Pēc Žaņa Lipkes memoriāla aicinājuma komponists Arturs Maskats sacerējis skaņdarbu, kas ir veltījums Žanim un viņa dzīvesbiedrei Johannai – spilgtām personībām, kuras vieno uzticība mīlestība un pašaizliedzība mūža garumā. Žanis un Johanna Lipkes ir ne tikai cilvēcības paraugs, viņi cauri smagiem likteņa pārbaudījumiem saglabā mīlestību līdz pat pēdējai mūža dienai.
"Šis skaņdarbs ir kā tango, taču vairāk tas ir veltījums skaistai mīlestībai - Žanim un Johannai Lipkēm, kad viņu mīlestību vēl nebija izaicinājušas Otrā pasaules kara vētras," pauž komponists Arturs Maskats. "Tas ir veltījums arī mūsu vecāku un vecvecāku paaudzēm, viņu sapņiem un cerībām. Ja jūs gribiet pa īstam, - līdz smeldzei un arī skurbinošam priekam izjust kādu pilsētu, jums ir pa to jāpastaigā naktī, jāieklausās šīs pilsētas balsīs, čukstos, klusumā. Un tad var notikt tāpat kā Vudija Alena slavenajā filmā par Parīzi - noteiktā vietā, noteiktā laikā (vislabāk pusnaktī) apstājas kāda automašīna, jūs aicina ceļā, iekāpiet un neatskatīdamies ļaujieties izjūtām! Mana vismīļākā pilsēta pasaulē ir Rīga. Un pusnakts laiks tajā vienmēr ir īpašs."
Artura Maskata opuss Midnight in Riga ir rakstīts Gidonam Krēmeram un kamerorķestrim Kremerata Baltica. Režisors Viktors Jansons un scenogrāfs Reinis Suhanovs koncerta vakarā 3.jūlijā iecerējuši Lielajā ģildē radīt asociatīvu Žaņa Lipkes memoriāla noskaņu, izmantojot līdzīgus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, kādi veido sajūtu dramaturģiju muzeja ēkā Ķīpsalā. Solisti – Gidons Krēmers (vijole), Giedre Dirvanauskaite (čells), Andrejs Puškarevs (vibrafons).
Koncertā skanēs arī Filipa Glasa otrais vijoļkoncerts The American Four Seasons/Amerikāņu gadalaiki (2009), kā arī Mečislava Veinberga kamertsimfonija Nr.2.op.147 (1987).
Biļetes nopērkamas Biļešu paradīze tirdzniecības vietās.