Savukārt par nepieciešamajiem uzlabojumiem viņai ir vairāk sakāmā - skolotājiem ir jāceļ algas, jo tādā gadījumā augšot arī skolēnu motivācija, ir pārliecināta Ramona.
Valmieras Viestura vidusskolā Ramona kā skolotāja asistente ieradās septembrī. Pieteikdamās Comenius apmaiņas programmai, kā iespējamos galamērķus jaunā sieviete bija atzīmējusi virkni valstu, bet noteicošo izvēli, šajā gadījumā par labu Latvijai, veica programmas administrācija. «Man vienkārši bija vēlme kļūt par skolotāja asistenti kaut kur ārzemēs, lai uzlabotu savas pasniegšanas prasmes. Tādā veidā es arī gribēju uzzināt kaut ko vairāk gan par citām kultūrām, gan sevi,» par savu motivāciju iegūt pieredzi citā valstī stāsta Ramona.
Pusgadu ilgā pieredze Latvijā viņai ļāva pamanīt mūsu izglītības sistēmas trūkumus. «Pirmkārt, skolotājiem ir jāsaņem lielākas algas. Tas vairos viņu motivāciju, un viņi būs apmierinātāki. Bet motivēti skolotāji spēj motivēt savus skolēnus,» saka Ramona. Tāpat viņa novērojusi, ka skolotāju savstarpējā komunikācija par metodoloģijas jautājumiem esot pieklibojusi. Arī treniņš, kas uzlabotu pedagogu prasmes paust konstruktīvu kritiku, nenāktu par ļaunu.
Pārmaiņas esot vajadzīgas arī skolēniem. Ramona uzskata, ka Latvijas izglītības sistēmā būtu nepieciešama lielāka skolēnu sadalīšana atkarībā no viņu sekmēm un motivācijas. Līdzīgi kā tas ir Vācijā, kur par bērna tālākajiem izglītības ceļiem zināmā mērā izlemj jau 4. klasē, vadoties pēc viņa tābrīža sasniegumiem. «Kopumā tas nav slikti, ka skolēniem ir iespēja mācīties kopā līdz 9. klasei, bet tomēr klasē man būtu gribējies sagaidīt lielāku diferenciāciju atkarībā no skolēnu motivācijas,» viņa saka.