrakstīja?" - Kubilis joprojām ir sveiks un vesels un nesen par viņu bija jauks raidījums LTV dokumentālja'sērijā "Satiktie," ko var apskatīt arī internetā. Varētu būt vairāk sarunu ar tādiem cilvēkiem kā Kubilis, kuri ir pratuši saglabāt savu pašcieņu neatkarīgi no iekārtām, kādās tik' nav nācies dzīvot, strādāt un mīlēt! (Lietuviešu izcelsmes) latviešu džentlmenis - nemaz nerunājot par aktiera talantu un meistarību.
  • 2
  • 0
padomju modrība
p
Re, kā! Aizskāra svēto Dienu, vot i aizvāca krūmos, tādas patiesības nedrīkst rakstīt!
  • 0
  • 0
< Kārlim Lapam > Līpiņš
&
Pavirši esat pētījis Jāņa Siliņa personību, viņš ir arī aktieris, teātra vēsturnieks un recenzent, vēl viņam ir skaista balss, KA izbijušais rektors, amatierteātru režijas vērtētājs- maigs un šiverīgs cilvēks
  • 2
  • 1
DIENAS KULTŪRAS NELIETĪBAS
D
Tāpēc jau mums tādi jaunuļi. Mūžībā aizgāja Jeļena Obrazcova. Mākslinieces gaitas bija saistītas ar Rīgu lielā mērā, daudzkārt viesojās mūsu operā Karmenā, Aīdā. Vai KDi lasījāt kādu rakstu šajā gadījumā? Vai LTV parādīja kādu raidījumu? Tagad kā par brīnumu mazs pleķītis par PRĪMU Maiju Pļisecku. Vai Jerohomovičs dauda zina vēsturi, kaut vai par latviešu māksliniekiem? Žermēnai Heinei-Vāgnerei, Regīnai Frīnbergai apritēja lielas jubilejas, vai Jerohmovičs uzrakstīja? MŪSU VIENĪGAIS STILS- TAGAD, TŪLĪT, VISU. Pārējais pie vāgūža. ++ Vienā un tajā pašā laikā Mūžībā aizgāja divas leģendāras Kristīnes- Velta Līne un Rasma Roga, ar to vien atšķirību, ka Roga KD nebija pieminēšanas vērta. Vai par Kubili kāds uzrakstīja? Vai mūsu teātra kritiķi ir rakstījuši tā saucamos jubileju rakstus, nekrologus, piemiņas rakstus? Vienīgais bija Normunds NAUMANIS? Kāpēc Dienā ne reizes neraksta erudītais Guntars Pupa. Lūsiņa gan tarkšķ nejēgā? Tagadējās spindzeles un teķi arī nepiemin latviešu teātra korifejus. Nu, tad kāpēc AKTIERIEM būtu jāzin vairāk? Totāla neinteliģence un bezkultūras attieksme pašos rakstītājos. Tā kā mūsu valdīšana ir TĀDA, tad arī KUĻTURŅIKI ir tādi. LAI PIE TEIKŠANAS TIKTU, JĀBŪT PRASTIEM, IEDOMĪGIEM, NEKAUNĪGIEM cilvēciņiem. Un apsviedīgiem- Tādiem kā Jānis Siliņš, Kārlis Anitēns, Ojārs Rubenis, kuri ir cisu-cisu-atbildīgi par visu! TĀDA IR DZĪVE! Mūsu muzikologi, baletologi, teatrologi ar izņēmumiem paši ir cilvēciski "dubinas". Palasiet, piemēram, Daigas Mazvērsītes grāmatu par Zāberu, kur viņa pat pa sūdu podu izrakājusies, nupat uzšvīkājusi par Hariju Misiņu "Ievas Stāstos", visas privātās "miskates" izvandījusi, par režijām, aktierisko tikpat kā ne ko, jo nejēdz,nezina. Muzikoloģe, kurai nav mēra sajūtas un kauna. PRIVĀTĀLIETU racēja. Tirgusbāba. Vai Jerohomovičs tagad Vācijā vien dzīvo, acīmredzot tur ne Tikai Hermanis, MĀKSLA, bet citi jauki iestādījumi miesas kārdināšanai?
