AirBaltic vadība otrdien valdībai piedāvāja trīs uzņēmuma nākotnes scenārijus. M. Gausa piedāvājums valdībai acīmredzot patika, jo tā vēlreiz apstiprināja, ka piešķirs 41,6 miljonu latu finansējumu. Investīcija, līdzīgi kā iepriekš ieguldītie 16 miljoni, tiks kapitalizēta un ieguldīta uzņēmuma pamatkapitālā. Valsts arī apsolīja aizdot no valsts kases 25,4 miljonus latu, ja uzņēmuma privātais partneris Baltijas aviācijas sistēmas nespēs pildīt savas saistības, kas paredzētas airBaltic pamatkapitāla palielināšanas plānā. Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss: «Šī summa tiks aizdota, un tā, protams, pēc tam tiks atgūta atpakaļ. Kopējie valsts ieguldījumi nepārsniegs to summu, par kuru tika panākta vienošanās 3. oktobra sarunās.»
M. Gauss apliecināja, ka uzņēmuma darbinieki netiks atlaisti. Tas jau esot izdarīts - pirms ziemas sezonas sākuma uzņēmums samazinājis pilotu skaitu. Maršrutu skaits tiks optimizēts vasaras sezonas sākumā: «Konkurenti nesnauž, tāpēc šobrīd es nevēlos izpaust, no kuriem galamērķiem mēs grasāmies atteikties,» presei stāstīja M. Gauss un atklāja, ka daļa naudas tiks ieguldīta flotes atjaunošanā. «Jaunas mums ir tikai Bombardier Q400 turbopropelleru lidmašīnas. No daļas veco lidmašīnu atteiksimies pavisam, daļu nomainīsim ar jaunākām.»
AirBaltic ģenerāldirektors apsolīja, ka uzņēmuma biznesa attīstības plāns tiks izstrādāts tuvākajos trīs četros mēnešos un aviokompānija centīsies saglabāt pašreizējo pasažieru skaitu, lai pēc iekšējās krīzes pārvarēšanas to turpmākajos gados palielinātu. Pamatā uzsvars tiks likts uz ietilpīgākām lidmašīnām un mazāku lidojumu skaitu, kā arī maršrutu, lidojumu frekvences un galamērķu auditu. Tūrisma nozares pārstāvji, kas uzņem tūristus, aviosabiedrības lēmumu pārskatīt galamērķu sarakstu un likvidēt nerentablos reisus uzskata par pozitīvu soli. Tomēr iesaka - pirms «griezt», izvērtēt korporatīvo pasažieru plūsmu, ko rada pašreizējie airBaltic savienojumi.
Aviācijas eksperts Tālis Linkaits saka - 10 lidmašīnu, kas pametīs airBaltic floti, visticamāk, būs vidēji 22 gadus vecie Fokker 50: «Lai gan absolūtos skaitļos šī lidmašīna nepatērē daudz degvielas, neizdevīgumu rada nelielais pasažieru skaits, ko tā spēj pārvadāt. Turklāt šīs lidmašīnas pamatā tiek dzenātas pa maršrutiem, kuros dažreiz vienā reisā lido tikai trīs četri cilvēki. Tas, protams, ir ļoti neekonomiski. Arī lidaparātu cienījamais vecums prasa lielākus ieguldījumus apkopē, faktors ir arī rezerves daļu pieejamība.»
Pārējā flote, viņaprāt, ir normas robežās: 14 izmantoto Boeing 737 vidējais vecums ir 14,7 gadi, abi lielie Boeing 757-200 ir vidēji 12 gadu veci. «No boingiem ir tikai četras lidmašīnas, kuras ir 19 gadu vecas, tās arī vajadzētu nomainīt,» stāsta T. Linkaits. Viņš norāda, ka kopumā lidaparātu vidējā vecuma ziņā airBaltic ierindojas 14. vietā pasaulē, kas ir visnotaļ labs rādītājs.