Pērn ST aktīvi īstenoja darbības efektivizācijas programmu, kuras galvenais mērķis ir uzlabot elektroenerģijas sadales sistēmas funkcionalitāti un drošību, vienlaikus tam izlietojot mazāk resursu. Kas ir galvenie paveiktie darbi aizvadītajā gadā?
Pērn īstenojām daudz pasākumu šīs programmas ietvaros, kuru sākām jau 2017. gadā. Paralēli tam pērn veiksmīgi sadarbojāmies ar Valsts kontroli (VK), lai saņemtu secinājumus un ieteikumus, kā vēl varam pilnveidot un uzlabot savu darbu, vienlaikus samazinot izmaksas. VK revīzijas ziņojuma ieteikumi ir būtisks devums arī turpmākai ST darbības uzlabošanai, jo secinājumi apliecina, ka efektivitātes paaugstināšanas programma norit veiksmīgi un tā jāturpina. Īstenojot visus iecerētos procesus, līdz 2022. gadam plānojam samazināt ST saimnieciskās darbības izmaksas par aptuveni 70 miljoniem eiro. Esam ņēmuši vērā visus VK ieteikumus, un šobrīd visi VK revīzijas ziņojumā iekļautie ieteikumi ir ieviesti.
ST šobrīd piedzīvo vērienīgu transformācijas procesu – lai samazinātu uzņēmuma pamatdarbībai nepieciešamos resursus un nodrošinātu patērētāju un uzņēmuma interesēm atbilstošāko pakalpojumu arī turpmāk, līdz šim esam samazinājuši darba vietu skaitu par 480 štata vietām. Esam likvidējuši 25 reģionālās bāzes, kā arī par 160 vienībām samazinājuši transportlīdzekļu skaitu. Darbs turpinās, un vērtējam, kā un kuros procesos vēl varam uzlabot darbu, vienlaikus īpašu uzmanību pievēršot ST pakalpojumu pieejamībai un darbinieku mobilitātei un kompetencēm.
Kā tas ietekmē ST pakalpojuma kvalitāti?
Īpašu uzmanību pievēršam klientu apmierinātībai ar mūsu pakalpojumiem, lai pakalpojumu pieteikšana būtu pēc iespējas ērtāka, ātrāka un vienkāršāka. Analizējam klientu atsauksmes un vērtējumu, pētām klientu paradumus, esam mūsdienīgi, ejam kopsolī ar laiku, investējam modernizācijā un mērķtiecīgi uzlabojam servisu. Turpinām pilnveidot arī ST klientu portālu www.e-st.lv. Piemēram, no šā gada janvāra arī juridiskās personas visas ar pieslēgumu saistītās darbības (arī iesniegt dokumentus) var veikt elektroniski klientu portālā, kas būtiski ietaupa klientu laiku un ļauj pieslēgumus realizēt daudz ātrāk un ērtāk. Gada otrajā pusē biznesa klientiem būs arī iespēja parakstīt līgumu par sadales sistēmas pakalpojumiem elektroniskajā vidē. Jauna pieslēguma ierīkošana klientiem ir viens no redzamākajiem ST pakalpojumiem – daļai klientu tas ir aktuāli tikai vienu reizi mūžā, tāpēc nemitīgi strādājam gan pie pakalpojuma ierīkošanas procesa vienkāršošanas, gan informācijas un tās pieejamības uzlabojumiem.
Viens no visaugstāk vērtētajiem mūsu servisiem ir bezmaksas īsziņu vai e-pastu saņemšana par plānotajiem un ārkārtas atslēgumu gadījumiem. Šā gada vidū ST mājaslapā ieviesīsim Digitālo karti, kurā būs redzama informācija gan par plānotajiem un neplānotajiem elektroapgādes pārtraukumiem, gan par elektrolīniju trašu tīrīšanu un remontu darbiem. Līdz ar e-vides attīstību būsim sasniedzami 24 stundas diennaktī, apzinoties, ka šodienas ritms nav salīdzināms ar to, kāds tas bija vēl pirms dažiem gadiem, un katras minūtes ietaupījums kļūst aizvien nozīmīgāks. Šobrīd jau 80% mājsaimniecību lieto mūsu portālu, apliecinot šīs saziņas platformas ērtumu, jo dažādu jautājumu risināšanai vairs nav vajadzības apmeklēt ST klātienē.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 31. janvāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!