Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Tālmācībai ir nākotne

Saeima šajā pavasarī skata grozījumus Izglītības likumā, kas paredz tālmācības ierobežošanu. Par šo tēmu izskan dažādi viedokļi, taču svarīgi ir saprast, ka mūsdienās nav iespējama norobežošanās no tehnoloģijām. Bērni, kuri mācās tālmācībā, ir pieraduši pie tehnoloģijām un, atgriežoties skolā, var justies garlaikoti.

Bērnu un jauniešu zinātkāre ir jāuztur, un digitālie risinājumi ir viens no līdzekļiem, kā to varam darīt. Dabiskā interese par tehnoloģijām ir jāintegrē izglītībā. Tāpat ir svarīgi sekmēt skolēnu patstāvību, prasmi atrast un atlasīt informāciju, pamatot savu izvēli un pielietot iegūtās zināšanas. 

Viens no iemesliem, kas aizsācis ideju par tālmācības ierobežošanu, ir centralizēto eksāmenu rezultāti un tālmācības kvalitāte. Kvalitāti iespējams sekmēt, nevis kaut ko aizliedzot vai ierobežojot, bet veicinot motivāciju mācīties un zinātkāri. Ja skolēnam rodas jautājums "kāpēc?", šī interese ir jānotur. Lai cik mūsdienīgi un profesionāli būtu pedagogi, ar viņu zināšanām bieži vien nepietiek, jo dzīvojam laikmetā, kurā informācija ir ātri un viegli pieejama no dažādiem avotiem.  

Mūsdienās ir būtiski attīstīt stresa noturību, spēju pārvarēt grūtības un prasmi darboties ar informāciju. Motivāciju mācīties būtiski ietekmē arī izpratne par izglītības vērtību. Jo vairāk izprotam, kā varam likt lietā iegūtās zināšanas, jo vairāk vēlamies mācīties. Jo ātrāk skolēni uzsāk savu zināšanu meklēšanas ceļu, kas ietver arī kļūdīšanos, jo labāk. 

Tālmācība ir viens no instrumentiem, kas sekmē šo patstāvību un citas dzīvei noderīgas prasmes. Priekšā pateikta pareiza atbilde ir pasīva vērtība – daudz būtiskāks ir individuālais izziņas ceļš. Protams, nozīmīga loma ir arī pedagogam, kurš uzrauga šo ceļu. Ikvienam skolēnam ir svarīga sava ceļa iešana, pārvēršot informāciju zināšanās. Visi nevar iet vienu ceļu, ir nepieciešama daudzveidīga izvēle, un tālmācībai ir jābūt vienai no izvēles iespējām, jo ir dažādas situācijas, atšķirīgi bērni un jaunieši. Protams, ir nepieciešams monitorēt vecuma grupas, izdarot secinājumus par to, kurās vecuma grupās šāda mācību forma ir vairāk piemērota, tomēr tālmācība noteikti ir jāattīsta. 

Vienlaikus ir svarīgi analizēt, kādās situācijās un kādu iemeslu vadītas ģimenes izvēlas tālmācību, kā mainās sekmes un motivācija mācīties, pārejot uz šo mācību formu. Tālmācība nebūs piemērota katram, bet no šīs mācību formas nedrīkst novērsties. Kad tika pieņemts lēmums par vakarskolu likvidēšanu, tas bija mēģinājums salikt visus skolēnus vienā ierindā, bet visi nevar būt vienādi, un tas arī nav vajadzīgs. 

Lai mainītu priekšstatus par tālmācību, savs mājasdarbs ir veicams arī skolām – jānodrošina, lai pedagogi nebūtu pārslogoti, un jāmonitorē rezultāti, kā arī katra skolēna individuālā izaugsme.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses