"Piedāvājot patērētājiem preces, pārdevēja pienākums ir norādīt gan gabalcenu jeb pārdošanas cenu par konkrēto iepakojumu, gan arī mērvienības cenu. Preces gabalcena, īpaši, ja piedāvāta atlaide, produktam ar mazāku neto daudzumu var izskatīties vilinoša, un patērētājam var rasties viltus izjūta, ka viņš iegūst lielisku piedāvājumu, tomēr attiecīgais piedāvājums ne vienmēr būs izdevīgākais," skaidro PTAC direktore Baiba Vītoliņa un turpina: "Tāpēc ikvienu aicinām veidot ieradumu, iepērkoties salīdzināt tieši mērvienības cenu, piemēram, par kilogramu vai litru, jo produkta vizuālais noformējums var maldināt patērētāju par patieso produkta daudzumu iepakojumā."
Monitoringa laikā tika vērtēti vairāki preču veidi, to vidū krējums, sviests, biezpiens, kausētais siers, piens, kefīrs, jogurts, tējas, šokolādes izstrādājumi, zivju izstrādājumi un konservējumi.
Salīdzinot dažādu izstrādājumu veidus, secināts, ka vizuāli līdzīgi iepakojumi, bet ar atšķirīgu produktu neto daudzumu ir raksturīgi piena izstrādājumiem, piemēram, pienam, kefīram un sviestam. Šo produkciju iepakojuma izmēri ar dažādu produkta neto daudzumu vizuāli gandrīz nemaz neatšķiras vai arī vizuāli rada maldinošu priekšstatu. Piemēram, produkts ar mazāku neto daudzumu, t. i., 800 gramu kefīrs, ir pildīts pat vizuāli lielākā iepakojumā nekā cits kefīrs ar svaru viens kilograms. Līdzīgi novērojumi ir arī par citiem piena produktiem, brīdina PTAC.