Skaidrs, ka daudzi par šo ziņu sapriecājās, gan jau tas ietekmēja arī nekustamo īpašumu cenas attiecīgajā pilsētas daļā, un nav brīnums, ka gluži kā auksta ūdens šalts tika uztverta ziņa, ka plāni mainās – tramvajs gan būs, taču Skanstes ielas apkārtnē, kas, ticat vai neticat, – vismaz pēc papīriem – joprojām skaitoties teju vai degradētākā galvaspilsētā. Bet sliktās ziņas, kā saka, nenāk vienas – izrādījās, ka tramvaja līnija iecerēta pa Senču ielu, kuras paplašināšana burtiski nozīmētu iebraukšanu Lielo kapu teritorijā. Par tādu kā parku, kā, maigi sakot, dīvainu mākslas instalāciju zonu (atcerēsimies "zemes mātes biroju") iepriekš uztverto teritoriju daudzi pēkšņi atklāja kā nācijas dižgaru Krišjāņa Barona, Friča Brīvzemnieka, Krišjāņa Valdemāra, Andreja Pumpura u. c. atdusas vietu.
Simtiem cilvēku spontāni pieslējās kapu aizstāvju kustībai, likās, tūlīt sāksies masu protesti... Varbūt pat šokējošāka par "kapu tramvaja" līnijas būves ieceri nāca ziņa, ka par 300 tūkstošiem to uzraudzīs neviens cits kā par godīgas politikas lielāko aizstāvi uzdevusies nevalstiskā organizācija Delna. Kādi vairs dižgaru kauli? Tie pēkšņi neaktuāli, jo tramvaja būve nu "morālo autoritāšu" piesegta – gluži kā nelegālā šņabja tirgotava reketa laikos. Šaubu nav, tramvajs tur būs. Ja vajadzēs iebraukt kapos, iebrauks, ja vajadzēs nojaukt kādu ceļā traucējošu daudzstāvu māju, nojauks. Ar pareizām procedūrām. Un tas, ko mēs Delnas pārstāvju izpildījumā turpmākos gadus dzirdēsim, viegli prognozējams – Rīgas satiksmē visi iepirkumi godīgi, viss tiek kontrolēts.
Neesmu no tiem, ko varētu piedēvēt Delnas fanu klubam, bet tie, kuri vienmēr ir jūsmojuši par tās principiālo nostāju it visos sabiedriski būtiskākajos jautājumos un īpaši kritisko attieksmi pret "nepareizajiem", starp kuriem (ak tu pārsteigums!) bija arī pašreiz pie varas Rīgā esošie, gan laikam jūtas kā no laivas ledainā jūrā izsviesti. Tieši runājot, Delna, tiecoties pēc Eiropas naudas apgūšanas, savējos pamatīgi "uzmetusi". Jā, ir dzirdami vārgi čiepstieni, ka nu būs droši, ka tramvaja naudu neviens nenozags utt. Naivie! Par cik tas tramvajs būs iebudžetēts, tik tas izmaksās arī ar visiem kontrolētajiem iepirkumiem, protams, klāt pieskaitot arī 300 tūkstošus, kas tiks Rīgas satiksmes labās slavas jaunajiem kaldinātājiem. Aplausi Ušakovam! – ko tādu līdz šim neviens Latvijas politikā nebija spējis "izkombinēt", turklāt par Eiropas naudu.
Delna kā jumts
Pagājis vien pusotra gada, kopš BNS vēstīja par Rīgas domes ieceri līdz 2020. gadam izbūvēt jaunu tramvaja līniju no Stacijas laukuma līdz Kaivas ielai Dreiliņos. Tās nebija baumas, tas bija lasāms solīdā dokumentā – Rīgas attīstības programmas 2014.–2020. gadam Rīcības plānā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.