Vērtīgi būtu atcerēties, ka nepieredzējuša pusaudža iedomas par dzimumkontaktu - kā kaut ko unikālu, vienreizīgu un neatkārtojamu - bieži vien mainās, kad tas reāli tiek piedzīvots.
Daļai zēnu mīlestība nesaistās tik daudz ar romantiku, kā ar īslaicīgas baudas gūšanu, savas seksuālas vēlmes apmierināšanu, kas tiek pasniegta spermas noplūdes brīdī.
Nebūtu vēlams, lai pirmā seksuālā pieredze tiktu gūta tikai tādēļ, lai otra pusīte tevi nepamestu, vai tāpēc, ka tā dara visi tavi draugi. Svarīga ir pārliecināties, ka tā ir mīlestība, nevis aizraušanās.
Pilnīgi absurds ir uzskats, ka meitenes pašas ir vainīgas, ja paliek stāvoklī, vai arī zēns ir pilnīgi atbildīgs par to, lai viņam vienmēr būtu līdzi prezervatīvs.
Kā mācību uzdevums uzdots arī analizēt vienu stāstu. Tajā aprakstīts gadījums, kad kāds puisis vārdā Šons atbraucis atpūsties uz Latviju. Kāda latviete Ineta iepazinusies ar viņu un iemīlējusies. «Dienu pirms Šona aizbraukšanas jutos ļoti slikti - biju viņam pieķērusies. Un tad mēs nolēmām to izdarīt. Sākumā it kā bija bail, bet Šons bija tik uzmanīgs un mīļš, ka bailes izzuda.» Šons aizbraucis un pēc notikušā izturējies ļoti vēsi - izrādījies, ka viņam Īrijā ir līgava. Meitenei aizkavējušās mēnešreizes. «Nē, stāvoklī es nebiju, bet ārsts konstatēja, ka esmu inficēta ar gonoreju. (..) Māte ar mani nerunāja mēnesi, draugi sauca par muļķi. Nekad mūžā vairs nevēlos to piedzīvot.»
Skolēniem uzdots diskutēt, kāpēc, piemēram, Ineta nespēja atšifrēt Šona nodomus, kā notikums varētu ietekmēt Inetas turpmāko dzīvi?
* izdevniecība RaKa, autori R. Alhimionoks, E. Kuprišs, G. Romanovska, M. Siņicins, A. Ūdre