Pēdējo padsmit gadu laikā ar lielu rūpību pret detaļām Makss Kūpers ir veidojis savu rokrakstu kā audiovizuālais mākslinieks, un nu tiek uzskatīts par vienu no vadošajiem elektroniskās mūzikas producentiem. Ne tikai tāpēc, ka viņš ir mākslinieks ar zinātņu doktora grādu…
Lai kā neliktos pirmajā mirklī, izdzirdot robustos vārdu salikumus “elektroniskā mūzika” un “audiovizuāls šovs”, Makss Kūpers savā daiļradē ar iejūtību attiecas pret pasauli un cilvēka vietu tajā. Publikai pašai to nemanot, mākslinieks bieži vien ievelk klausītājus un vērotājus smalkos skaņas un attēlu tīklos. Elektroniskās mūzikas un vizuālās mākslas saplūsmi autors ar gluži zinātnisku interesi veido dažādās instalācijās, dzīvajās performancēs, ieskaujošos jeb “imersīvos” audiovizuālos pieredzējumos, dažādos digitālajos medijos un arī profesionāļu augsti vērtētos mūzikas video.
Aizvadītajā gadā klajā nācis ieraksts Unspoken Words - Maksa Kūpera sestais studijas albums visai iespaidīgajā darbu virknē kopš 2007. gada, kad viņš vēl centās žonglēt ar skaitļošanas bioloģijas studijām un būšanu par pastāvīgu dīdžeju vietējā tehno klubā.
"Makss Kūpers ir mazliet tāda kā mīkla mūsdienu tehno mūzikā. Un redzēt, apzināties to žanrā, kurā ir pārpārēm ekscentrisma, nav maz. Vairāku albumu garumā viņš ir maisījis kopā postroka un mūsdienu klasiskās mūzikas estētiskās iezīmes, piešķiļot pa druskai “nogaršo varavīksni!” deju mūzikas sajūtas. Jā, viņš allaž ir radījis iespaidu, ka zem virskārtas slēpjas kas vairāk, kas dabiskāks, apklusinot mirklīgus un virspusējus secinājumus," rakstījis kultūras medija Loud And Quiet apskatnieks.
Pirms pāris gadiem mākslinieks radīja mūziku iedvesmojošiem video, ar kuriem savu vēsti pasaulei nodeva klimata aktīviste Grēta Tūnberga (Greta Thunberg) un Pāvests Francisks. 2021. gadā Glāzgovā, Skotijā mūziķis uzstājās ANO Klimata pārmaiņu konferencē jeb COP26, stingri iestājoties par nepieciešamību pasaules līderiem neaizmirst par klimatu un apkārtējo vidi, kaļot dažādo ekonomiku atveseļošanās plānus pēc pandēmijas. Tā paša gada 6. jūlijā Makss Kūpers kļuva par pirmo elektroniskās mūzikas mākslinieku, kurš ar skaniski un vizuāli satriecošu performanci uzstājies Atēnu Akropolē.
Māksliniekam darbus pasūtina Barbican centrs Londonā, Francijas Nacionālā televīzija, Zahas Hadidas (Zaha Hadid) arhitektu birojs, akustisko iekārtu ražotājs L-Acoustics un citi, kā arī prominenti mūziķi un komponisti – Makss Kūpers ir aranžējis Filipa Glāsa (Philip Glass), Nilsa Frāma (Nils Frahm), Terija Railija (Terry Riley), Maikla Naimena (Michael Nyman) mūziku, sadarbojies ar kolektīvu Hot Chip un mūziķi Moby.
Makss Kūpers ir dibinājis arī izdevniecību Mesh, kurā domubiedrus meklēt un atrast arī citiem māksliniekiem un eksakto zinātņu pārstāvjiem, jo tāds ir šīs izdevniecības mērķis – ar starpdisciplinārām un radošām sadarbībām “šķīdināt” robežas starp mākslu, matemātiku, kino, horeogrāfiju, zinātni, arhitektūru, psiholoģiju un garīgumu.
Šoruden Makss Kūpers koncertē dažādās vietās Eiropā, tostarp izpārdotās Londonā, Glāzgovā un Elbas filharmonijā Hamburgā, no kurienes teju taisnā ceļā dosies uz savu pirmo koncertu Rīgā.
Biļetes uz Maksa Kūpera audiovizuālo performanci 17. novembrī Hanzas peronā nopērkamas Biļešu paradīzes tirdzniecības tīklā.