Institūts ieroču tirgus aktivitātes mazināšanos skaidroja ar ekonomisko krīzi, kas likusi valdībām samazināt aizsardzībai atvēlētā budžeta apmēru, kā arī Afganistānas un Irākas militāro operāciju noslēgumu. Vērā ņemams ir arī ieroču tirdzniecības liegums konfliktu plosītajai Lībijai.
«Taupības politika, rosinātie un reālie samazinājumi militārajiem izdevumiem, kā arī atliktie darījumi ieroču piegādes programmā ietekmējuši ieroču tirdzniecības apjomu Ziemeļāfrikā un Rietumeiropā,» SIPRI ziņoto citēja The Local.
Pasaules 100 lielāko ieroču ražotāju ienākumi kritušies pirmo reizi kopš 1994. gada. Ieroču pārdošanas apjomi 2011. gadā sasniedza 410 miljardus dolāru (215,66 miljardi latu), kas ir par diviem miljardiem mazāk nekā 2010. gadā.
Lielāko ražotāju saraksta augšgalā dominē ASV un Eiropas kompānijas, kuras aizņem attiecīgi 60% un 29% no kopējā globālā ieroču tirgus. Pirmajā vietā ierindojusies amerikāņu Lockheed Martin, kuras ieroču tirdzniecības apjoms 2011. gadā mērāms 36,3 miljardos dolāru.
SIPRI sarakstā par ieroču tirgus kompānijām, kuru domnīca veido jau kopš 1989. gada, ticamu datu trūkuma dēļ nav iekļautas Ķīnas firmas.