Ēkas apsaimniekotājs _Māju Serviss KSA_ garantijas remonta koordinēšanu starp būvnieku un jaunajiem īpašniekiem uzņemas bieži, un lielākoties problēmu neesot. Arī šajā gadījumā firma gatava attīstītāja atstātos defektus novērst, vien esot jāsaskaņo darbu laiks un termiņi.
Gaišais, plašais dzīvoklis zaļajā Pārdaugavas nomalē ir teju tukšs, lai arī īpašniece jau pasūtinājusi mēbeles un izdomājusi interjeru. Lielākā problēma ir istabas slapjā siena. Vienā no daudzajiem aktiem par dzīvokļa tehnisko stāvokli teikts, ka mitrums 1.stāva dzīvoklī nāk no augšējā dzīvokļa terases, kurai ir nekvalitatīva hidroizolācija. Tā kā plankums pēc lietus kļūst lielāks, šis defekts tā arī nav izlabots, tomēr S.Poželaite cer, ka par to izdosies vienoties gaidāmajā vasarā.
Māja būvēta no keramzīta fiboblokiem, kuriem pēc instrukcijas mitrums nedrīkst tikt klāt, jo šī materiāla sasalšanas un atkušanas ciklu skaits ir ierobežots. Ja mitrums sūcas caur sienu, cietuši varētu būt arī bloki, jo Latvijas klimatā ziemā tie var sasalt un atkust vairākkārt. Dienai pieejamajos dokumentos šis aspekts nav minēts, lai gan ēkas kvalitātei un tālākajai ekspluatācijai tas ir ļoti būtisks.
Jaunās mājvietas skaļāko defektu S.Poželaite konstatējusi tad, kad pavadījusi dzīvoklī vienu nakti — tā kā miteklis atrodas virs nama pazemes garāžas iebrauktuves, tās automātisko durvju atvēršanas un aizvēršanas troksnis klusajā vidē uzrauj kājās arī aizmigušu cilvēku. Pāris reizes pēc saimnieces lūguma durvis ieeļļotas, tomēr troksnis atjaunojies, un tā pilnīgu likvidēšanu apsaimniekotājs nesolot.
Defekti vairojas
S.Poželaite norāda vairākus jaunā dzīvokļa trūkumus — nestrādā siltuma skaitītājs, vienas balkona durvis ir bojātas, griestu augstums gar sienu trīs metru platumā atšķiras par 3—4 cm, tāpēc tur nevar iebūvēt skapi ar bīdāmām durvīm. Ir jaunumi — lielās istabas griestos parādījušās divas paralēlas plaisas, kuras, iespējams, iezīmē pārseguma bloku robežas. Ārsienu dēlīšu apšuvums uz balkona no apakšas sācis nomelnēt, tātad koks nav pietiekami apstrādāts pret mitruma iedarbību. Otras balkona durvis sākušas izliekties — augšā un apakšā tās vairs nepieguļ cieši, bet redzamas spraugas.
Tomēr S.Poželaitei nav pārliecības, ka šie bojājumi tiks ņemti vērā un novērsti — 9.martā kopīgi rakstītajā aktā minētajiem acīmredzamajiem defektiem nama pārvaldnieks Indulis Štobe nav piekritis, dokumentu parakstot ar lakonisku «nepiekrītu». Māju Serviss KSA direktore Baiba Pļaviņa Dienai sola noskaidrot šādas nostājas iemeslus.
Apsaimniekotājs pūloties
Neraugoties uz to, ka saimniece dzīvoklī daudzo defektu dēļ nav ievākusies, apsaimniekotājs piesūta viņai rēķinus tā, it kā īpašums tiktu apdzīvots. S.Poželaite vairākkārt prasījusi paskaidrot, kā tiek aprēķināti siltuma maksājumi, ja skaitītājs nedarbojas, kā arī atcelt aprēķinu par koplietošanas telpām un pakalpojumiem, jo viņa tos neizmanto. Tomēr te likums esot strikts — ja reiz parakstīts apsaimniekošanas līgums, rēķini jāmaksā, un zaudējumus par neizmantojamo dzīvokli var piedzīt vien tiesas ceļā.
Māju Serviss KSA neatsakās no savām saistībām — B.Pļaviņa Dienai teic, ka ar šo dzīvokli firmas darbinieki pamatīgi nopūloties, un sola, ka visas likumā paredzētās garantijas — divu gadu — laikā konstatētie trūkumi tikšot novērsti. Apsaimniekotāji uzņēmušies garantijas remonta koordinēšanu, jo gribējuši labu projekta attīstītājam un jaunajiem īpašniekiem. «Mēs parasti savos objektos koordinējam garantijas remontu, saskaņojot tā veikšanu starp dzīvokļa īpašnieku un būvnieku, jo jauni iemītnieki tāpat par katru sīkumu zvana apsaimniekotājam,» skaidro B.Pļaviņa.
Šajā dzīvoklī problēmas radušās tāpēc, ka celtnieki un īpašniece nevarot vienoties par remonta laiku — S.Poželaite ir stipri aizņemta darbā, bet meistari vakaros un brīvdienās strādāt negribot. Dienai nodota plaša sarakste starp S.Poželaiti un Māju Serviss KSA, un B.Pļaviņa solās jau tuvākajā laikā panākt savstarpēju pretimnākšanu, lai dzīvokļa defektus varētu salabot.
Saskaņošot termiņus
Trūkumus Cēres ielas 8A nama kvalitātē atzinusi Rīgas pilsētas Būvinspekcija, pēc apsekošanas norādot, ka S.Poželaites dzīvoklis ir «sliktā tehniskā stāvoklī» un uzdodot apsaimniekotājam a/s Māju Serviss KSA un būvniekam SIA AZ Inter novērst defektu, kas pieļauj ūdens caursūkšanos pie ārsienas un griestu savienojuma vietās.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) S.Poželaites sūdzības pārbaudi pabeidzis, no Māju Serviss KSA saņemot apstiprinājumu, ka visi defekti tiks novērsti, saskaņojot ar īpašnieci darbu pabeigšanas grafikus, Dienu informē iestādes pārstāve Sanita Biksiniece. S.Poželaite gan ir bažīga — 15.februārī apsaimniekotāja un būvnieka sastādītajā aktā istabas slapjo sienu un terasi paredzēts salabot martā, tomēr tas nav paveikts. Īpašs gadījums ir pazemes garāžas vārtu trokšņa novēršana — lai noteiktu, vai tas pārsniedz normatīvajos aktos paredzēto skaļumu un vibrāciju, jāveic speciāla ekspertīze, Dienai skaidro S.Biksiniece. Ja tajā atzītu, ka troksnis jānovērš, būvniekiem, var nākties papildināt S.Poželaites dzīvokļa skaņas izolāciju. Tas liecina, ka šīs mājas kvalitāte nav pietiekama, jo trokšņa novēršana bija jāplāno iepriekš.
Rīgas dome Īres valdes priekšsēdētājs Andris Vilks Dienai teic, ka valdē tiek izskatīta S.Poželaites sūdzība. Viņš norāda, ka apsaimniekotājam jāpilda saistības, ko tas uzņēmies projekta attīstītāja vietā. Gan A.Vilks, gan S.Biksiniece piebilst, ka Māju Serviss KSA apsaimnieko lielu skaitu namu — vairāk nekā 100, un, lai gan sūdzības tiekot saņemtas, kopumā ir apzinīgs uzņēmums un savas saistības pilda. PTAC juristi vēl vērtē Cēres ielas 8.A nama apsaimniekošanas līgumu, lai noteiktu, vai tas atbilst normatīvajiem aktiem un nesatur kādu dzīvokļu iemītniekiem netaisnu punktu. Šo pārbaudi plānots pabeigt līdz jūnijam.