Modernajai ātrvilciena līnijai ir daudz kritiķu, kuri apgalvo, ka tā daudzviet sabojās skaisto ainavu un nodarīs pamatīgus postījumus videi. Pretinieki nav atslābuši arī pēc tam, kad valdība paziņoja, ka vairāk nekā puse maršruta vedīs cauri tuneļiem.
Oponenti arī netic, ka projekta kopējās izmaksas nepārsniegs pašreiz apstiprinātos 32 miljardus mārciņu (27 miljardi latu). Viņuprāt, arī aprēķinātais līnijas ekonomiskais ieguvums - 47 miljardi mārciņu (40 miljardi latu) - esot iespējams tikai pie pašiem optimistiskākajiem scenārijiem, ko nosaka tas, cik strauji augs pieprasījums pēc ceļošanas ar ātrvilcieniem.
Pēc pirmās līnijas pabeigšanas plānots veidot otru Y veida sliežu ceļu, kas savienos Anglijas ziemeļu lielpilsētas Mančestru un Līdsu. Šo līniju paredzēts pabeigt 2033. gadā.