Viņa mūziku ir atzinīgi novērtējusi starptautiskā prese, tostarp New York Times, BBC un Pitchfork, kas Hailu Mergia mūziku raksturojuši kā "triumfējošu tagadnē". Savu karjeru Mergia sāka sešdesmitajos Adisabebā, bija pieprasīts un atzīts septiņdesmito deju grupu zelta laikos. Un deviņdesmitajos viņš emigrēja uz Ameriku, kur bija, iespējams, talantīgākais taksometru vadītājs. Taustiņinstrumentus viņš spēlēja un komponēja automašīnā, gaidot lidostā savus pasažierus.
Un nu Hailu Mergia ir atkārtoti izdevis savu klasiku, kas pievērš uzmanību viņa talanta nozīmei Etiopijas mūzikas vēsturē. Viņš ir atgriezies uz skatuves un spēlē gan lielām, gan mazākām auditorijām.
Mergia ir saglabājis savu aktualitāti visus šos gadus, mainot savu skanējumu līdzi laikam.
Viņš skanējumu mainību raksturo pozitīvi un savus nākotnes plānos pagaidām vēl tur noslēpumā:
"Es ticu, ka skanējums mainās. Klausītājiem ir labi, ja viņi dzird ko citu katru reizi, kad klausās manī. Varbūt nākamajā albumā es darīšu kaut ko pilnīgi citu."
Hanzas perons ielūdz uz vasaras koncertiem, kuros mākslinieki no zināmām ārzemju grupām, uzstāsies ar saviem solo projektiem, būs arī trio un neparasti mūziķu apvienību sastāvi. Tā būs vienreizēja iespēja dzirdēt koncertos jaunu mūziku, kuru vērts iepazīt, dzīvajā izpildījumā Latvijā.
Jau 14. jūnijā Rīgā ar savu solo koncertu Hanzas peronā būs viena no nozīmīgākajām figūrām Islandes mūzikā un elektronisko skaņu ainavu veidošanā 21. gs. Pēc gadiem ilgas dalības dažādās grupās un mūzikas apvienībās,"müm"dibinātājs Orvars Smarasons (Örvar Smárason).Tas nebūs tikai koncerts, bet gan īsts mākslas darbs. Jo Orvars ir mākslinieks un ne vien ir atpazīstams mūziķis, bet ir arī atpazīstams un rakstnieks un dzejnieks, kā arī aizraujas ar vairākām vizuālās mākslas tehnikām.
Biļetes: Biļešu paradīzē