Jubilejas priekšvakarā – tikai par TV3 sasniegumiem. Šis kanāls ienesis katrās mājās to domāšanas modeli, kas citās valstīs pasen izdzīvojis dažādus ciklus – triumfu un arī norietu. TV3 saturs mācīja, ka ikdiena var būt priekpilna, dzīve nav tikai smaga cīņa, izklaidei jābūt nepārtrauktai!
Zvaigžņu kults
Pateicoties TV3, Latvijas sabiedrību var iedalīt tajos, kuriem ir personiska TV šovu pieredze, un šovu skatītājos, fanos, kritizētājos... Latvijas masu kultūra, un sevišķi mediju kultūra, XXI gs. sākumā nav iedomājama bez cilvēku mirklīgas iecelšanas zvaigznes statusā un zvaigznes nastas publiskas nēsāšanas. Latvija, tāpat kā pārējā patērētājsabiedrība, kopā ar TV3 dzīvojusi TV šovu formātu radīšanas ritmā.
Šovu kaislība bija tik spēcīga, ka konkurents LNT, kas nu saplūdis ar TV3 Modern Times Group, veidoja pakaļdarinājumus. Tas paplašināja "šovu zvaigžņu" slāni, kopētie šovi gan tika veidoti no lētāka materiāla. Taču tas netraucēja mūs tos patērēt. Zvaigžņu šovi veicināja "jauku" žurnālu attīstību, to vāki ir kā zvaigžņu portretu galerija.
Kopā ar TV3 redzējām, kā ziņu forma kļūst svarīgāka par saturu – tā ir izklaidējoša pat kriminālo un katastrofu ziņu prezentācijā. Kaismīga intonācija, mazliet dramatisma, nedaudz iesaistoša pārspīlējuma, personiska pārdzīvojuma imitācija – TV3 ziņu veidotāji varētu būt uzstādījuši neskaitāmus izteiksmīgas preses relīžu un aģentūru ziņu lasīšanas Ginesa rekordus, ja vien tādus kāds fiksētu. Reitingi liecina, ka mums šis stils patīk! Tomēr nedrīkst aizmirst unikālos un izglītojošos TV3 Ziņu dienesta projektus, piemēram, tos, kas citām acīm lika paskatīties uz emigrācijā dzīvojošajiem.
Profesionāļu tirgus sprādziens
Spilgti, krāsaini, vizuļojoši, visus jutekļus kairinoši... Izklaides projekti nedrīkst būt pelēki, pustoņos vai lēnu domāšanu raisoši – tiem ir jābūt aizraujošiem!
TV3 oriģinālprojekti devuši lielu ieguldījumu mediju darba tirgus attīstībā. Komponisti, scenāristi, producenti, studiju iekārtotāji un citi profesionāļi var savā CV ierakstīt šovu veidošanas pieredzi. Kadrā neredzamo personību vidū īpaši jāizceļ stilisti un vizāžisti, kuri mācīja pareizi izskatīties, frizēties un krāšņi ģērbties. Vai citādi mēs zinātu, kā izmantot sponsoru un veikalos rodamo preču kalnus? Ja kāds saka, ka šovi neietekmē gaumi, tas nav pamanījis, ka pats vai tuvākie ir daļa no personiskā šova. Arī tā, kas pie plīts un viesībās.
Iedomājoties par mediju profesionāļiem, spilgti izceļas pētnieciskās žurnālistikas raidījums Nekā personīga un viens no skaistākajiem, visu labo katrā uz palikšanu jundījošajiem projektiem – Latvijas lepnums!. Tā nebūtu bez nesavtīgiem un drosmīgiem līdzcilvēkiem, bet mēs to nemīlētu, to skatoties, neraudātu un nestiprinātu savu ticību labajam, ja šo un citus projektus nebūtu veidojuši lieliski TV profesionāļi.
Redzes iespaidu kvalitāte
TV3 pieradināja ne tikai pie starptautisku formātu zīmoliem, kuru vidū spēle Vai gribi būt miljonārs? pārstāv svarīgu laikmetu, šis kanāls deva iespēju skatīties labas filmas un seriālus, tos pašus, kas apbalvoti skaistās ceremonijās un notur pie TV cilvēkus daudzās valstīs. TV3 darbības labākā daļa ir daudzie eksperimenti, vēl nebijuši projekti. Jā, TV3 pārliecinoši parādīja, ka cilvēki arī mediju jomā izdara izvēli starp pelēko zirņu putru un spoži saiņotu globālu produktu. Tas mūs izklaidēja un pieradināja saņemt izpriecas jaukā, iepriekšparedzamā, viegli uztveramā formā. Laba izklaide mums ir vajadzīga! Daudz laimes, un lai izklaide nebeidzas!