Pagājis pirmais reakcijas vilnis pēc ASV straumēšanas servisa Netflix robežu paplašināšanas, ko kompānijas vadītājs Teds Sarandoss solīja pērn maijā Kannu kinofestivālā, kur paziņoja, ka 2016. gadā Netflix kļūs globāls. Kopš janvāra sākuma Netflix darbojas arī Latvijā, un audiovizuālo plūsmu baudītāji jau ir iztestējuši tā draudzīgumu skatītājam. Netflix piedāvājumu var redzēt, tikai piereģistrējoties un ievadot kredītkartes datus, tā sakot "jā" pirmajam bezmaksas mēnesim.
Jau izskanējusi kritika par disproporciju starp piedāvāto produktu (filmu un seriālu) klāstu – Netflix lietotājam ASV izvēle ir daudzkārt apjomīgāka salīdzinājumā ar lietotāju Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un citur. Īsi apkopojot viedokļus un personīgo pieredzi, varu teikt – jā, piedāvāto filmu un seriālu skaita atšķirība atkarībā no Netflix lietotāja pieraksta valsts ir problēma. Latvijā skatāmo filmu bibliotēka ir visai kārna, kaut pērles (krāšņas!) tajā nenoliedzami ir.
Netflix fenomens ir viena no aktuālākajām tēmām, ja runājam par audiovizuālā satura patēriņa tendencēm (skaties, kad, kur un cik gribi, nepakļaujoties lineārās, klasiskās TV programmas diktātam). Arī ja runājam par filmu un seriālu producēšanas modeli un to absolūto brīvību, ko interneta TV serviss Netflix atļaujas attiecībā pret tradicionālajiem TV biznesa modeļiem. Reitings un auditorija ir katra tradicionāla TV kanāla svētā govs un katra TV produkta Prokrusta gulta – no auditorijas skaita lielā mērā ir atkarīgs raidījumu un seriālu liktenis. Protams, Netflix arī skaita auditoriju, mēra savu produktu popularitāti, taču kompānijas pārstāvji nevienam neko neatklāj. Netflix nepublisko savu populārāko produktu veiksmes stāstu nianses, arī atsevišķu seriālu un filmu skatītāju skaitu – ne. Taču Netflix neslēpj kopīgo servisa lietotāju skaitu – 2016. gada 1. janvārī Netflix bija 75 miljoni abonentu. Latvijas skatītāji šajā rādītājā vēl nav iekļauti. Zināms, ka 2016. gadā Netflix plāno piesaistīt vēl sešus miljonus.
Veiksmes stāsts Netflix pavada jau sen; kompānija eksistē astoņus gadus, pirms dažiem gadiem tā sāka piedāvāt arī pašas producētos seriālus. Tā Netflix no plašas mūsdienu un klasikas filmu bibliotēkas, kuras saturu skatītājs var lietot jebkurā viņam ērtā vietā, kļuvis par ietekmīgu filmu ražotāju, kas veido globāli pieprasītus produktus. Seriāls Kāršu nams/House of Cards ar Kevinu Speisiju ir viens no pirmajiem Netflix projektiem, kas apliecinājis – pasaules mediju ainavā ir parādījusies kompānija, kura spēj radīt revolūciju filmu un TV produktu patēriņa un producēšanas modelī. Viss turpinās.
Par Netflix pērlēm rakstīsim turpmāk, tāpat kā par Netflix izredzēm apdraudēt (?) tradicionālos Latvijas mediju tirgus spēlētājus. Turpinājums sekos.