Izstādi veidojuši kuratori Amira Gada un Hanss Ulrihs Obrists. Divus gadu desmitus Arturs Džafa strādājis kino, taču pēdējā laikā viņš arvien biežāk izpaužas videomākslā un fotogrāfijā. Savā daiļradē viņš pievēršas rasisma un verdzības vēsturei ASV, kā arī pēta afroamerikāņu vizuālās kultūras attīstību.
Arturs Džafa ir sadarbojies ar daudziem režisoriem, māksliniekiem un mūziķiem, to vidū ir Spaiks Lī, Stenlijs Kubriks, Bejonsē, Džejs Zī un Solanža. "Kā lai es radītu melno kino, kuram piemistu tikpat liels spēks, skaistums un savrupība kā melnajai mūzikai?" šis jautājums ilgstoši nodarbina Arturu Džafu. Viņa māksla ir politiski un sociāli uzlādēta, tā atspoguļo dažādus notikumus afroamerikāņu vēsturē.
Savos videomākslas darbos viņš kompilē speciāli uzņemtus un atrastus materiālus, skaņu celiņā mākslinieks izmanto gan Aretas Frenklinas soulmūzikas ierakstus, gan džeza pianistes un arfistes Elisas Koltreinas kompozīcijas, gan Kanjes Vesta dziesmas.
Arturs Džafa (1960; dzīvo un strādā Losandželosā) tiek uzskatīts par vienu no nozīmīgākajiem mūsdienu māksliniekiem. Šogad par savu jaunāko filmu Baltais albums/The White Album (2019) viņš ir saņēmis Venēcijas mākslas biennāles galveno balvu Zelta lauva kā labākais mākslinieks, kurš piedalās kuratora Ralfa Rugofa veidotajā starptautiskajā izstādē Lai jūs dzīvotu interesantos laikos/May You Live in Interesting Times.
Filma Baltais albums tiek raksturota kā eseja, poēma un portrets. To veido dokumentāli kadri, kuros ir redzamas rasu naida, nacionālas un reliģiskas neiecietības izraisītas slepkavības un vardarbības ainas, kā arī Artura Džafas draugi un ģimenes locekļi, kurus viņš portretē ar īpašu maigumu un mīlestību.
Informācija: www.modernamuseet.se