Ostu darbība vienmēr ir bijusi ekonomikas spogulis, līdz ar to jebkuras izmaiņas tirdzniecībā un preču pārvadājumos ietekmē arī ostas. Turklāt pēdējie trīs gadi ir bijuši izaicinājumu pilni visām nozarēm.
"Covid-19 pandēmijas kontekstā tika runāts par spēju atgriezties pie ierastās kārtības, bet 2022. gads ar Krievijas sākto karu Ukrainā ir parādījis, ka, visticamāk, kravu plūsmas nekad vairs nebūs vai vismaz pārskatāmā nākotnē vairs nebūs tādas kā iepriekš," gada laikā notikušo vērtē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
"2022. gadā osta un tās termināļi saskārās ar milzīgiem izaicinājumiem. Spēja atrast jaunas kravas un jaunus kravu tirgus, būt elastīgiem un attiecīgi pārveidot infrastruktūru pašlaik ir galvenie jautājumi daudzu ostas termināļu dienaskārtībā," turpina ostas pārvaldnieks.
Atpaliek no pirmspandēmijas laika
Latvijas ostās kravu apgrozījums šā gada deviņos mēnešos sasniedza 35 miljonus tonnu, kas ir par 16% vairāk nekā iepriekšējā gadā un par 5,4% vairāk nekā 2020. gada atbilstošajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 23. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!