Šobrīd vērojamā tendence mazumtirdzniecībā rada jautājumu, kas nozarē patlaban tiek piedzīvots un kāda nākotne sagaidāma. Te, protams, runa ir par cilvēku pirktspēju sen nepiedzīvotā inflācijas lēciena dēļ. Tirgotājiem nākas piemēroties, viens paziņo par "cenu iesaldēšanu" atsevišķiem produktiem, tāpat redzam ļoti izteiktas cenu samazināšanas akcijas. Kāda šobrīd ir "vidējā temperatūra" mazumtirdzniecībā, un ko šīs tendences ļauj saprast? Tirgotājiem nāksies mainīt stratēģiju, piemēroties reālajai cilvēku pirktspējai un attiecīgi daudz agresīvākai savstarpējai konkurencei?
Šobrīd ir divas tendences. Pirmā pamatā ir lielajiem tīkliem – tā ir cīņa par tirgu, jo, Latvijā ienākot Lidl tīklam, būtiski palielinājās mārketinga izmaksas pārējiem tirgus spēlētājiem, lai saglabātu pircējus. Cik esmu dzirdējis, izmaksas ir teju dubultojušās, līdz ar to šobrīd galvenais uzdevums tirgotājiem ir darīt visu, lai viņa pircējs neaizietu pie citiem. Tomēr tendence jau ir sākusies, un pircēji no viena tīkla sāk migrēt uz citu tieši cenu politikas dēļ. Proti, pircējs aizvien rūpīgāk analizē cenu piedāvājumus vienai un tai pašai precei un izvēlas zemākās cenas piedāvājumu.
Otra lieta – šī krīze un tai sekojošais energoresursu kāpums, kas ir viena no būtiskākajām cilvēka ikdienas izmaksu pieauguma sastāvdaļām, radījuši situāciju, ka cilvēkiem paliek daudz mazāk naudas pārējo primāro vajadzību apmierināšanai, kas ir iztika un veselība. Par veselību nemācēšu tik precīzi komentēt, bet attiecībā uz pārtiku ir skaidrs, ka cenas pieaug. Jau pagājušā gada vidū sākās aizvien intensīvāka orientēšanās uz cenu atlaidēm un akcijām. Ja šodien
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 2. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!