Kā skaidro Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), patlaban normatīvie akti nenoteic vieglā pasažieru taksometra tiesības, nogādājot pasažieri ārpus tā darbības teritorijas, atpakaļceļā uzņemt pasažierus. Tādējādi taksometru pārvadājumu uzņēmumiem tiek radīti finansiālie zaudējumi, kā arī nelietderīgi tiek tērēts laiks. Tomēr praksē pastāv situācija, ka, piemēram, taksometru pārvadātāji, kuri sniedz pakalpojumus Rīgas pilsētas teritorijā, aptuveni 10-20% no kopējā pārvadājumu skaita veic Pierīgas pašvaldību teritorijās, kas bieži vien ir tieši pasažiera uzņemšana atpakaļceļā, nenovirzoties no sākotnējā maršruta.
Vieglo taksometru pārvadātājs, kurš licenci ir saņēmis Rīgas pilsētā, drīkst nogādāt pasažieri uz jebkuru citu vietu ārpus šīs pilsētas, piemēram, uz Saulkrastu novadu, bet atpakaļceļā no Saulkrastu novada uz Rīgas pilsētu pasažieri uzņemt nedrīkst, ja vien pārvadātājs nav saņēmis šī novada licenci. Līdz ar to tiem vieglo taksometru pārvadātājiem, kuru pamatdarbības vieta ir Rīgas pilsēta, nepieciešams saņemt vairākas licences Rīgas pilsētai blakus esošajās administratīvajās teritorijās, lai varētu uzņemt pasažieri atpakaļceļā un nebrauktu bez pasažiera, nelietderīgi tērējot degvielas resursus, pašreizējo situāciju ilustrē VARAM.
Ministrija arī vērš uzmanību, ka šādi ierobežojumi nereti sagādā problēmas arī pašiem klientiem, jo pārvadātājs viņus nav tiesīgs uzņemt atpakaļceļā legāli. Turklāt šādas problēmas ir novērojamas ne vien Rīgā, bet arī no Rīgas attālākos rajonos. Grozījumi vēl jāatbalsta valdības sēdē, un par tiem jābalso arī Saeimā. LETA