Gads, kas kā nekad līdz šim licis novērtēt teātra īsto būtību – dzīvo aktiera un skatītāja satikšanos vienā laikā un telpā. Subjektīvie iespaidi sašķēlušies tāpat kā viss gads – lauskās:
... neaizvietojamos zaudējumos.
Mihails Kublinskis, Nacionālā teātra smalkuma un daiļuma meistars visa mūža garumā.
Silvija Radzobe, žilbinoša kritiķe un gandrīz visu pašreizējās vidējās un jaunākās paaudzes latviešu teātra vērtētāju skolotāja.
Dace Skadiņa, neskaitāmu šodienas pieaugušo bērnības teātra balss un pirmā latviešu laikmetīgā leļļu teātra kursa "mamma".
Romāns Viktjuks, režisors, kura izrādes bija nebeidzami svētki un savulaik mainīja daudzus priekšstatus ne tikai par teātri, bet arī pasauli.
... dzīvajās izrādēs.
Rasas Bugavičutes-Pēces un Valtera Sīļa Puika, kurš redzēja tumsā Nacionālajā teātrī – pirmizrāde 2019. gada izskaņā un tieši pēc gada – Spēlmaņu nakts Grand Prix un daudzas individuālās balvas. Aizkustinošs, skumjš un smieklīgs, ļoti personisks un vienlaikus vispārcilvēcisks stāsts par to... cik maz mēs viens par otru zinām.
Alēna Girodī un Vladislava Nastavševa Te sākas nakts Ģertrūdes ielas teātrī – par to, cik tumsa un gaisma ir tuvu viena otrai. Fascinējoša brīvības, seksualitātes un mīlestības dažādo seju parāde.
Dmitrija Petrenko, Ievas Segliņas, Ginta Andžāna, Anetes Krasovskas un Kārļa Arnolda Avota Elpa Dailes teātrī, Ineses Mičules un Mārtiņa Meiera Visas labās lietas Valmierā un Rēzijas Kalniņas, Ivana Streļcova un Anatolija Fečina Dzīves DārgAkmentiņi Rīgas Krievu teātrī – trīs Dankana Makmilana lugu iestudējumi šajā dīvainajā teātra vasarā burtiski ietina aktierus un skatītājus savstarpējas uzticēšanās tīmeklī.
... digitālajā pieredzē.
Ivana Viripajeva un Elmāra Seņkova Irānas konference sapulcināja pārsteidzošu aktieru ansambli (ko vērti ir kaut vai triju paaudžu un teātru Hamleti vienā izrādē) un jau apnikušos, pelēkos Zoom lodziņus pārvērta aizraujošā kritiskās domāšanas meistarklasē. Savukārt jaunais aktieris Rihards Zelezņevs savā pirmajā sezonā kļuva par virtuālu multimākslinieku tiešsaistes izrādē Vol.1 Antiņš un uzreiz ieguva Spēlmaņu nakts bērnu žūrijas galveno balvu.
... vienotībā.
Apskaužami mierīgu, konsekventu un tomēr radošu publisko tēlu šai juku laikā turējuši Nacionālais teātris, teātra trupa Kvadrifrons un Valmieras Vasaras teātra festivāls. Gan meklējot jaunus ceļus, gan ik pa brīdim saviem skatītājiem vienkārši atgādinot – hei, mēs joprojām te esam!
... grāmatās.
Praktiķi Ēriks Vilsons un Andris Kalnozols izdevuši savus pirmos romānus, bet dažādu paaudžu teorētiķi vairākos fundamentālos pētījumos vētījuši senākus un jaunākus teātra procesus. Jo īpaši Ingas Pērkones Ekrāna skatuve un Līvijas Dūmiņas Artūra Skrastiņa Spogulija ir obligātā literatūra visiem (abās pusēs rampai un ekrānam), kurus interesē aktiera profesija.
Divas reizes gada laikā pilnībā apstādināts, teātris ir turpinājis urdīties un atgādināt par sevi visdažādākajos veidos. Un tā vēl vairāk licis ilgoties pēc silta blakussēdētāja elkoņa zālē un neparedzamām acīm spēles laukumā.