Vilcienu karalis un karaļu vilciens – tā savulaik tika raksturots Austrumu ekspresis. Savā ilgajā mūžā (līdz pat 1977. gadam) tas piedzīvojis dažādas reinkarnācijas, raksta History.com. Mainījās maršruti, tika izveidoti jauni atzari, taču viena lieta palika nemainīga. Ja reiz cilvēks varēja palielīties, ka ceļojis ar šo vilcienu, ikvienam sarunu biedram kļuva skaidrs, ka viņam ir darīšana ar patiešām ļoti turīgu un visbiežāk arī gana ietekmīgu personu.
Tieši tāda arī bija beļģa Žorža Nagelmakera (inženiera izglītību ieguvuša bagāta baņķiera dēla) vīzija, kad viņš 1876. gadā dibināja uzņēmumu Compagnie Internationale des Wagons-Lits jeb CIWL. Darbības pirmsākumos tas slēdza līgumus ar dažādu valstu dzelzceļa sabiedrībām, piekabinot jau esošajiem vilcienu sastāviem savus vagonus ar paaugstinātu komforta līmeni. 1883. gadā kompānija beidzot bija uzaudzējusi muskuļus, lai izveidotu pati savu dzelzceļa līniju. Lai to paveiktu, bija nepieciešami ne tikai tehniski jauninājumi, bet arī krietns darbs diplomātiskajā jomā, jo citādi vilciens bez kavēšanās nevarētu šķērsot valstu robežas.
1883. gada 4. oktobris iegājis vēsturē kā diena, kad ceļā devās pirmais reiss no Parīzes uz Konstantinopoli.
Visu sarunu lasiet žurnāla SestDiena 29. septembra - 5. oktobra numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!