Laika ziņas
Šodien
Migla
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Peugeot 4008 - glazētā kartona pils

Normunds Avotiņš

Francijas valdība PSA Peugeot - Citroen ieguldījusi daudzām nullēm rakstāmu summu, lai 200 tūkstošiem darbinieku ik dienu būtu ko likt galdā. Par mazā lauvas un divkāršā ševronu zobrata nedienām diemžēl atbildīgi ne tikai grieķi un eirozona, bet arī netālredzīgā koncerna politika, kas bieži robežojusies ar uzpūtību. Gan Peugeot, gan Citroen cieš no pārprodukcijas, kas PSA sagādā zaudējumus katru mēnesi.

Dzīres mēra laikā

Skumjākais, ka Peugeot īsti nav plāna, kā izkļūt no šīs bedres. Katrā ziņā izšķērdīgais Peugeot 4008 neizskatās pēc šāda plāna sastāvdaļas. Tas ir izgatavots no visai sakarīga japāņu krosovera Mitsubishi ASX, taču ar spīdīgas bižutērijas palīdzību pārvērsts dārgā rotaļlietā ar neattaisnojami lielu cenu. 30 000 eiro (Ls 21 000) drīkst maksāt VW Tiguan un drīkstēja maksāt Toyota RAV4, kad vēl bija jauns modelis, taču 18 collu diski, ksenona lukturi standartā un citi labas dzīves atribūti izskatās klaji nevietā, kad gaišas rītdienas vietā rēgojas drūms pleķis. Peugeot 4008 būtu labs, ja arī ne pilnīgs auto ar priekšējo piedziņu, 1,6 litru benzīna motoru un rokas kārbu kā lētākais ASX, taču tādas automašīnas Peugeot haute - couture ilustrētajā ēdienkartē nav.

Tur ir tikai divi dīzeļdzinēji ar obligātu 4x4 un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Naivi cerot, ka Francijā neviens nelasa avīzes, Peugeot dāsni apgādājis 4008 ar tādām neprātīgi vajadzīgām ekstrām kā stikla jumts ar diožu ilumināciju, sintētiskas ādas sēdekļi un Mitsubishi rūpnīcas navigācija - par 2290 eiro. Iekāpjot šādā auto, sajūta ir kā uz Titānika klāja brīdī, kad tas jau sašķiebies, bet stīgu kvartets turpina spēlēt, it kā nekas nebūtu noticis.

Ja nebūtu tā bruģa

Uz mirkli iedomājoties, ka tā tas arī ir, Peugeot 4008 gaiši atmirdz kā izskatīgs automobilis - it kā Peugeot būtu izrāvis ASX no provinces, aizvedis uz Parīzi un nopircis tam dārgu un labu uzvalku. Līdzās ir grozāmsvira ar trim transmisijas režīmiem, turklāt 150 zirgspēku dīzeļa uzrāviens uzjunda siltas jūtas pret nelaikā dzimušo spēkratu.

Degvielas patēriņš ir patiešām zems, un vienīgais, kas patiesi tracina, ir vaļīgā stūre. Plānās riepas uz bruģa to rausta un mētā kā laķenēs apautu švītu, kurš sajaucis šķērsielas un ieklīdis rajonā ar nelāgu slavu. Iespējams, ka kaut kur Nicā Peugeot 4008 uzrunās kāda francūža patriotiskās jūtas, bet pie mums labākais, ko tas var darīt, ir stāvēt autosalonā un labi izskatīties.

Pārspīlētais cēlums

Cēlgāzes sauc par cēlgāzēm ne jau tāpēc, ka tās radušās cēlos zemeslodes tapšanas procesos, bet gan tāpēc, ka tās iedomīgi atsakās reaģēt ar citām vielām. Tā sakot, neņem neko galvā un eksistē pašas par sevi. Tā, piemēram, jauni Mercedes-Benz GLK pērn iepatikušies tikai 18 pircējiem, un baidos, ka uzlaboto šīgada modeli arī gaida tikpat ekskluzīva nākotne.

Gluži vienkārši kungi pie mums iecienījuši lielākus SUV ar trīsstaru zvaigzni priekšā, bet dāmas, jā, tās burvīgās dāmas nez kāpēc grib Range Rover Evoque - vai vismaz Audi Q5. Taisnības labad jāsaka, ka slīpās diodes lukturos un maigākas radiatora restes līnijas nav padarījušas GLK (no Gelᅢᄂndewagen Luxus Kompaktklass) skaistāku. Tomēr tā bruņuvilciena aprisēs ir kaut kas īpašs, un braukt ar GLK ir patīkamāk un aizraujošāk, nekā tā dusmīgais izskats varētu solīt. Interjerā pamanāmas divas būtiskas izmaiņas. Starp sēdekļiem vairs nav pārnesumkārbas sviras, kas nozīmē to, ka GLK nu arī apgādāts ar astoņu pārnesumu «automātu» un tā sviru uz stūres kolonnas. Savukārt kā rasējamais dēlis taisnajā panelī izvietotas apaļas ventilācijas lūkas no jaunās A klases.

Nešaubīgi labākā GLK versija ir 250 BlueTEC ar 2,1 litra četrcilindru dīzeli un 204 ZS jaudu. Mercedes dīzelistu prasme piespiest motorus darboties no zila gaisa pat tad, ja salons plīst no koka paneļiem, ir izsenis pazīstama. Ne pārāk pamatotas ir sūdzības par Mercedes dārdzību, jo GLK maksā 1-2 tūkstošus vairāk par salīdzināmu Q5, sākot ar 43 000 par 4MATIC modeli.

Bez 50 000 eiro (Ls 35 000) gan labs GLK rokā nedosies, taču labāk šāda summa par likvīdu mersedesu nekā 35 000 par dekoratīvu Peugeot, kas pat vairs nav Mitsubishi. Taču arī šeit prakse uzveic teoriju, jo 84 potenciālie GLK pircēji izvēlējušies Lexus RX, bet 72 - Volvo XC60. Ne velti Lielbritānijā GLK vispār nepārdod, jo neatmaksājas to ražot ar stūri labajā pusē - tāpat kā Peugeot 4008. Te arī rodama atbilde, kas kopīgs no totāli atšķirīgiem sociālajiem slāņiem nākušiem auto.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas

Peugeot 4008 1.6 HDi 26 500 eiro (~ Ls 18 550 )

Peugeot 4008 1.8 HDi 29 900 (~ Ls 21 000)

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?