Sapludinot robežas starp laikmetīgo teātri, kameroperu un kora dziedāšanas tradīciju, radošā komanda meklē jaunus izteiksmes līdzekļus un formas, lai skatuves valodā runātu ne tikai par klimata krīzi, bet vienlaikus arī par veidiem, kā gan augsne, gan sieviešu ķermeņi gadsimtiem tikuši pārvaldīti, prasot no abām augļus.
Izrādē Monstera Deliciosa uz skatuves satiekas četras dažādu paaudžu sievietes, kas izdzied vienlaikus savus un citu sieviešu stāstus, atklājot neredzamo rūpju darbu, ko ik dienu veic sievietes mums līdzās, kopjot dabu un attiecības ar līdzcilvēkiem. Librets tapis, satiekot un uzklausot vairāk nekā 20 sievietes Latvijā un Igaunijā.
"Mani interesē parastu sieviešu stāsti, jo viņas bieži vien paliek bez ievērības. Mēs esam pieraduši dzirdēt stāstus par varonēm vai ļaundarēm, bet, manuprāt, tas mūs kā sabiedrību nevirza uz priekšu, jo lielākā daļa no mums nav ne viena, ne otra," par interesi uzklausīt sievietes sev līdzās atklāj iestudējuma režisore un libreta autore Barbara Lehtna, "Mēs kā cilvēki vienmēr esam kaut kur pa vidu, un man šķiet, ka ir ārkārtīgi svarīgi sevi redzēt uz skatuves vai ekrāna tieši tādu, kāda patiesībā esi."
"Jau no paša projekta sākuma ļoti svarīgi bija tas, ka šo mūzikas teātra darbu veido sievietes," papildina oriģinālmūzikas autore, jaunā komponiste Līva Blūma, "Operas žanrs ir ļoti kanonizēts un, lai gan man sākotnēji nebija mērķa izaicināt status quo, es gribēju strādāt ar tekstu tā, lai mūzika padarītu to pieejamāku. Rakstot mūziku, es ņēmu vērā, ka tās ir sievietes, kuras varētu pazīt ikviens no mums. Viņas nav grieķu mītu arhetipi, bet gan reālas sievietes ar reālām domām, un tam vajadzētu izpausties arī mūzikas partitūrā." Izpildītāju lomu izrādē uzņēmušās sievietes, kuru ikdiena nav saistīta ar profesionālās mūzikas pasauli, bet dziedāšana korī ir neatņemama ikdienas daļa blakus citiem pienākumiem.
Izrādes skaņu ainavā līdzās sadzīvo dažādu dzīvesgājuma sieviešu stāsti – sabiedriskās tualetes dežurantes vienmuļā ikdiena un arvien pieaugošā vientulība, jaunas ekofeministes bezspēcība klimata krīzes priekšā, garlaikotas četrdesmitgandieces fantāzijas par piedzīvojumu, kas sašūpos ērto dzīvi, un bioloģijas doktores misija glābt nokaltušus augus no veikalu plauktiem.
Iestudējuma dramaturģe Linda Krūmiņa atzīmē: "Attēloto sieviešu stāstus virza nevis konflikts, bet sevis pieņemšanas un jaunatklāšanas ziņkāre, kas atklājas ikdienišķās, un tieši tādēļ – nozīmīgās dzīves situācijās. Ikdienas notikumos un izvēlēs slēpjas tas, kā mēs katrs reaģējam un piedzīvojam lielos un dramatiskos dzīves notikumus, tamdēļ es redzu tos tikpat aizraujošus un nozīmīgus, kā kādu vienreizēju dzīves piedzīvojumu."
Izrāde, kas būs skatāma latviešu valodā ar subtitriem angļu valodā, top Ģertrūdes ielas teātrim sadarbojoties ar alternatīvo kamermūzikas festivālu Sansusī, Paides teātri Igaunijā un producentu kompāniju Real Life Company (EE).
Radošās komandas kodolu veido Barbara Lehtna, Linda Krūmiņa, un Līva Blūma. Izrādē piedalās dziedātājas Kristīne Fedotova, Ilze Kalniņa, Marta Lortkipanidze un Kristīne Medne kopā ar mūziķēm Līgu Paegli un Karīnu Mazūru. Libretu latviešu valodā atdzejojusi Anna Auziņa, izrādes mūzikas un skaņu režisore ir Lilita Dunska, bet telpu un kostīmus veido igauņu māksliniece Karolina Poska.