  • 3
  • 0
Bet
B
jaunie aktieri nepazīst latviešu teātra dižgarus, kas vēl pirms ne tik daudziem gadiem bija šaisaulē.
  • 6
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
ES: "Citreiz izrāžu laikā sev jautāju – kāpēc es domāju par to, kā viņi tās gaismas uzlikuši?" EG: "Vai izrāde ir slikta, ja, to skatoties, rodas tehniski jautājumi?" ES: "Nav! Tur jau tā lieta. Tu vienkārši neesi izrādē. Viss! Skaties un domā par tām gaismām vai par to, cik tas viss maksājis." - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Apbrīnojami! Pats Seņkovs, teātra režisors būdams, nesaprot, ka, ja skatoties izrādi prātā nāk visādi tehniski jautājumi - kā viņi gaismas uzlikuši, cik tas viss varēja maksāt - tad izrāde IR SLIKTA! Kad izrāde ir LABA, tad skatītājs sēž uz krēsla maliņas ar aizturētu elpu, vai kautrīgi šņukst, vai smejas vēderu turēdams. Tur ir tā starpība starp SLIKTU un LABU izrādi. Nevis, ka skatītājs, kurš samaksājis lielu naudu par biļeti, tagad, saprotiet jel, garlaikot sēž un pēta, kā uzstādītas gaismas, jo vienkārši nolēmis, Seņkova vārdiem, "nebūt izrādē iekšā".
Zāļu Vecis
Z
" Es vispār sāku apšaubīt, vai labs dramatiskais teātris uz lielās skatuves ir dzīvotspējīgs, lai varētu nospēlēt 50 izrāžu. Agrāk Nacionālajā teātrī Ilgu tramvajs bija notikums, cilvēki uz to nāca, bet vai mūsdienās tas ir iespējams? " Vispirms neņemsim par piemēru JRT, tā ir Normunda Naumaņa uzcelta leģenda dzīviem esot, kas neatbilst realitātei. Tas ir "batons", līdzīgs kā valdība mums katru dienu sprauž ausīs un visās iespējamās vietās. ~~ Ja citētos vardus nebūtu teicis Jūs, es nesatraktos, bet tagad man tāds kā pirmsinfarkta stāvoklis iestājies. Es īsos vilcienos gribētu pateikt savas domas, KĀPĒC izrādēm nav mūža un aktieriem neveidojas biogrāfijas. 1. Viņi dejo, dzied, kopj ķermeni, spējīgi uz akrobātiku...visu, kas saistās ar ĀRĒJU tehniku un ko vienīgo viņiem iemāca Kultūras Akadēmija, kuras rektors ilggadīgi bija iluzorais profesors papmašē technikā darinātais visu kultūras jomu pārzinātājs Jānis Siliņš. 2. Aktieri uz skatuves atveido lomas, bet neprot veidot TĒLU, un vispār par šādu "kategoriju", iespējams, nemaz nav dzirdējuši. Aktieru spēlētām lomām NAV BIOGRĀFIJAS- emocionālās. Tās, kas veidojas no aizkulišu apstākļiem/ no cilvēka dzīves, ko skatītājs neuzzina, bet bez kā dotais cilvēks nebūtu tas, kas viņš ir. Aktieri nefantazē/ neiztēlojas notikumus, kas viņu atveidoto lomu padara par personību, nevis kaut kādu darbību izpildītāju skatītāju acu priekšā no kulises līdz kulisei. 3. Katastrofālā līmenī ir aktieru runas māksla. Zūd teksts/ jēga notikumiem. Aparāti, kas viņiem piebindēti pie galvām ir TEHNIKA. Un tehnika nav tas pats, ko pārraida dzīvas balss saites. Iedomājieties, ka orķestrī spēlētu nevis čells, vijole, bazūne, mežrags, bet pukšķētu šo instrumentu uzzīmēti attēļi vai tos atveidotu digitālie ekrāni. 4. Izrādes atmosfēra ir brīnums, uz kuru jāmeklē ceļš atpakaļ. Saikne pārdzīvojumā- tas, ko pārdzīvo aktieris, ko skatītājs un tad rodas trešā- vissvarīgākā parādība līdz- KOPPĀRDZĪVOJUMS, kad visi ir uz viena viļņa. 