Daudzi pētījumi un statistikas dati liecina, ka mākslas nozares jaunajiem profesionāļiem ir salīdzinoši zems nodarbinātības un ienākumu līmenis un veiksmīgu karjeru mākslā izdodas izveidot nelielai daļai mākslinieku. Lai gūtu panākumus un attīstītu savu praksi nozarē, jaunajiem māksliniekiem jāizprot mākslas tirgus un radošās uzņēmējdarbības pamatprincipi, kā arī praktiskie nozares aspekti, par kuriem ne vienmēr runā mākslas augstskolās studiju laikā. Turklāt šāda problemātika vērojama ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē.
Grāmata Jaunā mākslinieka karjeras attīstības stratēģijas un biznesa modeļi sniedz vispārīgu ieskatu par mākslas tirgus un mākslinieku nodarbinātības specifiku, mākslinieku karjeras attīstības posmiem un karjeras stratēģijām un biznesa modeļiem mākslā. Bet autores izstrādātais Jauno mākslinieku karjeras attīstības modelis dažādiem darbības ceļiem palīdz māksliniekiem izvēlēties savai praksei atbilstošākos karjeras attīstības ceļus, ienākumu gūšanas veidus un strukturēt savas darbības pirms katra mākslas projekta. Īpaši vērtīgs pienesums ir piecu Latvijā atzītu mākslinieku karjeras attīstības ceļu analīze, kas atspoguļota viegli uztveramos shematiskos attēlos un sniedz priekšstatu par to ienākumu gūšanas veidiem, nodarbinātību un to pielietotajām karjeras stratēģijām un biznesa modeļiem. Izdevums veidots tā, lai sniegtu ieskatu mākslas uzņēmējdarbībā un palīdzētu orientēties jautājumos, kas ir būtiski katram vizuālajam māksliniekam.
Grāmatas pamatā izmantots Zanes maģistra darbs, kas izpelnījās augstu novērtējumu no vizuālās mākslas nozares profesionāļiem – mākslas zinātnieces, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Laikmetīgās kolekcijas glabātājas, Latvijas Kultūras akadēmijas docentes Astrīdas Rogules un Latvijas Mākslas akadēmijas prorektores studiju darbā Antras Priedes. Pēc recenzentu domām darba saturs būs noderīgs mākslu un kultūras augstskolu studentiem.
Grāmata būs pieejama bez maksas drukātā un digitālā versijā šeit: https://drive.google.com/file/d/17EIFXSjVBSc46fF49GuZDXkGzzN6weGZ/view?usp=sharing
Grāmata Jaunā mākslinieka karjeras attīstības stratēģijas un biznesa modeļi izdota ar Kultūras ministrijas atbalstu Valsts pētījumu programmas projekta Kultūras kapitāls kā resurss Latvijas ilgtspējīgai attīstībai (Nr. VPP-KM-LKRVA-2020/1-0003) ietvaros.