Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Izstāde kā lēns kino vai aktīva darbnīca. Rīgas mākslas telpā – divas jaunu mākslinieku izstādes

Gluži tāpat kā mākslinieki, kuriem pandēmijas laiks jauca izstāžu plānus, arī skatītāji nu ir atvērti jauniem izaicinājumiem. Rīgas mākslas telpā no šodienas līdz marta vidum skatāmas divas atšķirīgas jauno mākslinieku izstādes.

Gleznas varēs apcerīgi skatīt, izdomājot savus stāstus, bet otrā zālē varēs būt klāt radīšanas procesam un vērot, kā top māksla.

Lielajā zālē – mākslinieces Sandras Strēles lielformāta darbi ar zīmīgu ekspozīcijas nosaukumu Nenotikušās izstādes: brikšņi. Izstādes pamatu veido 22 monumentālu gleznojumu cikls. Kā informē Alise Anna Sondore, Rīgas pašvaldības kultūras iestāžu apvienības Rīgas mākslas telpa projektu vadītāja, šo izstādi svarīgi skatīties, paņemot rokās tās bukletu. Par katru gleznu ir neliels dzejolis, stāstījums, jo tās ir numurētas, bez nosaukumiem. Tekstu autore Rasa Jansone emocijas ietērpusi vārdos, dodot impulsu skatītāju iztēlei. Sandra Strēle savus lielformāta darbus, viņas skatījumā – ainavas, glezno droši un vērienīgi. Māksliniece intervijās vairākkārt uzsvērusi, ka viņas glezniecības izpratni visprecīzāk spēj raksturot jēdzieni "stāsts, stāstniecība, serialitāte", kur stāsts turpinās no vienas gleznu sērijas uz nākamo, kur "kaut kas" notiek aiz gleznām vai starp gleznām. "Glezniecība ir vislēnākais no visiem kino," saka Sandra Strēle.

Savukārt Rīgas mākslas telpas Intro zāle būs tēlnieka Oto Holgera Ozoliņa darbnīca. Personālizstādes Risinājums neesošai problēmai laikā skatītāju klātbūtnē taps mākslas darbs un, iespējams, itin praktiska lieta – laiva. Mākslinieks līdz 19. martam, kamēr skatāma izstāde, solījies ik dienu būt klāt un darināt šo laivu, strādāt gluži kā darbnīcā. Par viņa pašdisciplīnu liecina tas, ka pērn tapa 400 karošu, strādājot ik rītu divas stundas pat neierastos apstākļos un tiešraidē sociālajos tīklos. "Mākslinieku varēs satikt izstāžu zāles darba laikā, un galvenais jau nav tikšanās ar skatītājiem, sarunas ar viņiem, bet – darbs. Protams, var jau būt arī tādas dienas, kad nav iedvesmas un darbs uz priekšu pavirzās tikai mazu solīti," paskaidro A. A. Sondore.

Šāda neparasta darbošanās skatītāju priekšā būs kā impulss pārdomām par radošumu un darbu. "Vai brīdis, kad objekts pārtop par mākslas darbu, ir tikai tad, kad tas tiek uzlikts uz podesta zem stikla kupola, vai jau tad, kad pie sienas tiek piestiprināta pirmā skice?" retoriski jautā mākslinieks, aicinot skatītājus aizdomāties par attiecībām starp ikdienas pienākumiem un māksliniecisko izpausmi. Vai tik praktiska lieta kā laiva, ko var ielaist ūdenī, taps par mākslas darbu? Katrs aicināts pārliecināties.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja