Izrāžu skatē iekļautas 6 dažādu režisoru iestudētas diplomdarbu izrādes ar Dramatiskā teātra aktiera mākslas bakalaura apakšprogrammas studentiem, kas devušas arī iespēju viņiem sevi pārbaudīt uz dažāda mēroga skatuvēm – Latvijas Nacionālā teātra lielā zāle, Dailes teātra mazā zāle, Valmieras teātra apaļā zāle un LKA teātra mājas Zirgu pasts Karamazovu zāle.
Papildus šiem iestudējumiem skates programma piedāvā arī 2 kursa darbu izrādes, kuras veidojuši kursa vadītāji – profesore Māra Ķimele un docents Elmārs Seņkovs, kā arī Reiņa Suhanova iestudēto Blaumaņa lugu Pazudušais dēls Valmieras drāmas teātrī, kurā jaunajiem aktieriem ir vairākas spilgtas lomas.
Savukārt Dramatiskā teātra režijas mākslas bakalaura apakšprogrammas studenti iestudējuši 5 izrādes, iedvesmojoties no Gunāra Priedes, Tankreda Dorsta, Sāras Keinas, Džona Džeimsa Osborna un Ferdinanda Bruknera lugām.
Pirmais no aktieru diplomdarbiem Šekspīra Sapnis vasaras naktī tapa jau 2016. gada vasarā sadarbībā ar Nacionālo teātri un vairākkārt tika izrādīts arī sezonas laikā. Režisors Elmārs Seņkovs iesaistījis izrādē visu aktieru kursu un veidojis to kā jauno aktieru refleksiju par teātri, meklējot atbildes uz jautājumiem, ko viņiem nozīmē teātris, ko nozīmē būt aktierim un kur ir robeža starp realitāti šķietamību.
Šekspīra interpretācija turpināta somu viesrežisora un LKA Goda profesora Dāvida Džovanzanas iestudējumā Ričards III. Aklā zarna, kurā pielietoti delartiskās komēdijas un Žaka Lekoka aktiermeistarības metodikas principi.
Vācu autoru Nurkana Erpulata un Jensa Hiljes Trakās asinis, kas vēsta par turku imigrantu skolēnu konfliktu ar literatūras skolotāju, Mārtiņa Eihes režijā arī lielā mērā kļūst par jauno aktieru pašrefleksiju gan profesionālā, gan dziļi personīgā līmenī.
Kursa vadītājas Māras Ķimeles iestudētais Antona Čehova Vaņa savukārt parāda aktieru spēju izveidot pārliecinošu lomas līniju klasiskas lugas interpretācijā.
Negaidīts pavērsiens performances virzienā pārsteigs skatītājus Mihaila Gruzdova iestudētajā amerikāņu autora Dona Nigro monologu un dialogu virknē Zvēru stāsti.
Pēdējais no diplomdarbiem – japāņu izcelsmes amerikāņu autores Naomi Iizukas Labie bērni Reiņa Suhanova režijā pirmizrādi piedzīvos 30. maijā Valmieras drāmas teātrī.
Izrāžu skati papildina arī divi kursa darbi – Māras Ķimeles iestudētā Bertolda Brehta Kurāža un Elmāra Seņkova interpretētā Antonio Buero Valjeho Liesmojošā tumsa.
Topošie režisori studiju laikā ir guvuši pamatīgu asistēšanas pieredzi, kā arī piedalījušies statrptautiskos projektos gan ERASMUS apmaiņā, gan Eiropas Teātra akadēmiju platformas ietvaros. Tagad viņi nodod vērtējumam savas patstāvīgi veidotās izrādes.
Toms Treinis Latvijas Nacionālā teātra Jaunajā zālē izveidojis Gunāra Priedes lugas Zilā interpretāciju, kurā analizē savu attieksmi pret nacionālo identitāti.
Iedvesmojoties no Tankreda Dorsta un Migela de Unamuno tekstiem, Mārtiņš Zariņš izrādē Vāks mēģina izprast mīlestības un vardarbības paradoksus.
Justīne Vaivode pēc Sāras Keinas lugas Psihoze 4:48 iestudētajā izrādē pēta psihiskas slimības skartu cilvēku sarežģīto eksistenci sabiedrībā.
Mīlestības un naida robežas Džona Džeimsa Osborna lugas Atskaties naidā interpretācijā mēģina izzināt Kristīne Logina.
Savukārt Mārai Ribkinskai Ferdinanda Bruknera lugas Jaunības slimības iestudējuma uzmanības centrā ir jautājums par paaudzi, kas izvairās būt pieaugusi.
Ar precīzu LKA dramatiskā teātra aktieru un režisoru bakalaura diplomdarbu skates programmu aicinām iepazīties pielikumā un šeit: http://ej.uz/lkaskate-bakalauri.