Izstādes galvenie eksponāti ir septiņas lielformāta skulptūras – tēraudā atlietas sen mirušu, vairākus gadsimtus vecu Brazīlijas kariokaru dzimtas koku saknes un stumbru daļas. Šie koki aug Dienvidamerikas mitrajos tropu mežos. Ar brazīliešu un ķīniešu amatnieku palīdzību Ajs Veivejs ir izveidojis skulpturālas kompozīcijas, savienojot dažādas šo apdraudēto koku daļas. Mākslinieka darbos tās pārvēršas par arhaiskiem monstriem un fantastiskām radībām.
Šie darbi simbolizē sabiedrību, kurā industrializācija, modernizācija un progress atstāj iznīcinošu iespaidu uz vidi. Ajs Veivejs uzskata par savu morālo pienākumu radīt šīs skulptūras – tās ir gan memoriāls, kas godina floru, ko pasaule zaudē, gan brīdinājums par to, kas sagaida cilvēci. Vairākas tonnas smagās tērauda skulptūras veidotas Ķīnā.
Vienlaikus abstrakto un figurālo skulptūru radīšanā Aju Veiveju ir iedvesmojusi viņa tēva Aja Cjina (1910–1966) poēma Koki. Aju Veiveju vienmēr interesējusi daba. Jau bērnībā Gobi tuksnesī viņš vācis izkaltušas koku saknes un veidojis no tām mazas skulptūras. Tēvs mācījis Ajam Veivejam, ka koki komunicē savā starpā caur sakņu sistēmu. Mākslinieks savā daiļradē bieži pētījis koku stumbru, zaru un sakņu skulpturālo potenciālu – pēdējos gados viņš izstādījis kokus dabiskā veidā un konstruējis jaunas formas no dažādiem koku fragmentiem.
No 2. oktobra līdz 2. novembrim Aja Veiveja sērijas Saknes darbi būs aplūkojami arī Londonas galerijā Lisson. Mākslinieku pārstāvošās Berlīnes un Londonas galerijas kopīgi izdos izstādes Saknes katalogu, kas piedāvās Aja Veiveja mākslas iedvesmotus rakstus, kuros pievērsta uzmanība antropoloģijai, socioloģijai, Ķīnas un Eiropas vēsturei, botānikai un ekoloģijai.
Enģeļa viesis