Abi izdzīvojušie - lidmašīnas bortinženieris Aleksandrs Sizovs un Lokomotiv hokejists Aleksandrs Gaļimovs, kuram konstatēti 90% ķermeņa apdegumu, - ceturtdien pārvesti no Jaroslavļas uz Maskavu.
Piloti nebremzēja
Izmeklētājiem ceturtdien izdevās atrast avarējušās lidmašīnas melnās kastes, ar kuru palīdzību varētu noskaidrot, kādēļ notika traģēdija. Līdz šim ir izteiktas divas galvenās versijas, kādēļ lidmašīna neilgi pēc pacelšanās nogāzās.
Viena ir, ka ieskrējiena laikā ir pārstājis darboties viens no trim lidmašīnas dzinējiem. Daļa Krievijas avioekspertu apgalvo, ka Jak-42 tehnisko īpatnību dēļ nevar lidot ar diviem dzinējiem, bet citi apgalvo, ka var.
Kā otra versija tiek apspriesta neprofesionāla pilotu rīcība. Viens no traģēdijas izmeklētājiem aģentūrai Interfax sacījis, ka ieskrējiena laikā lidmašīna esot nobraukusi no skrejceļa un aptuveni 400 m braukusi pa zālienu. «Zālienā ir palikušas tikai aizmugurējo riteņu pēdas, kas nozīmē, ka piloti mēģināja pacelt lidmašīnu,» stāsta vārdā neminētā amatpersona. Avots apgalvo, ka šajā brīdī pilotiem vajadzējis veikt ārkārtas bremzēšanu, bet tā vietā viņi centušies lidmašīnu pacelt.
Atsakās no Jak-42
Notikušais satriecis hokeja pasauli. Starptautiskās Hokeja federācijas prezidents Renē Fāzels traģēdiju nodēvējis par tumšāko brīdi hokeja vēsturē. «Tā ir briesmīga traģēdija pasaules hokejam, jo tā skārusi tik daudzas valstis,» paziņoja R. Fāzels. «Kaut arī profesionālās hokeja komandas bieži lido, mūsu sporta veids nebija piedzīvojis traģiskus negadījumus. Līdz šim brīdim. Tā ir hokeja tumšākā diena. Tā nav tikai Krievijas traģēdija, Lokomotiv komandā bija iekļauti treneri un spēlētāji no desmit valstīm.»
Čehu hokejists Patriks Eliāšs, kurš pārstāv Nacionālās hokeja līgas komandu Ņūdžersijas Devils, bet 2004./2005. gada sezonā spēlēja vienā no Krievijas spēcīgākajiem hokeja klubiem Magņitogorskas Metallurg, sacījis, ka Krievijā vajadzētu stingrāk pārbaudīt lidmašīnu gatavību lidojumiem. «Domāju, ka traģēdija liks varasiestādēm daudz nopietnāk attiekties pret lidmašīnu pārbaudēm. Kad es spēlēju Krievijā, redzēju, ka lidmašīnas ir ļoti vecas,» P. Eliāšs sacīja ASV laikrakstam Star Ledger.
Hokeja kluba Dinamo Rīga valdes priekšsēdētājs Zigmārs Priede intervijā Radio SWH ceturtdien atklāja, ka arī Latvijas spēcīgākā hokeja komanda lidojumiem izmanto lidmašīnu Jak-42. Kluba vadība iepriekš esot vērsusies pie Kontinentālās hokeja līgas (KHL) vadības ar lūgumu atļaut izmantot Latvijas nacionālā aviopārvadātāja airBaltic pakalpojumus, bet nav guvusi atsaucību.
Z. Priede sacīja, ka vēl pirms KHL dibināšanas Krievijā bija izveidojusies tradīcija, ka hokeja komandas pārvietojas ar šī modeļa lidmašīnām, jo mūsdienās tās neesot piemērotas komercreisiem, bet ir labas čarterlidojumiem.
Ceturtdien Krievijas futbola premjerlīgas kluba Tomj spēlētāji paziņojuši, ka nelidos ar kluba izmantoto lidmašīnu Jak-42. Spēlētāji uzskata, ka pārvietošanās ar šī modeļa lidmašīnu viņiem būs psiholoģiski smags pārbaudījums, kas var atsaukties uz viņu sniegumu laukumā, raksta portāls Life News. Par atteikšanos turpmāk izmantot Jak-42 ceturtdien paziņoja arī KHL spēlējošais Kazahstānas hokeja klubs Astanas Baris.
KHL prezidents Aleksandrs Medvedevs paziņojis, ka turpmāk drošības nolūkos komandu pārvadāšanu uzņemsies līga. «Mēs strādāsim tikai ar to aviokompāniju, kura uzvarēs mūsu konkursā. Mēs izvirzīsim pašas augstākās un stingrākās prasības lidojumu drošībai un organizēšanai,» sacīja A. Medvedevs.