Ķīniešu mazulīte
Scenārists un producents atklāj iemeslu, kas šim sociāli asajam un nereti provokatīvajam darbam ir ļāvis saglabāt savu kvalitāti un saglabāt spirgtumu tik ilgu laika periodu. «Mums ir viens triks,» viņš stāsta. Simpsonu komandā darbojas 23 scenāristi. Ņemot vērā, ka vienā sezonā ir 22 sērijas, tas nozīmē, ka vienam autoram ir jārada viena laba ideja gadā, bet vienam nav jādara nekas. «Šis puisis esmu es,» smejoties piebilst Maiks Reiss. Idejas viņi smeļas medijos un pašu dzīvē.
«Pirms pāris gadiem viens no mūsu autoriem devās uz Ķīnu un adoptēja meitenīti,» viņš min piemēru. Apsveikuma vietā atskanējis kolēģu ierosinājums: «Mums tas ir jāizmanto šovā!» Šo stāstu viņi ir izstāstījuši 16. sezonas 12. sērijā Goo Goo Gai Pan, kuras uzmanības centrā ir Selma Buvjē. «Nākamajā gadā šis autors devās vēlreiz uz Ķīnu un adoptēja vēl vienu meitenīti. Kad viņš atgriezās, mēs teicām: «Vecīt, mums jau ir tāda epizode! Viņš atgriezās Ķīnā un atdeva mazulīti atpakaļ.»
Bez Trampa
Vienas Simpsonu sērijas radīšanas laiks svārstās no sešiem mēnešiem līdz gadam - no scenārija līdz gatavai epizodei. «Tieši tāpēc mums nebūs joku par Donaldu Trampu, jo pēc gada nevienu neinteresēs Donalds Tramps,» uz ekscentrisko miljardieri un republikāņu kandidātu 8. novembrī paredzētajās ASV prezidenta vēlēšanās norāda Maiks Reiss un piemetina, ka katrai sērijai tiek radīti aptuveni 35 000 zīmējumu, kuri ar roku tiek izzīmēti Dienvidkorejā.
Šajā animācijas seriālā ir piedalījušās neskaitāmas zvaigznes. Kā viņiem izdodas tās pierunāt? To izdara viņu bērni... vai mazbērni kā grupas The Rolling Stones gadījumā. «Pirms vairākiem gadiem mēs uzrakstījām lomu Brūsam Springstīnam, bet viņš mums iedeva kurvīti, un tad kāds no mums atcerējās par Stingu: «Viņam ir seši bērni!» Mēs viņam piezvanījām, un nākamajā dienā viņš bija mūsu studijā.» Trīs reizes Simpsonos ir paviesojies angļu zinātnieks Stīvens Hokings. «Tava pīrādziņa formas visuma teorija ir intriģējoša...Es varētu to nozagt,» viņš sacīja Homēram (10. sezonas 22. sērija They Saved Lisa's Brain).
Panākumu krāsa
«Mēs bijām bērni, kuri skatās daudz animācijas un zina, kas viņiem patīk,» atzīst Maiks Reiss (1958), kurš kopā ar Simpsonu ģimenīti ir bijis kopš pašiem tās pirmsākumiem, kad autori tai prognozējuši sešu nedēļu ilgu mūžu televīzijas ekrānos, bet galu galā šis viņu darbs ir kļuvis par globālu hitu. Scenārists un producents atgādina, ka arī leģendārais animācijas seriāls Dienvidparks ir radies no divām Ziemassvētku videoatklātnītēm Jesus vs. Frosty (1992) and Jesus vs. Santa (1995), bet tagad viņi iegulda miljoniem dolāru, lai tas izskatītos tik lēti un nošņurkuši.
Savas publiskās lekcijas noslēgumā Maiks Reiss akcentē, ka šajā biznesā neeksistē formula, pēc kuras būtu iespējams izskaitļot vienas vai otras animācijas filmas panākumus. «Nav tādu likumu!» uzsver pieredzējušais scenārists un producents. «Izņemot vienu - to varoņiem ir jābūt dzelteniem! Simpsoni ir dzelteni, minioni ir dzelteni, Sūklis Bobs Kvadrātbiksis ir dzeltens. Viņi visi ir smieklīgi! Kāpēc? Es nezinu!» viņš atbild pats uz savu jautājumu un nocitē amerikāņu rakstnieka Viljama Goldmena slaveno frāzi par izklaides industriju: «Neviens nezina neko.»