gada 19. janvārī viņš veica lugas lasījumu teātrī, un tika nolemts to iestudēt, bet 18. martā Glavrepertkom jeb Galvenā repertuāra komiteja lugu iestudēt aizliedza. Tikai trīs gadus vēlāk pēc Bulgakova sarunas ar Staļinu un Maksima Gorkija aizstāvības vārdiem lugu atļāva iestudēt. Taču izrāde tika iestudēta tikai 1936. gadā un pēc septiņām izrādēm tūlīt arī aizliegta. Līdz ar to pirmoreiz, pirms 80 gadiem, šī Bulgakova luga iestudēta tieši Rīgā, Krievu teātrī.
Teātra vadība uzsver, ka 2. oktobra izrādi noskatīsies tikai lūgtie viesi. Tai skaitā - ārpus Krievijas pastāvošo krievu teātru direktori un mākslinieciskie vadītāji, kas 1. oktobrī piedalījās konferencē Krievu teātru dzīve ārpus Krievijas robežām. «Aiz Krievijas robežām ir daudz krievu teātru, un to dzīve ir atšķirīga no nacionālajiem teātriem. Tālab mēs vēlējāmies uzzināt, kā dzīvo kolēģi Ukrainā, Uzbekistānā un citur,» konferences ideju pamato Igors Koņajevs. Konferences tēmu lokā bija arī tādas tēmas, kā teātra mijiedarbība ar valsts institūcijām, krievu teātra ārpus Krievijas darbības ekonomiskie aspekti, krievu teātra repertuāra politika citas kultūras kontekstā un jauno aktieru sagatavošana.
Cita acīmredzamāka dāvana Rīgas Krievu teātrim tā 130. jubilejā ir fotogrāfa Aigara Altenberga fotoizstāde Trīs gadi uz jaunās skatuves. Fotogrāfa skatiens, kas skatāma teātra foajē. Tie ir fotogrāfa subjektīvi apstādināti mirkļi no visām izrādēm, kas trīs gadu laikā spēlētas uz jaunās skatuves. «130 gadus fotogrāfiju izstādē parādīt nevar, bet trīs gadus - var,» smejas I. Koņajevs.
Par sezonas vadmotīvu mākslinieciskais vadītājs ir izvirzījis «iestudēt teātra lugas». 26. oktobrī paredzēta nākamā pirmizrāde - horvātu dramaturga Miro Gavrana luga Viss par vīriešiem, ko Rīgas Krievu teātrī iestudējis režisors Mihails Gruzdovs. Tas būšot atbildes gājiens skatītāju iemīļotajai un komerciāli veiksmīgajai izrādei Viss par sievietēm. Izrādē ironiski un precīzi tiks atveidotas gan izklaides naktsklubā, gan treniņi, gan draudzība, nodevība, mīlestība, greizsirdība, gan bērnu un tēvu attiecības.
Kā nākamā 23. novembrī būs skatāma komēdija Trokšņi aiz skatuves, kas tapusi pēc angļu dramaturga, romānista un tulkotāja Maikla Freina lugas. To iestudēs bulgāru viesrežisors Borislavs Čakrinovs. Izrāde izspēlēs «teātris teātrī» principu - situāciju komēdija pārnesta no skatuves uz kulisēm un no kulisēm uz skatuvi, kas ievelk aktierus un viņu personāžus uzjautrinošu pārpratumu un komisku situāciju virpulī.
Teātris plānojis arī turpināt veiksmīgi iesākto sadarbību ar režisoru Elmāru Seņkovu. «Mēs par to šausmīgi lepojamies,» neslēpj mākslinieciskais vadītājs Igors Koņajevs, atsaucoties uz faktu, ka 5. Blaumaņa festivālā galveno balvu ieguva Elmāra Seņkova Blaumaņa Indrānu interpretācija Rīgas Krievu teātrī. Mākslinieciskais vadītājs augstu vērtē jaunā režisora spēju attiekties pret materiālu un aktieriem ar uzmanību, «bez huligāniskas nekaunības», tajā pašā laikā piedāvājot novatorisku skatu. Viņš cer, ka šī Elmāra Seņkova talanta šķautne izpaudīsies arī Maksima Gorkija lugas Vasarnieki iestudējumā.