Eksponātu pārvešanu muzejs sāk ar tēlniecības kolekcijas darbiem, kuriem vēlāk sekos arī glezniecības un grafikas darbi. Kopumā atpakaļ uz muzeju ir jāpārved ap 40 000 mākslas darbu.
Pirmais eksponāts, kas mediju pārstāvju klātbūtnē tika novietots muzeja zālē, ir izcilā mākslinieka, viena no latviešu profesionālās tēlniecības pamatlicējiem Teodora Zaļkalna (1876–1972) granīta skulptūra Cūka (1937). Tas ir viens no pazīstamākajiem tēlniecības darbiem Latvijas mākslas vēsturē. To veidojot, Teodors Zaļkalns lauza stereotipus par dzīvniekiem, kuri ir vai nav cienīgi iemiesoties simboliskos mākslas tēlos. Kādā vēstulē autors rakstījis: "Ir jau vesels mēnesis, kamēr iebraucu no laukiem. Pa šo laiku mazliet atguvos un pataisīju arī pirmo savas cūkas studiju. Stingnis, vai modelis, kā agrāk teica, bija ļoti jauks. Apbrīnojami inteliģenta un saprātīga cūka. Es ar viņu labi sadzīvoju, un viņa tik brīnišķi saprata un padevās manām vajadzībām. Patiesībā man ar šo pirmo studiju jau pietiktu mana nodoma tālākai veidošanai."
Jaunajā pastāvīgajā ekspozīcijā Latvijas māksla. 19.–20. gadsimts, kura tiks izvietota vēsturiskās ēkas divos stāvos, kopumā būs iekļauti ap 500 mākslas darbu – gan skatītājiem labi pazīstamas Jaņa Rozentāla, Vilhelma Purvīša, Jēkaba Kazaka un citu klasiķu gleznas, gan ilgāku laiku neeksponēti 20. gadsimta otrās puses autoru (Edgars Iltners, Boriss Bērziņš, Džemma Skulme, Biruta Baumane u.c.) darbi. Pastāvīgās ekspozīcijas dizaina projektu izstrādājis Dd Studio.
Jaunajā apakšzemes izstāžu zālē būs aplūkojama izstāde Miervaldis Polis. Ilūzija kā īstenība, kas būs pirmā tik plašā, visus Miervalža Poļa radošās darbības periodus reprezentējošā darbu skate.
No 4. maija Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenā ēka būs atvērta apmeklētājiem sešas dienas nedēļā – otrdienās, trešdienās un ceturtdienās no plkst. 10 līdz 18, piektdienās no plkst. 10 līdz 20, sestdienās un svētdienās no plkst. 10 līdz 17. Pirmdienās muzejs būs slēgts.