«Protams, cilvēki zvana un interesējās par atceltajiem reisiem, bet mūsu ikdienu tas praktiski neietekmēja, visi čarterlidojumi notika, kā plānoti,» skaidro ceļojumu aģentūras Vanilla Travel pārstāve Marta Cērpiņa. Viņa skaidro, ka tāpēc vien sadarbību ar airBaltic uzņēmums negrasās pārtraukt. Arī K. Paļgovs uzskata, ka vēl ir pāragri celt trauksmi, jo čarterlidojumi notiek un starp tūroperatoru un airBaltic tiem arī jānotiek turpmāk, jo ir noslēgti ilgtermiņa sadarbības līgumi. No aptuveni 120 čarterlidojumiem vasaras sezonā 10 veidoja tikai Tez Tour, bet kopumā Latvijā ir ap 300 lielākas un mazākas tūrisma aģentūras. «Stress ir nepamatots, tā taču joprojām ir valsts kompānija,» saka Konstantīns Paļgovs. Jāuzsver - tikai vakar pēcpusdienā kļuva zināms, ka airBaltic plāno samazināt reisu skaitu šogad un nākamgad. Pēc paziņojuma par lidojumu skaita samazinājumu Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas viceprezidente Irēna Riekstiņa paziņoja, ka tūrisma nozari tas varētu ietekmēt katastrofāli, vēsta LETA.
Dienas aptaujāto viesnīcas Islande Airbaltic Hotel un Radisson Blue pārstāves norādīja, ka ar airBaltic atlidojušo klientu īpatsvars pēdējā gada laikā ir ievērojami samazinājies. Islande Airbaltic Hotel vēl gada pirmajā pusē paredzēja ievērojamas atlaides nacionālās aviokompānijas klientiem, kas līdz ar lielajām atlaidēm veidoja aptuveni 30% no viesnīcas apmeklētājiem. «Šīs lētās cenas bija mums neizdevīgas, un programmu pārtraucām. Kopš tā laika ar airBaltic atlidojušo klientu īpatsvars ir ievērojami sarucis. Arī airBaltic logo viesnīcas nosaukumā ir tikai laika jautājums,» skaidro viesnīcas ģenerāldirektore Baiba Gailīte.
Viens no lielākajiem vietējiem tūroperatoriem Latvia Tours reisu atcelšanu izjutis sāpīgāk, jo daudziem viņu klientiem bijis jālido atceltajos reisos. Tiešo uzņēmumu peļņu gan tas neesot ietekmējis, jo klienti izturējušies ar sapratni un lidojuši ar vēlākiem tūroperatora aģentu piemeklētiem reisiem. «Mums airBaltic nodrošina aptuveni pusi no visiem lidojumiem, jo mums ir daudz korporatīvo klientu, arī lielie uzņēmumi un ministrijas, kuru darbinieki lido uz Briseli, Londonu, Vāciju un citur. Esam domājuši par turpmāko - kamēr vien varēsim, ar nacionālo aviokompāniju sadarbosimies,» skaidro Latvia Tours direktore Ieva Keiša. Viņa salīdzina, ka līdz šim dažādas aviokompānijas ir ienākušas un aizgājušas, bet airBaltic aiziešanas sekas būtu vissāpīgākās, jo nodrošina lielāko daļu maršrutu no Rīgas uz citām valstīm.
Ilgtermiņā zaudētājs varētu būt arī taksometru tīkli, piemēram, kompānija BalticTaxi, kuras akciju pakete 70% apmērā pieder kompānijai Baltijas aviācijas sistēmas (airBaltic šefs Bertolts Fliks ir BAS līdzīpašnieks). Viena trešdaļa no aptuveni 150 automašīnu lielā autoparka ikdienā atrodas tieši pie lidostas. Īstermiņa lidojumu atcelšana kompānijai pat nākusi par labu, jo pasažieri, kas nav varējuši doties ceļā, izmantojuši taksometrus, lai dotos uz viesnīcām un vēlāk atkal atgrieztos lidostā, taču ilgtermiņa prognozes tik rožainas nav. «No visiem, kas no lidostas dodas uz centru, aptuveni 80% ir ieradušies ar airBaltic,» skaidro BalticTaxi finanšu direktors Juris Ercs. Tāpēc strauja reisu skaita samazināšanas gadījumā arī autoparku varētu nākties samazināt.