"Reklāmas bumi vērojami divas reizes gadā – Līgo svētkos un Ziemassvētkos, kas it kā šķiet loģiski, jo šajos svētkos notiek masveida iepirkšanās un ikviens ražotājs vēlas, lai iepirkumu grozos nonāk tieši viņa produkti. Savukārt pēc svētkiem reklāmdevēju aktivitāte krasi krītas. Piemēram, pēc TNS datiem, 2011. gada jūlijā TV reklāmas sekunžu apjoma kritums sasniedza pat -15% salīdzinājumā ar jūniju," skaidro L. Špillers.
Viņš iesaka ražotājiem izvērtēt sava produkta vai pakalpojuma tirgus situāciju un rīkoties atbilstoši tirgus diktētajiem noteikumiem vienlaikus saglabājot atpazīstamību konkurentu vidū.
"Cilvēki šajā svētku laikā naudu nežēlo, un, izvēloties produktus, noteikti liela loma ir konkrētā produkta mārketinga aktivitātēm. Ja tādas nebūs, visticamāk, jūsu produkts var palikt veikala plauktā," pamāca L. Špillers.
Vienlaikus mārketinga komunikācijas speciālists norāda, ka ne vienmēr efektīvākais reklamēšanas kanāls ir TV. Savu produkciju veiksmīgi iespējams virzīt, piemēram, īstenojot dažādas akcijas un degustācijas tirdzniecības vietās. "Šķiet, šogad šī iespēja lielveikalos diezgan maz izmantota – Jāņu sieru no plašā piedāvājumu klāsta vajadzēja izvēlēties pašam, lai gan lieti būtu noderējis to pirms pirkšanas nogaršot."
Viņaprāt ražotājiem tāpat jāatceras, ka ir atvaļinājumu laiks un cilvēki bauda atpūtu brīvā dabā, lasot žurnālus vai klausoties radio. Reklāmdevējam jādodas šajos ceļojumos līdzi savam klientam un jāuzrunā viņš šajā relaksētajā atmosfērā. Tādā veidā nodots reklāmas vēstījums tiks uztverts ievērojami pozitīvāk.
"Tāpat arī mūzikas un citi brīvdabas pasākumi ir lielisks reklāmas nodošanas kanāls, kas pēdējos gados tiek izmantots arvien aktīvāk un atraktīvāk," norāda Alpha Baltic vadītājs.