Melnā mise ****
Režisors Skots Kūpers. Lomās Džonijs Deps, Džoels Edžertons, Benedikts Kamberbečs, Kevins Beikons, Džesijs Plemonss, Pīters Sarsgords
Tik sen neesmu manījusi Džoniju Depu jēdzīgā lomā, kas prasītu no viņa dramatiskā aktiera spējas, ka sirsnībā teju kūstu. Par spīti tam, ka šis – reāla, ar drošības dienestiem liekulīgi koķetējoša noziedznieka, Bostonas mafiozi Džeimsa Baldžera, biogrāfijā – balstītais gangstergabals nav šedevrs. Tomēr te ir gan dramatisms, gan spriedze, gan rafinēta laikmeta stilizācija. Gandarīti būs arī Benedikta Kamberbeča cienītāji. Laiks aut kājas un doties skatīties skarbu filmu ar lieliskiem aktieriem.
Vīzijas **
Režisors Kevins Greiterts. Lomās Aila Fišere, Džiliana Džeikobsa, Džims Pārsons, Ensons Maunts u. c.
Šausmene ar IKEA lampām dekorācijā – tas vien ir aizdomīgi. Stāsts ir vecs kā mūžība – jauns pāris ievācas namiņā, kuram ir sava, protams, baisa, priekšvēsture. Sieviete (Aila Fišere) ir gaidībās un gluži kā žanra klasikas hrestomātiskā grūtniece – Mias Ferovas Rozmarija no leģendārā Rozmarijas bērna (1967) – redz baisas vīzijas. Secinājums – šausmu filmu žanra klišeju kompilācija plus tās lampas.
Marsietis ***
Režisors Ridlijs Skots. Lomās Mets Deimons, Džesika Česteina, Kristena Vīga, Džefs Danielss, Maikls Penja
Ridlijs Skots, kura ieguldījums fantastikas žanra attīstībā ir īpašs (Svešais/ Alien (1979), Pa asmeni skrejošais/Blade Runner (1982) u. c.), apspēlējis stāstu par Robinsonu Krūzo. Tas nekas, ka Krūzo šoreiz sauc Marks Votnijs un viņš nonāk nevis uz vientuļas salas, bet vientuļas planētas – Marsa. Izaicinājumi ir līdzīgi – par spīti vides un tehnoloģiju atšķirībām. Labi aktieri – Mets Deimons, Džesika Česteina, Keita Mara. Viss labi, tikai atšķirībā no citiem Ridlija Skota darbiem šis diez vai paliks vēsturē.
Upurējot bandinieku ****
Režisors Edvards Cviks. Lomās Tobijs Magvairs, Pīters Sarsgords, Līvs Šreibers, Maikls Stūlbergs, Lilija Reiba, Sofija Nelisa
Viena no interesantākajām repertuāra filmām, ko veidojis režisors, teju klasiķis Edvards Cviks. Aktieris Tobijs Magvairs iejūtas šaha lielmeistara Bobija Fišera lomā, kura cīņa ar krievu šaha lielmeistaru Borisu Spaski 1972. gada pasaules čempionātā kļūst par metaforu lielvaru konfrontācijai aukstā kara laikā. Magvairs šo lomu bija gribējis nospēlēt sen un dara to precīzi un spēcīgi. Vai jāatgādina, ka ģēniji un dvēseles krēsla ir nedalāmi? Pamatīgi būvēta psiholoģiska un biogrāfiska drāma ar dāsnu vēsturisku kontekstu.