Vērienīgā, hronoloģiski veidotā izstāde aptver viņa daiļrades sešas desmitgades. Ekspozīcijā iekļauti 140 darbu: gleznas, skulptūras, zīmējumi un fotogrāfijas no muzeju un privātajām kolekcijām.
Sajs Tvomblijs ir mainījis priekšstatu par mūsdienu glezniecību – viņa darbi ir balstīti gan cilvēces vēsturē un mītos, gan paša mākslinieka jutekliskajā pasaulē. Bērnību un jaunību Sajs Tvomblijs pavadīja Leksingtonā Virdžīnijā.
24 gadu vecumā 1952. gadā viņš pieteicās stipendijai, lai dotos uz Eiropu un pētītu Lasko alas zīmējumus Francijā. Viņš vēlējās apmeklēt Francijas, Itālijas un Nīderlandes muzejus, kā arī Senās Romas ruīnas. Mākslinieks interesējās par primitīvās, rituālās kultūras elementiem, kuri atspoguļojas arī viņa darbos. Saņemot stipendiju, viņš kopā ar savu studiju gadu draugu mākslinieku Robertu Raušenbergu devās ar kuģi no ASV uz Neapoli. Mākslinieki apmeklēja arī Ziemeļāfriku.
50. gadu beigās Sajs Tvomblijs pārcēlās uz Romu, kur dzīvoja līdz mūža beigām. Viņš regulāri atgriezās Amerikā, kur varēja strādāt draugu darbnīcās. Saja Tvomblija māksla bieži tiek raksturota kā literāra, jo gleznās ir jaušamas atsauces uz pagātni, mītiem, rakstnieku, dzejnieku un filosofu darbiem, viņu vidū – Homērs, Horācijs, Hērodots, Ovīdijs, Sapfo, Vergīlijs, Gēte, Kītss, Malarmē, Rilke, kā arī Leslija Blānša, Roberts Bērtons, Džordžs Gisings. Gleznotāju fascinēja antīkā māksla, arheoloģija, franču baroka gleznotājs Nikolā Pusēns un neoklasicisms.
Saja Tvomblija audeklos ir saskatāmi simboli, zīmes, vārdi un citāti. Viņa gleznas atrodas uz robežas starp figuratīvo un abstrakto mākslu. "Es neesmu pilnībā abstrakts mākslinieks. Aiz katras idejas ir jābūt stāstam," sacījis gleznotājs. Savā daiļradē viņš iesaistījās fiziskā, emocionālā un intelektuālā dialogā ar vēsturi, laiku un paša dievinātā Vidusjūras reģiona ainavu.
Attēlā – Saja Tvomblija glezna Ziedēšana/Blooming. Akrila krāsas, vaska krītiņi uz desmit koka paneļiem. 250 x 500 cm. 2001–2008. Darbs no privātkolekcijas.