Iepirkumā par uzvarētāju oktobrī tika atzīts Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF), kas solās 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu būvē (līdz 2015. gadam), kā arī vilcienu uzturēšanā kā apakšuzņēmēju piesaistīt Rīgas Vagonbūves rūpnīcu (RVR). ES līdzfinansējums vilcienu būves projektā paredzēts 100 miljonu latu apmērā.
«Nebiju saņēmis pietiekami labas atbildes no PV par vairākiem juridiskiem, ekonomiskiem un tehniskiem aspektiem,» konkursa apturēšanu skaidro A. Ronis. Tagad papildu informācija esot saņemta, un šodien valdības sēdē iecerēts arī uzklausīt PV viedokli. Viens no aktuālajiem jautājumiem saistībā ar jauno vilcienu būvi būs šī iepirkuma paredzamā ietekme uz valsts budžetu. Kā Dienai atzina A. Ronis, bez papildu subsīdijām no valsts puses vilcienu būvi, visticamāk, realizēt nevarēs. «Svarīgi ir nenokļūt situācijā, kad mēs katru gadu maksājam pārspīlēti dārgu naudu.»
Portāls pietiek.com, atsaucoties uz slepenu ziņojumu valdībai, vēsta, ka vilcienu iepirkums pēc projekta realizācijas varot radīt vairāk nekā 30 miljonu latu zaudējumus gadā, kā arī - ka cena par vilcieniem ir nepamatoti augsta. Konkursā nav tikusi nodrošināta konkurence, piedāvāti trīs vagonu vilcieni par četru vagonu vilcienu cenu. Vilcieni esot neekonomiski - elektroenerģijas patēriņš esot tāds pats kā vecajiem vilcieniem, bet dīzeļdegvielas patēriņš pat lielāks. Valdības ziņojumā par PV konkursu izskatīti vairāki rīcības varianti, arī atteikšanās no vilcienu iegādes, kas Latvijai var draudēt ar soda sankcijām.
RVR uzsver, ka medijos par konkursu tiekot izplatīta nepatiesa informācija, «lai nepieļautu vilcienu ražošanu Latvijā». RVR uzskata, ka, nerealizējot šo projektu, valsts zaudēs iespēju piesaistīt daudzmiljonu investīcijas, radīt tūkstošiem darbvietu. Tāpat tiek noliegtas presē izskanējušās ziņas par uzņēmuma saikni ar Latvijas krājbankas (LK) akcionāru Vladimiru Antonovu. «Ja banka tiek likvidēta, RVR būs spiesta rīkoties tāpat kā simtiem citu tās klientu - pārkreditēties citā bankā,» paziņojumā norāda RVR.
Cits konkursants - Stadler Bussnang AG - apstrīdējis tiesā Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu atļaut slēgt līgumu par vilcienu iepirkumu, vēsta LETA. Kopējās projekta izmaksas (ieskaitot vilcienu apkopi 30 gadu laikā) var sasniegt 430 miljonus latu.