5. Kāpēc "Ilgu tramvajs"dzīvoja? TIKAI ar ANTRU LIEDSKALNIŅU dzīvoja, kura savkārt dzīvoja ar atvērtiem nervu galiem, izprotot līdz mielēm atveidojamās sievietes pārdzīvojumus un likteni, atdodot to skatītājiem. ~~ PERSONĪBA ir tas vārds, kas rodas no uzkrājumiem, ko cilvēks -aktieris gūst lasot, mīlot, nīstot, piedzīvojot laimi un nelaimi, dziļi izprotot pasaules kopsakarības, nevis prot sēdēt pie datora un spaidīt ai phone bildītes, slidināt ar pirkstiem, uz ielas sarunāties, smieties kā idiotiem ar iedomātu objektu, spaidot podziņas/ komunicējot ar plastmasas iekārtām, ne dzīvu cilvēku utt. Diedelniekiem un biznesmeņiem tas der, bet MĀKSLINIEKIEM nē. ~~ Nevaru te izvērsties un varbūt arī satraukumā neprotu jēdzīgi izteikties, bet, ja Jūs, kas ar savu darbu "Raudupietē" Valmierā, krievu teātra "Indrānos", NT "Ezeriņā" , bērnu izrādē "Sarkangalvīte" utt. esat devis mums ilgi zudušas cerības, bet tagad ņemat tās nost, tad visā nopietnībā atliek vien pakārties, jo uz vantīm kāpt man nav spēka un policija neļauj. "Skaties un domā par tām gaismām vai par to, cik tas viss maksājis. Cik stulbi! " Tad nedomājiet! Jūsu kolēģe Indra Roga ir tik lielamanīga un egoistiska, ka "Miglā" liek uzcelt milzu, izrādē tikpat kā neizmantotu skatuves konstrukciju un nedomā neko, jo viņa mīl tikai sevi. Lūdzu MĪLIET SEVI ( un mūs) un palieciet uzticīgs savai dzīves un mākslas izjūtai! Es uz JUMS ļoti, ļoti, ļoti CERU, un es ceru, ka neesmu vienīgais, kas cer. ~~ P.S. Pašlaik aktieri, kas šķiet paraugi skatuves mākslas dzīvošanai, kā es to saprotu, visvairāk mājo Liepājā un Valmierā. Bet ir arī Rīgā. Un, ja tagad Daiga Kažociņa par savu jauno lomu NT netiks nominēta kā gada labākā aktrise, tad es pieķēdēšos pie Silvijas Radzobes durvju kliņķa, kā viņa solījās pieķēdēties pie staba, ja Vilis Daudziņš netiks nominēts par "Vectēvu" JRT.
uz lokālas skalas
u
... un ne tikai gribu bet arī ZINU KUR to dabūt - Teijātrī !!!
Ben-Gurion
B
Velos zinat vai ebrejs Levits ir biedrs Rigas ebreju kopiena un vai vinam paredzets kompensaciju par klusesanu juridiskos jautajumos. . Vispar veletos uzklausit Egil Levitu viedokli par moraliem un juridskiem jautajumiem sakara ar to bleedigo ebreju ipasumu skandali. . Ebrejs vienkarsi nevar but Latvijas prezidents neatkarigi cik "gudrs" vins varetu but
polovcietis>muļķa desa
p
Ne jau dzīves skarbumā, - viedumā. Zatleru izgrāba no zoodārza, nākošo izgrābs no KD komentētājiem.
  • 3
  • 0
muļķa desām
m
Tā esat nojukuši no dzīves skarbuma, ka nesajēdzat par Levitu nešņāpt klāt pie Seņkova?
  • 10
  • 5
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Nu, nav jau tas Levits nekāds ebrejs un gudrības arī viņam tikpat, cik visiem pārējiem, kuri pirmie atskārta, ka svarīgāk ir nevis, "ko es varu darīt Latvijas labā, bet, kādu labumu es varu sev izsist no Latvijas neatkarības!". Latviešu skatījumā Levits ir tikai pusebrejs, bet ebreju skatījumā - vispār neskaitās ebrejs, jo māte nav ebrejiete, bet šiksa - latviete!
  • 5
  • 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja