Autoceļu būvētāji uzsver, ka 2014. gadā varētu beigties finansējums ceļiem un tas katastrofāli ietekmēs privātos ceļu būvētājus, ceļi vienkārši sabrukšot. Ceļu sakārtošanā esot nepieciešams cikliskums, un tam vajadzīgs finansējums ikdienas uzturēšanai. Pretējā gadījumā, ceļus neremontējot, izmaksas to sakārtošanai pieaug par 250-300%. Kā preses konferencē norādīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš, labākais risinājums būtu valsts pamatbudžeta programmai Valsts autoceļu fonds piešķirt 60% no transportlīdzekļu ekspluatācijas un akcīzes nodokļa ieņēmumiem. Aprēķini liecina, ka 2012. gadā iekasētais akcīzes un transporta nodoklis ir 326,93 miljoni latu, bet ceļu nozarei šogad atvēlēti nedaudz vairāk nekā 60 miljoni latu. Satiksmes ministrijas jaunākais piedāvājums jeb jaunā politiskā iniciatīva ir piešķirt tikai 20% no iekasētajiem nodokļiem, kas ceļu būvētājiem nav pieņemami, it īpaši tāpēc, ka līdz šim lielāko finansējuma daļu autoceļiem veidoja Eiropas Savienības līdzekļi.
Tā kā jau tagad ir skaidrs, ka diskusijas par ES budžetu nākamajam finanšu periodam no 2014. līdz 2020. gadam ieilgs līdz gada vidum, visticamāk, līdzekļus varēs apgūt tikai ap 2015. gadu, uzsver nozares pārstāvji. Piešķirot 20%, finansējuma pieaugums būtu tikai 1,5 miljoni latu, un tas nozari neglābšot. Pirmdien ceļu būvētājiem paredzēta tikšanās ar premjeru Valdi Dombrovski, kurā tiks skaidrotas finansējuma problēmas un premjers tiks aicināts aktīvāk cīnīties par Kohēzijas fonda līdzekļiem autoceļiem, jo patlaban neesot redzama valsts ieinteresētība cīnīties par Kohēzijas fonda saglabāšanu iepriekšējā līmenī.
LETA